John Carmack tavaly novemberben csatlakozott teljes munkaidőben az Oculust Rift fejlesztéséért felelős céghez, az Oculus VR-hez, miután hosszú évtizedek után elhagyta az id Software-t, ahol olyan klasszikusok programkódjáért felelt, mint a Quake, a Doom, a Wolfenstein és a Rage. A játékfejlesztést kész volt félretenni a virtuális valóságot kínáló ketyere kedvéért - de mi volt az igazi ok?
Carmack a USA Today-nek adott interjúban kifejtette, hogy bár megpróbálta, mégsem tudta meggyőzni az id anyavállalatát, a Zenimax Mediát arról, hogy kössön partnerséget az Oculusszal.
"Én azzal is megelégedtem volna, ha ott maradhatok, azokkal az emberekkel és technológiákkal dolgozva, akiket és amiket ismerek. De ők [az Oculus és a Zenimax] nem jöttek ki egymással, ami engem nagyon elszomorított. Ez egy szimpla balszerencse. Amikor világossá vált számomra, hogy nem lesz lehetőségem az Oculus VR-nek dolgozni, amíg az id Software-nél vagyok, elhatároztam, hogy nem újítom meg a szerződésemet."
Reméljük, hogy bölcs döntésnek bizonyult az Oculus Rift mellett maradni. Szerintünk is a virtuális valósággal kecsegtető szemüvegé a jövő.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.