A Final Fantasy XIV Online fejlesztésének vezetője és producere a Kotakunak árulta el, hogy ő előre sejtette, hogy az MMORPG óriásit fog hasalni. Mint ismert, a játék 2010-ben jelent meg PC-re, bukta is lett belőle, a Square Enix pedig a 2013-ban érkező A Realm Reborn névre keresztelt ráncfelvarrással akarja helyrehozni a hibáját - ekkor érkezik a korábban ígért PS3-as verzió is.
Naoki Yoshida a bétateszterektől érkező visszajelzések alapján már sejtette, hogy nem lesz jó vége a Final Fantasy XIV eredeti állapotában törtnéő kiadásának: "Mikor hallottam, hogy az eredeti terveknek megfelelően kerül boltokba, tudtam, hogy az valószínűleg nagy hiba lesz."
Yoshida szerint a játék legnagyobb problémája, hogy nem elég modern, szíve szerint ő egy éven keresztül a World of Warcrafttal játszatta volna a fejlesztőit, hogy ihletet merítsenek. "Jó lett volna, ha megpróbálják megnézni, mi lesz akkor, ha a World of Warcraftot Final Fantasyvé alakítják. Ők viszont csak egyszerűen mást akartak csinálni, mint a Final Fantasy XI volt, úgyhogy nem sokat tettek le az asztalra."
Yoshida hozzátette: a Realm Reborn csomagon a Square Enix legjobbjai dolgoznak, tudják, hogy nem követhetnek el még egy ilyen hibát, mert az "tönkretenné a céget".
A gondom a mostani FF játékokkal, hogy csupa csili-vili az egész, de nincs....lelke (?) a játéknak. Mármint a régi FF játékok tele voltak apró dolgokkal tűzdelve pl utalások (FF8-ban a főhős nyaklánca pl), mini-játékok (ff7-10), érdekességek (ff8-ban pl a főhős riválisa egy magyar - Seifer Almási :D ) stb stb stb.
A mostaniak szépek, meg jók, de nincs meg AZ ott mögötte ami igazán magasra emelné őket. Mintha butulna a játék erősen és ezt szándékosan csinálják így. Mondjuk ez csak az én véleményem.
Szerepjátékos szempontból a 7. rész óta nem készült normális FF...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.