Az amerikai Game Informer márciusi számának címlapsztorija a The Witcher 3: Wild Huntot állítja a középpontba. A lengyel CD Projekt RED formális bejelentése a mai napra tehető, ám a korábban kiadott teaserekből már biztosra vettük, hogy javában készül Ríviai Geralt legújabb kalandja.
A NeoGAF fórumozói már rátették a kezüket a magazinra, és megszellőztették az első konkrétumokat. A játékot - minden meglepetés nélkül - a csapat next-gen motorja, a REDengine 3 hajtja. A The Witcher 3: Wild Hunt teljesen nyitott világú cím lesz: nincs töltögetés, és a történet nem oszlik fejezetekre vagy Actokra, az engine új streaming technológiájának köszönhetően minden területet megkapunk a kezdetektől fogva. A nyitott világ állítólag 20 százalékkal nagyobb, mint a Skyrimé: lóháton körülbelül negyven percbe telik, míg átnyargalunk rajta.
A történet szerint Geralt minden emléke visszatért, valószínűleg emiatt már nem érdeklik őt a frakciók közti harcok és a politika. Ehelyett azt teszi, amihez mindig is értett: bolyong a világban, pénzért szörnyeket öl, és rejtélyeket old meg, pont úgy, mint a könyvekben. Az első képen egy koros Geraltot látunk, aki egy társsal lovagol - utóbbi arcát nem láthatjuk.
A fejlesztők tervezési filozófiáját teljesen át kellett dolgozni, és mivel egy sandbox címmel van dolgunk, a nonlineáris narratíva három formában mutatkozik meg. Az alaphelyzet a szabad tevékenységekre hegyeződik ki: craftolhatunk, szörnyetegeket ölhetünk változatos eszközökkel, valamint küldetéseket teljesíthetünk. A nilfgaardi invázió politikai helyzete már megoldódott, viszont minden terület saját sztoriszállal rendelkezik - ez a második forma. Milyen régiókat kapunk? Skellige, Novigrad és a No Mans Land már biztosan a felhozatal része. Végül létezik egy fő sztoriszál, amely Geralt történetét viszi tovább: keresi a szeretteit, vadakra vadászik, nevet, sír és megváltja a világot.
Lényegében egy csomó kisebb történeti szálat kapunk, amiket nem kell kötelezően teljesíteni, kihagyhatunk néhányat, ha szeretnénk, de legyünk tisztában azzal, hogy ennek következményei lesznek.
A szörnyvadászat sem lesz egyszerű: ha megkaptuk a küldetést, miszerint le kell győznünk a várost terrorizáló rémséget, elsőként információt kell gyűjtenünk a bestiáról - a könyvek jó barátaink, de a városiak is sok tudnivalóval szolgálhatnak. Főzeteket kell készítenünk, s minden olyan cuccot, ami fontos a harc során. A napszak és az egyéb körülmények befolyásolják, hogy az adott szörny mikor és hol bukkan fel, illetve, hogy milyen képességeket használ.
Ha éppen egy szörnnyel harcolunk, a kritikus csapás esélye nagyban nő attól, hogy mit és mennyit tanultunk korábban az ellenfelünkről. Ha például vámpírokkal harcolunk, jó előre kiiktathatjuk a méregmirigyüket egy pontos vágással. Ha szíven szúrjuk őket, az instant killt jelent. A megölt szörnyeknél értékes cuccokat, ritka és szinte elérhetetlen alkímiai- és crafting-összetevőket, egyedi italokat, netán mutagént találunk. Természetesen a kitűzött vérdíj pénzt jelent számunkra - ebből élünk meg.
Míg a The Witcher 2-ben 20 különböző harci animáció kapott helyett, addig a harmadik részben 96. A csapásokat egyetlen gombbal kivitelezhetjük, de lesznek gyors kivégzések is. A támadásokat bármikor megszakíthatjuk, ha ki akarjuk kerülni vagy blokkolni szeretnénk a felénk irányuló suhintásokat. Bárhogy is lesz, minden megmozdulás az állóképességünkből táplálkozik. A korábbi oldalra vetődés megtörte a játékmenetet - helyére egy jobban használható védekezési eljárás kerül.
A mágikus jeleink is frissültek. Az Igni például új lángszóró-effektet eredményez. Ha rágyúrunk a mágikus képességfára, akkor másodlagos hatásokkal is szembesülhetünk, az Igni esetében egy 360 fokos robbanást is előidézhetünk. Az Yrdennel csapdákat állíthatunk egy nagyobb területre, melyek lassítják az ellenséget. A kardvívói, illetve az alkimista képességeink is fejlődtek. Új kunsztokkal szembesülhetünk a Swordsmanship-ág alatt, javíthatjuk állóképességünket és hárításunkat. A mutációs mechanika esetében is különböző fejlődési utakat járhatunk be.
A helyváltoztatás legjobb eszköze természetesen a ló, mely fontos szerepet kap a navigációban. A lovas harcot még nem erősítették meg. A fogadók istállójában mindig megtaláljuk a derék paripánkat. Az eszköztárunk használata egyszerűbb lesz, és kevésbé unalmas, mint a második részben. A játékosok testreszabhatják a saját maguk által készített fegyvereket az egyes összetevők alapján. A szörnyek irhájából bőrpáncélt készíthetünk. Minden páncél egyedi megjelenést kapott, a ruhák animációjáért új animációs technológia felel. Borbélyhoz is járhatunk: új fazonra nyírathatjuk buránkat, de csak fehér színű hajunk lehet.
A The Witcher 3: Wild Hunt megjelenési dátumáról mélyen hallgat a CD Projekt RED, ahogyan a platformok sem tisztázottak. Borítékolhatók a következő generációs konzolok és a PC is. 2014-nél előbb viszont ne várjuk rá.
Amint új részletekkel és látnivalókkal szolgálhatunk, azonnal frissítjük a hírt!
Nyálelválasztás megindult így rendesen! :D
Arra nagyon kíváncsi leszek, hogy konzolokon a mentésátvitelt hogy oldják meg. A második részben azért elég súlyos döntéseket hoztunk és egy irtó nagy ziccert hagynának ki, ha ezeket mind kukába dobnák.
Mondjuk új játék kezdésekor bedob egy listát, ahol meg lehet adni, hogy mit hogyan alakítottunk és az alapján menne a sztori.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.