A Square Enix bejelentette, hogy saját felhőt épít, a Project Flare munkacímen emlegetett fejlesztés két-három év múlva készülhet el. A Project Flare célja, hogy a Square Enix szerverei "egyetlen virtuális szuperszámítógépként" viselkedjenek, és így forradalmasítsák a játékélményt.
Oké, hagyjuk a marketinget, inkább kifejtjük: a Square Enix nem az OnLive- és a Gaikai-féle modellt követné, azok ugyanis szerinte hibás megközelítést jelentenek. A felhőalapú játékon manapság a játékok streamelését értjük, olyan, mintha egy konzol futna valahol távol, így a játékosnak nincs szüksége magára a hardverre, elég valamin megjeleníteni a kvázi videóként beérkező játékot.
A Square Enix szerint ez újdonságot jelent a terjesztés és az üzlet szempontjából, technológia és játékdizájn terén viszont semmi forradalmi nincsen benne. A kiadó éppen ezért azt forszírozza, hogy a játékélmény alapvetően változzon meg a felhő hatására, olyan összetettségű és látványú játékokat kapjunk, amelyek bármelyik PC-t vagy konzolt megfektetnék.
Példaként a fenti Deus Ex: Human Revolution- és Final Fantasy XI-demókat mutatta be: előbbiben egy nagy rakás doboz hullik egymásra, utóbbiban pedig négy játékos játékát figyelhetjük egyszerre. A Square szerint hosszú távon "akár is lehetséges, hogy Gyűrűk Ura-szintű csatajeleneteket tegyenek a játékokba".
A megközelítés egyébként annyira nem új keletű: már az Xbox One kapcsán is felmerült a fejlesztők részéről, hogy a Microsoft felhőjét tipikusan ehhez hasonló támogatói feladatokra lehetne felhasználni.
Ez a megfogalmazás kicsit pontatlan. Úgy hangzik mintha az Ms biztosított volna egy felhőt csak úgy és a fejlesztők pedig maguktól rájöttek arra, hogy ezt lehetne a játékok számításaihoz használni. Pedig valójában úgy néz ki a dolog, hogy az Ms direkt erre a célra fejlesztette fel a felhő megoldását.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.