A Game Informer jóvoltából kaptunk néhány új információt a tavasszal megjelenő Doomról. A shooter kreatív direktora, Hugo Martin szerint az volt a cél a fejlesztés közben, hogy a játéknak igazi "rock & roll-hangulata" legyen, koponyákkal, démonokkal és persze heavy metal zenékkel a pokolban.
Az id Software nem megy szembe a hagyományokkal, a Doom ezúttal sem a narratívára épül. Most is az a cél, hogy démonokat aprítsunk miszlikbe, bár néhány szórakoztató titkot azért felfedezhetünk benne, ha nyitott szemmel járunk.
A magazin előzeteséből a következő infókra derült fény:
- A BFG-t és a láncfűrészt nem választhatjuk ki a kör alakú fegyverválasztó menüből, mindkettőt külön gombon érhetjük el. Az előbbit a D-pad alsó gombjával, az utóbbit az X-szel, ha szorul a nyakunk körül a hurok.
- A pályákon elszórva különféle modokat szerezhetünk a fegyvereinkhez. A rakétavetővel később távirányítású robbanást idézhetünk elő.
- Az alaphelyzet hasonlít a Doom 3-hoz. Egy Dr. Olivia Pierce nevű tudós démonokat szabadít a földre, ráadásul valamilyen vallási kultusz is beleszól a játszmába.
- Noha a képernyőn nem jelzik számmal, hogy hány ellenfelet kell az adott pillanatban likvidálnunk, de az olyan jelzőket, mint az "a demon avalanche" vagy a "bloodbath", fel fogják tüntetni.
- A láncfűrésszel a legtöbb ellenfelet gyorsan likvidálhatjuk, de az olyan nagyobb rémségek ellen, mint a Mancubus nem nagyon megyünk vele semmire.
- Visszatérnek a színes kulcskártyák.
- Több helyszínen is megfordulunk a játékban: ilyen a Lazarus Facility, a Mars felszíne és a Titan's Realm, amely a címlapon látható.
- Karakterünk folyamatosan fejlődni fog, egy idő után gyorsabban cserél fegyvert, több lőszert cipelhet magával és így tovább.
- A cserélhető perköket itt rúnáknak hívják.
Vadiúj screenshotok:
- A pokol inkább vertikális elrendezésű, ellentétben a UAC-féle létesítményekkel.
- Minden ellenségtípusnak lesznek gyenge pontjai. A pinky démon ugyan szemből páncélozott, de a háta védtelen.
- Az id Tech 6 motor nagyon hasonlít az ötödik generációs engine-re, de teljesen új PBR-rendereléssel vértezték fel, a PC-s verzió grafikáját részletesen testreszabhatjuk.
- A Warpath nevű multis mód egyfajta Domination lesz, melyben a térkép bizonyos pontjait kell elfoglalnunk és megtartanunk. A Clan Arena pedig egy csapatalapú Last Man Standing lesz.
- A többjátékos módban cserélhető hackmodulokat szerezhetünk a fejlődésünk során. Egyik ilyen a Supply Timer, amely megmutatja a képernyőn, hogy mennyi idő van hátra a következő ellátmány érkeztéig.
- Úgy tűnik, a multiban több fegyver lesz, mint a single kampányban, köztük egy villámfegyver is.
- A SnapMap minden verzióban benne lesz, a segítségével a felhasználók egyedi tartalmakat készíthetnek - akár tower defense módot, single küldetéseket, VIP-mentéseket, és egyéb kihívásokat. A kész műveket a SmartHubon keresztül oszthatjuk meg a többi játékossal. Ha csak letölteni szeretnénk, akkor kiválaszthatjuk a legnagyobb értékelésű, illetve a legtöbbször játszott cuccokat is. Minden SnapMappel készült mű kis méretű lesz, így az egyedi textúrákat, szobákat el kell felejtenünk, ahogyan a komolyabb modeszközöket is.
A Doom tavasszal landol PC-n, Xbox One-on és PS4-re, ám az Amazon francia részlege szerint csak június 30-án érkezik.
Ha sztori kell, jatssz Witcher-rel. ;-)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.