Az idei GDC-n sem maradhatott el a Game Developers Choice Awards, ahol a játékfejlesztők szavazhatták meg a tavalyi év legjobb játékait. Alább soroljuk fel az egyes kategóriákat, a jelölteket, illetve - félkövér betűkkel szedve - a győzteseket.
Az év játéka
- The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
- Gone Home (The Fullbright Company)
- Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
- Super Mario 3D World (Nintendo EAD Tokyo/Nintendo)
- Tomb Raider (Crystal Dynamics/Square Enix)
Az év leginnovatívabb címe
- Papers, Please (Lucas Pope)
- DEVICE 6 (Simogo)
- Gone Home (The Fullbright Company)
- Tearaway (Media Molecule/Sony)
- The Stanley Parable (Galactic Cafe)
A legjobb hangzás
- BioShock Infinite (Irrational Games/2K Games)
- Forza Motorsport 5 (Turn 10 Studios/Microsoft Games)
- Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
- Saints Row IV (Volition/Deep Silver)
- Tearaway (Media Molecule/Sony)
A legjobb újonc
- The Fullbright Company (Gone Home)
- Blue Manchu (Card Hunter)
- Galactic Cafe (The Stanley Parable)
- Squad (Kerbal Space Program)
- Undead Labs (State Of Decay)
A legjobb dizájn
- The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
- Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
- The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo EAD/Nintendo)
- Super Mario 3D World (Nintendo EAD Tokyo/Nintendo)
- Tomb Raider (Crystal Dynamics/Square Enix)
A legjobb letölthető játék
- Papers, Please (Lucas Pope)
- Brothers: A Tale of Two Sons (Starbreeze/505 Games)
- Gone Home (The Fullbright Company)
- Papers, Please (Lucas Pope)
- Resogun (Housemarque/Sony)
- The Stanley Parable (Galactic Cafe)
A legjobb handheld vagy mobiljáték
- The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo EAD/Nintendo)
- DEVICE 6 (Simogo)
- Fire Emblem: Awakening (Intelligent Systems/Nintendo)
- Ridiculous Fishing (Vlambeer)
- Tearaway (Media Molecule/Sony)
A legjobb narratíva
- The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
- Brothers: A Tale of Two Sons (Starbreeze/505 Games)
- Gone Home (The Fullbright Company)
- Tomb Raider (Crystal Dynamics/Square Enix)
- The Stanley Parable (Galactic Cafe)
A legjobb technológia
- Grand Theft Auto V (Rockstar North/Rockstar Games)
- Assassin's Creed IV: Black Flag (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
- The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
- Killzone: Shadow Fall (Guerrilla Games/Sony)
- Tearaway (Media Molecule/Sony)
A legszebb vizuális stílus
- BioShock Infinite (Irrational Games/2K Games)
- DmC: Devil May Cry (Ninja Theory/Capcom)
- The Last of Us (Naughty Dog/Sony)
- Ni No Kuni: Wrath Of The White Witch (Level 5/Namco Bandai)
- Tearaway (Media Molecule/Sony)
Díjat kapott még
- Kerbal Space Program (közönségdíj)
- Ken Kutaragi, a Sony Computer Entertainment néhai elnöke és vezérigazgatója (életműdíj)
- Brandon Beck és Marc Merrill, a League of Legends készítői (mint a játékipar pionírjai)
- Anita Sarkeesian, a Feminist Frequency alkotója (mint a játékipar "nagykövete")
Természetesen a GDC falain belül megtartott Independent Games Festival díjátadója is lezajlott, itt csak a győztesek listájára szorítkozunk.
- Az év indie címe: Papers, Please
- A legszebb vizuális stílus: Gorogoa
- A legjobb dizájn: Papers, Please
- A legjobb hangzás: DEVICE 6
- A legjobb narratíva: Papers, Please
- A leginnovatívabb cím: Luxuria Superbia
- A legjobb diákmunka: Risk of Rain
- Közönségdíj: The Stanley Parable
Mivel személy szerint Ps3-om volt,most Ps4-en játszok.azokról a játékokról
tudok véleményt mondani,de ezzel sosem az a szándékom hogy más
platform játékait leszóljam,mert pl nagyon szívesen kipróbálnám
a Halo szériát vagy a GoW-ot,vagy más pc játékot!
Egyébként igyekszek minél széleskörűbb lenni játékok terén is,ezért a Ps3-om
óta már beszereztem egy Gameboyt :) egy nintendo 3ds xl-t,psp-t,ps-vita-t,és
egy gamecube-ot!
Viszont játékos értelemben a szívem csücske mindig a Playstation marad mert olyan személyes élményt nyújtott számomra,ha ettől én fanboy leszek akkor igen az vagyok,bár nem hinném hogy azért mert valakinek pl Xbox a favoritja,sőt
kialakult ott egy online "baráti" köre azért támadni kéne és rögtön ráaggatni a fanboy jelzőt!
Olyan sokan dobálóznak ezzel a szóval miközben nem is értik az értelmét!Szerintem a fanboy az aki nem tudja a másik embert,vagy a véleményét elfogadni,vagy csak a maga igazát szajkózza.
A TLoU pedig szerintem sokkal mélyebb mint ahogyan azt sokan leírják!(szerintem)És ezek a mélységek az apró részletekben rejteznek,az apró gesztusokban,Joel és Ellie kapcsolatában,szeretetében és abban hogy mindebben
azért az emberi önzés,elesettség is szerepet játszik!(lásd Joel hazugságát)
No mindegy,ne haragudj hogy ezzel fárasztalak csak valakinek már ki kellett öntenem a lelkecskémet! :P
(már rég nem voltam fent,elég sok dolgom volt,de jó volt most látni olvasni a kommentjeidet)
Hanem amiatt, mert egyetlen elemében sem nyújt olyat, amit ne láttunk volna már, nincs benne innováció. De ha úgy tetszik, túl sok benne a negatívum, ahogy te mondod.
S egy év játéka játéknak vagy ne legyen, vagy legyen mondjuk egy. De ne ennyi, és ne ilyen jelentősek.
Na itt árultad el magad, hogy azt se tudod mirôl van szó. :D
De azért ne forgassátok ki barátunk szavait szerintem ő úgy értette, hogy neki meghatározó volt a többi játékhoz képest. Ez lett a kedvence, majd ez lett a mércéje is ehhez hasonlítja a következő játékait.
Nekem az utolsó "meghatározó" játék a San Andreas volt, még nem jött a legyőzője, pedig nagyon várom......
* fullra szkriptelt
* lapos, sekélyes sztori, gyakorlatilag nincs is (menj el egyik városból a másikba)
* nulla innováció van benne, semmi olyan sincs, amit ne láttunk volna már játékban
Aki erre a játékra 10 pontot ad, meg év játékának választja meg, az vagy
* nem ért a szakmájához
* vagy elfogult
* vagy lefizették
* vagy kőhülye
A TLoU mindent megérdemelt, esetleg a narratívában nem vagyok biztos mert a Stanley Parable-é nagyon jól sikerült.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.