PlayStation VR - idén 1,9 millió példány

  • Írta: Shifty
  • 2016. január 6.
  • Biznisz
Link másolása
Az idei esztendő egyik legnagyobb kérdése, vajon mekkorát fog robbantani az egy ideje már tomboló VR-őrület? A SuperData Research felmérése szerint, nem nagyon lehet majd mellélőni, ha VR-ról lesz szó.

Novemberben már végzett egy előzetes elemzést a SuperData Research, mostani előrejelzésük azonban egy kicsit részletesebb és pontosabb képet fest arról, mi is várható 2016-ban, ha a virtuális valóságról van szó.

Beszámolójuk szerint Európa szakítja majd ki a legnagyobb szeletet idén a VR-eladásokból, méghozzá 1,9 milliárd dollárral (ebben benne vannak a készülékek, a kiegészítők és a szoftverek is). Mögötte az Egyesült Államokban fognak a legtöbbet VR-ra költeni, nagyjából 1,5 milliárd dollár értékben, míg Ázsiában 1,1 milliárd dolláros forgalmat bonyolíthat az új technológia, a világ többi országában pedig 600 millió dollárral számolnak. Ha ezt így összeadjuk, akkor jól látható, hogy globálisan 5,1 milliárd dollárt generálhat az első évében a VR-ipar. Ha ezt összehasonlítjuk a 2015-ben termelt 660 millió dollárral - ugye most még csak a fejlesztők számára érhetőek el a headsetek -, akkor elképesztő nagy ugrásról beszélhetünk. Ha megmaradna ez a fejlődési irány, akkor az azt jelentené, hogy 2017-re 8,9 milliárd, 2018-ra pedig 12,3 milliárd dollárt generálna az iparág.

A SuperData becslése szerint a könnyűsúlyú mobilos VR-élmény zászlóvivői közül a Google Cardboard 27,1 millió eladott példánnyal lehet majd listavezető, míg a már most is nagyon sikeresnek bizonyuló Samsung Gear VR 2,5 millió darabig menetelhet. A nagyágyúk, köztük az Oculus Rift és a HTC Vive 6,6 millió eladott egységgel számolhat (együttvéve), míg a PlayStation VR-ból (leánykori nevén Project Morpheus) 1,9 millió darab találhat gazdára. Ez azt is jelenti, hogy az év végére nagyjából 55,8 milliós bázissal rendelkezhet a VR-piac.

A SuperData kutatásai szerint a fiatalabb vásárlók körében lehet erősebb az érdeklődés a VR iránt. Ez azt jelenti, hogy a 18-54 éves korig lehetnek komolyabb érdeklődök, akik nagyjából 280 dollárt költenek majd arra, hogy megtapasztalják a virtuális valóságot.

Ami a játékipart illeti, ott a felmérés szerint az akciójátékok iránt lesz a legnagyobb a kereslet. A sort az akció-kaland, a kaland, az FPS és az RPG címek folytatják.

13.
13.
mestermagyar
#12: Ki használja ezt mobilos gamekapoccsal? :D xd Valahogy nem jön be.
11.
11.
reddevil1015
grindcore beégtél
2.
2.
strike19
Konzol tulaj vagyok.
De ebben a konzol generációba nem fűzök nagy reményt a konzol Vr-khez.
Ha PC-n beválik is lesznek valóban rá AAA címek nem csak inde vackok.
Akkor PS5 és Xbox Two-ra jöhet.Meg a Nintendo MX-re is.
1.
1.
Binder
Hát a VR az autószimulátorokhoz lesz poén...az meg vicces eleve hogy 280dolcsit emlegetnek mikor 700€-ra van belőve az Oculus...xD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...