A Watch Dogs májusi megjelenése azt is jelenti, hogy a játék kikerült a Ubisoft tavaly áprilistól idén márciusig tartó üzleti évéből, amin a kieső AAA-cím mellett valószínűleg az is éreztette a hatását, hogy az új Rayman és Splinter Cell nem úgy teljesített, mint a cég várta. A Ubisoft korábban a Watch Dogs hiányára és az utóbbi két folytatás gyengébb teljesítményére is figyelmeztette a befektetőket.
A cég bevétele így 1 milliárd euró volt, ami 19,9 százalékos csökkenést jelent az előző üzleti év teljesítményéhez képest, ráadásul a tavalyi 64,8 millió eurós nyeresége után idén 65,5 millió eurós veszteséget tudott csak felmutatni a kiadó. A hardcore gamereknek szánt játékok 758 millió euróval, a digitális címek 195 millió euróval képviseltették magukat az összbevételben.
Az Assassin's Creed IV: Black Flagből több mint 11 millió példányt értékesítettek, a Just Dance 2014-ből 6 millió kópia fogyott, míg a Far Cry 3-ból 3 millió - így ez utóbbiból összesen több mint 9 millió darab ment el a megjelenése óta. Bár pontos számokat nem mondott vele kapcsolatban, a Ubisoft szerint jól szerepelt a South Park: The Stich of Truth is, ami a szokásosnál is jobb utolsó negyedévet csinált a kiadónak.
Az áprilistól jövő márciusig tartó üzleti évben várhatóan beérik majd a Watch Dogs csúsztatásának köszönhető ritmusváltás: a cég 1,4 milliárdos forgalmat vár a következő évre, illetve két számjegyű nyereséget; a becslések szerint a hardcore és a digitális címek is erősödni fognak, miközben a casual játékok eladásai csökkennek majd.
A Watch Dogs, ami a Ubisoft szerint az idei év legtöbb előrendelést kapott új címe, 300 százalékkal dobhatja meg az első negyedév forgalmát éves szinten, később pedig a Far Cry 4 és az új Assassin's Creed tarolhat. Utóbbin egyébként a Ubisoft tíz stúdiója dolgozik már, és bár a játék PC-re, PS4-re és Xbox One-ra készül, a kiadó - egyelőre további bejelentés nélkül - megerősítette, hogy a PS3-at és az Xbox 360-at is támogatni fogja.
Szintén a már említett ritmusváltásnak tudható be, hogy a The Division nem jelenik meg idén, 2015 áprilisa után érkezik a cím.
Egyszerűen arról van szó, hogy kisebb bevétel mellett több költsége volt a cégnek. Például mert elköltöttek egy csomó pénzt a Splinter Cellre, amiből nem fogyott annyi, mint várták. (Vagy a Watch Dogsra, ami nem jelent meg időben.)
1 milliárd euró bevétel. Ami 20%-al kevesebb az előző évhez képest.
Tehát előző év: 1,25 milliárd euró.
Következő év év: 1 milliárd.
előző év: 1,25 milliárd euróból 64,8 millió a nyereség!
Most: 1 milliárd euróból: 65,8 millió veszteség!
Ez hogy lehet? Ha 20%-al csökken az összbevétel, akkor a nyereségnek is arányosan, 20%-al kéne csökkennie! De nem hogy 20%-al csökkent a nyereség, hanem 64,8-ról 65,8 milliós veszteség lett!
Ez nem lehetséges. Ez így nem stimmel! Csak akkor lenne lehetséges ekkora veszteség, ha ebben az évben, sokszorosa volt a cég kiadása, az előzőhöz képest! Annyira sokszorosa, ha nem csökkent volna a bevétel, akkor is óriási veszteségük lett volna. Hát ezt meg nem tudom elképzelni.
Szóval vagy én értelmezem rosszul az egészet, vagy nem stimmelnek ezek a számok. Ekkora veszteség? Ez így nem kerek.
amúgy megérdemli az ubi meg az összes 1évet csúszó studió. Én mindig azt mondom, ha kiadnák akkor, és ugy ahogy azt alapjáraton beharangozták, akkor ütne, és mindenkinek leesne az álla, de 1 év csuszassal bele fog illeni az 1 év mulva megjelent játékok tömegébe külsőleg. szóval én ezért nem adok pénzt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.