Friss részletek a Doomról

  • Írta: zoenn
  • 2016. január 7.
  • Hír
Link másolása
A Game Informer februári számában egy delejes előzetest olvashatunk az id Software üdvöskéjéről. A legfontosabb részleteket most összeszedtük nektek, és mindezt megfeleljük néhány új screenshottal is.

A Game Informer jóvoltából kaptunk néhány új információt a tavasszal megjelenő Doomról. A shooter kreatív direktora, Hugo Martin szerint az volt a cél a fejlesztés közben, hogy a játéknak igazi "rock & roll-hangulata" legyen, koponyákkal, démonokkal és persze heavy metal zenékkel a pokolban.

Az id Software nem megy szembe a hagyományokkal, a Doom ezúttal sem a narratívára épül. Most is az a cél, hogy démonokat aprítsunk miszlikbe, bár néhány szórakoztató titkot azért felfedezhetünk benne, ha nyitott szemmel járunk.

A magazin előzeteséből a következő infókra derült fény:

  • A BFG-t és a láncfűrészt nem választhatjuk ki a kör alakú fegyverválasztó menüből, mindkettőt külön gombon érhetjük el. Az előbbit a D-pad alsó gombjával, az utóbbit az X-szel, ha szorul a nyakunk körül a hurok.
  • A pályákon elszórva különféle modokat szerezhetünk a fegyvereinkhez. A rakétavetővel később távirányítású robbanást idézhetünk elő.
  • Az alaphelyzet hasonlít a Doom 3-hoz. Egy Dr. Olivia Pierce nevű tudós démonokat szabadít a földre, ráadásul valamilyen vallási kultusz is beleszól a játszmába.
  • Noha a képernyőn nem jelzik számmal, hogy hány ellenfelet kell az adott pillanatban likvidálnunk, de az olyan jelzőket, mint az "a demon avalanche" vagy a "bloodbath", fel fogják tüntetni.
  • A láncfűrésszel a legtöbb ellenfelet gyorsan likvidálhatjuk, de az olyan nagyobb rémségek ellen, mint a Mancubus nem nagyon megyünk vele semmire.
  • Visszatérnek a színes kulcskártyák.
  • Több helyszínen is megfordulunk a játékban: ilyen a Lazarus Facility, a Mars felszíne és a Titan's Realm, amely a címlapon látható.
  • Karakterünk folyamatosan fejlődni fog, egy idő után gyorsabban cserél fegyvert, több lőszert cipelhet magával és így tovább.
  • A cserélhető perköket itt rúnáknak hívják.


Vadiúj screenshotok:

  • A pokol inkább vertikális elrendezésű, ellentétben a UAC-féle létesítményekkel.
  • Minden ellenségtípusnak lesznek gyenge pontjai. A pinky démon ugyan szemből páncélozott, de a háta védtelen.
  • Az id Tech 6 motor nagyon hasonlít az ötödik generációs engine-re, de teljesen új PBR-rendereléssel vértezték fel, a PC-s verzió grafikáját részletesen testreszabhatjuk.
  • A Warpath nevű multis mód egyfajta Domination lesz, melyben a térkép bizonyos pontjait kell elfoglalnunk és megtartanunk. A Clan Arena pedig egy csapatalapú Last Man Standing lesz.
  • A többjátékos módban cserélhető hackmodulokat szerezhetünk a fejlődésünk során. Egyik ilyen a Supply Timer, amely megmutatja a képernyőn, hogy mennyi idő van hátra a következő ellátmány érkeztéig.
  • Úgy tűnik, a multiban több fegyver lesz, mint a single kampányban, köztük egy villámfegyver is.
  • A SnapMap minden verzióban benne lesz, a segítségével a felhasználók egyedi tartalmakat készíthetnek - akár tower defense módot, single küldetéseket, VIP-mentéseket, és egyéb kihívásokat. A kész műveket a SmartHubon keresztül oszthatjuk meg a többi játékossal. Ha csak letölteni szeretnénk, akkor kiválaszthatjuk a legnagyobb értékelésű, illetve a legtöbbször játszott cuccokat is. Minden SnapMappel készült mű kis méretű lesz, így az egyedi textúrákat, szobákat el kell felejtenünk, ahogyan a komolyabb modeszközöket is.


A Doom tavasszal landol PC-n, Xbox One-on és PS4-re, ám az Amazon francia részlege szerint csak június 30-án érkezik.

18.
18.
B.V.Ampire
Elnézve a képeket azon tűnődtem, hány milliószor fogok én ebben meghalni???
17.
17.
overdosed90
Valaki felvilágosítana mi is ez a "demon avalanche" és "bloodbath"? :D
15.
15.
logic5
#9: Ennyi erővel az UT is megfelel, ami szvsz sokkal jobb. Ennek az alfája egy fos volt... Hagyjuk már az agyon hájpolást mert DÚM... Észnélküli lövölde.. Van belőle jó pár..
14.
14.
#1: Te beteg vagy teljesen jó volt már az alpha is, akkora feelingje volt hogy ilyet csak a Doom 2-nél éreztem! Nálam az ÉV JÁTÉKA lesz, ennyi! És évekig tolom majd!
13.
13.
MikelGun82
Én is toltam a Multi Alphát ps4-en, és nagyon jó volt, patent grafika, DEDIKÁLT szerverek, Alphához képest is nagyon jó volt, instant get!
11.
11.
Chrysh
#10: Kár, anno a nagyon jó Dark Messiah is bánta, hogy egy idő után besokalltam a pókoktól. Érdekes, hogy végigvergődtem a 7. fejezeten túl, ahol már nem sok pók maradt, és eltűnt utána a mentésem. Akkor megfogadtam, hogy pókot mégegyszer nem akarok látni FPS nézetből. Bár legutóbb a Metro Last Light kivétel volt ez alól. Meg is volt az ára, a pókok miatt megnégyszereződött a játékidőm :D
10.
10.
izolee69
#5: Latom te is fosol a pokoktol, mint sokan (en se vagyok oda ertuk) es ezt a fejlesztok is nagyon jol tudjak, pont ezert teszik bele. :D
9.
9.
izolee69
#6: Persze, mert a Doom-nak pontosan annak kell lennie... aki tobbet var tole, az nem jo helyen keresgel. En megjeleneskor jatszottam mindegyik reszevel, egyik se volt tobb egy jo kis hentelesnel, de ez pont erre van kitalalva.
Ha sztori kell, jatssz Witcher-rel. ;-)
6.
6.
Wolverine
Félő hogy buta fps lesz az egész. Egy jó story nélkül nem ér semmit sem, egyszer végigmegy rajta az ember hentes módjára aztán kész. Közben pedig semmi pluszt nem adott a játék.
5.
5.
Chrysh
Csak pókszerűségek ne legyenek benne, KÖNYÖRGÖM
4.
4.
zsocc-nrg
Jöjjön már! Szét akarok lőni pár démonhátsót :D Ha olyan jó lesz (vagy jobb) mint a Doom 3 akkor nem fogok csalódni!
2.
2.
atesz89
#1: Azt nem felejtsd el hogy az alpha után még van két fázis, a béta és a végleges változat. Ez alatt a két fázis alatt még bőven javulhat a játék.
1.
1.
green01
Az Alphát sikerült kipróbálnom. Na hát az egy rakás szar. A képeken látott grafika a közelébe sincs annak amit ott láttam. A játékmenet , látvány gáz volt de nagyon. Remélem összekalapálják mire megjelenik mert ez igy nagy csalódás lesz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...