A Famitsu adatai szerint 2007 óta folyamatosan zsugorodik a konzolok és a konzolos játékok piacának forgalma Japánban, tavaly éves szinten 10 százalékkal csökkent - a 369 milliárd jenből 142,15 milliárdot tettek ki a konzolok, és 226,4 milliárdot a konzolos játékok eladásai. Ez 24 éves mélypontot jelent egyébként a szigetországban, 1990-ben volt csak ennél kisebb (360 milliárdos) a piac:
Hozzá kell tenni, hogy a fenti grafikon csak a bolti eladásokat tartalmazza, a digitális játékvásárlásokat nem, ráadásul a PC-s és a mobilos piac forgalma sincs hozzácsapva, pedig azokkal már jobb az összkép. Aligha véletlen, hogy Japán legnagyobb kiadói, így a Sega, a Square Enix és a Capcom is elmozdult ezekre a piacokra.
Japánban ez volt a tavalyi év tíz legkeresettebb játéka:
- Yo-kai Watch 2: Ganso & Honke – 3,050,178 (3DS)
- Pokemon Omega Ruby & Alpha Sapphire 2,464,850 (3DS)
- Monster Hunter 4 Ultimate – 2,381,177 (3DS)
- Super Smash Bros. for Nintendo 3DS- 2,066,022 (3DS)
- Yo-kai Watch 2: Shin Uchi – 2,007,327 (3DS)
- Yo-kai Watch – 994,346 (3DS)
- Mario Kart 8 – 842,053 (Wii U)
- Dragon Quest Monsters 2: Iru to Ruka no Fushigi na Fushigi na Kagi – 748,139 (3DS)
- Kirby Triple Deluxe – 687,957 (3DS)
- Super Smash Bros. for Wii U – 478,366 (Wii U)
A konzoleladások pedig így festettek:
- 3DS: 3,153,045 (17,847,056 összesen a megjelenés óta)
- Vita: 1,147,936 (3,423,075 összesen a megjelenés óta)
- PS4 – 925,570
- Wii U – 604,856 (2,123,283 összesen a megjelenés óta)
- PS3 – 450,034 (10,018,534 összesen a megjelenés óta)
- Xbox One – 45,958
Szerintem erre akar utalni ez a rész, ha jól értem.
Szóval ennek a hírnek tulajdonképpen nincs értelme, mert nem tartalmazza a japán játékpiac 70%-át...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.