A Chucklefish oldalnézetes űrkalandja még mindig mélyen béta fázisban van, de az első játszható változat kiadása óta egy rakás újítás, új tartalom és javítás érkezett hozzá. A Pokémonhoz hasonlóan zsebszörnyeket gyűjthetünk az idegen világok faunájából, de kutathatunk földalatti bázisok és kincsek után az éjszakai égbolt minden csillagának bolygórendszerében is.
Egy, a közelmúltban tett nyilatkozatában Finn "Tiy" Brice, a játék tervezője elárulta, hogy a cím végleges változata sokkal szélesebb palettájú lehetőségeket tartogat a rajongóközösségnek. "Jelen pillanatban a Starbound teljes karakterfejlődése ideiglenes, gyorsan építettük meg, hogy alapvető játékélményt nyújtson a béta idejére" - mondta Brice -, "a végleges játék másképpen lesz felépítve." Mind a 10 szint, amely a különböző érceket, ellenfeleket és építményeket tartalmazza, ugyanazon a csillagtérképen fog elhelyezkedni. Ahhoz pedig, hogy továbblépjünk egyikről a másikra, bizonyos vízválasztó küldetéseket kell majd teljesítenünk, mint például egy főellenség legyőzése vagy elegendő pixel összegyűjtése (amely a Starbound univerzumának fizetőeszköze).
"Jelenleg a pixelek összegyűjtése kicsit nehézkesnek tűnik" - nyilatkozta Tiy -, "főleg a karakterünk halálával járó (30%-os) pixelvesztés és a drága felhasználási lehetőségek miatt. Nagyrészt viszont ez leginkább a még be nem kapcsolt játékmenetet érintő tényezők miatt tűnik így." Sajnos igaz, ami igaz, a világokon elszórt kis fehér perselyek feltörése és a bestiák gyilkolása bizony eléggé behatárolja a lehetőségeink számát, hogy meggazdagodjunk.
A Chucklefish megoldása, hogy különböző új módokat tesz majd elérhetővé, amelyekkel felhalmozhatjuk a valutát, jócskán megnövelve ezzel a játék amúgy is lenyűgöző szabadságát egy igazán jól személyre szabható élménnyé. Gondozhatod majd a földedet, állatokat nevelve és eladva a terményt, anélkül, hogy akár csak egyszer is fel kéne venned a fegyvert. Ha építésznek akarsz szegődni, pénzt kérhetsz majd az NPC-ktől különböző ingatlanokat érintő szolgáltatásokért cserébe. A felfedezők a romok mélyére kalandozhatnak, és eladhatják az ősi relikviákat, de ha ezt tartod ideális pénzforrásnak, még kalózkodhatsz is a világok között.
"Sok különböző út lesz a játékban, az egyik éppen olyan potenciálisan gyümölcsöző, mint a másik" - közölte Finn Brice -, "minden útvonal szerteágazik és bonyolódik ahogy a játékos szinteket lép, új technológiákat fedez fel, és eredményesebben hasznosítja választott képességeit. Lényegében a tech fa megfelelőjéről beszélhetünk."
A Starbound végjátékának helyszínét a rejtélyes X szektor fogja jelenteni, amely a legkeményebb ellenfeleknek és legmagasabb szintű nyersanyagoknak szolgál otthonául. A területen a játékosok csapatba szerveződve egymással együttműködve vagy éppen harcba szállva foszthatják ki a planéták készleteit. Tiy elmondása szerint, ha jobban kedveled a békés megoldásokat az előrejutásra, ez éppen olyan lehetséges lesz.
"A PvP (játékosok egymás ellen) ebben a szektorban teljesen opcionális. A felhasználó eldöntheti, hogy megtámadja, vagy inkább együtt dolgozik a másikkal. Az ellenfelek, küldetések és helyzetek annyira embert próbálóak lesznek, hogy a Starbound legjobb felszerelésében is kihívást jelentenek majd, nem beszélve a váratlan eseményekről, és inváziókról, amelyek frissen tartják a kalandjaidat."
A játékosok egymás közti kooperációja úgy tűnik, központi tényezője lesz a cím jövőjének, Tiy nyilatkozata szerint pedig az érkezik a rendező mód a szerver adminisztrátorok részére. Egy klienssel csatlakozva a kiszolgáló tulajdonosok képesek lesznek mélyrehatóan irányítani a szörnyeket, a tárgyak felbukkanásának gyakoriságát és egyéb beállításait, de még NPC-ken keresztül is beszélhetnek a játékosokkal. "Alapvetően a rendező mód megadja az adminoknak a képességet arra, hogy felvegyenek egy D&D-s dungeon masterhez hasonló szerepet a játékban, és különböző helyzetek és történetek létrehozásán keresztül biztosítsák, hogy a csatlakozott felhasználók mindig új élményekkel gazdagodjanak" - foglalta össze Brice.
Izgalmas jövő egy már most is nagyszerű játéknak. Az ígéretek szerint pedig a fejlesztők hamarosan elválasztják egymástól a játék motorját és tartalmát érintő frissítéseket, így akár naponta találkozhatunk majd új tartalmakkal, ahelyett, hogy két három hetente kapnánk egy jelentősebb méretű csomagot.
Aki még nem ismeri a játékot, íme, a trailere:
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.