Az Edge magazin cikke szerint, a Dark Souls II vizualitása megüti a Watch Dogs vagy a Star Wars 1313 szintjét, szóval jelentős grafikai előrelépésről számolhatunk be. A cím közvetlen folyatása lesz az első résznek, a bejárható világ körülbelül akkora, mint az elődben - igaz, a tartalom sokkal "sűrűbb" lesz, mint korábban.
A játék nem Lordranban játszódik, s a From Software csak egy későbbi időpontban részletezi a világot, mivel ez a történet kulcsa. Számos titkot és kalandot oldhatunk meg, s még az is elképzelhető, hogy szekereket vezethetünk és lovakat ülhetünk meg. A rendezői székből távozik Hidetaka Miyazaki, helyét az Another Century's Episode című játék két fejlesztője, Tomohiro Shibuya és Yui Tanimura veszi át.
A játék friss irányvonal mentén készül, a Dark Souls atyja, Miyazaki részben távozik, illetve jelenleg egy másik projekten dolgozik. Azért besegít a csapatnak ezúttal is, a munkálatok felügyelőjeként azt javasolta kollégáinak, hogy a második részben legyen szerver-alapú online szegmens.
A Covenant-rendszer is átalakul, mely "világosabb és könnyebben hozzáférhető" lesz, búcsút mondhatunk a véletlenszerű, kiszámíthatatlan szisztémának . Egyfajta morálrendszer is visszaköszön az RPG-ben ,és a történet rengeteg rejtett elemet tartalmaz majd. A fejlesztők joggal bizakodnak, hogy a korábbi tapasztalatokra támaszkodva még durvább lesz a harcrendszer is.
A Dark Souls II jelenleg 25 százalékos készültségi fázisban van, a fejlesztés 2011 szeptemberében vette kezdetét. A bővebb tartalom még több munkáskezet követelt meg, így a stúdió létszáma megduplázódott, ennek ellenére elképzelhető, hogy mégsem tartható a kitűzött 2013-as megjelenés.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.