Végre Európában is tisztázódott a Gone Home megjelenési dátuma PlayStation 4-en és Xbox One-on. Észak-Amerikában már január közepe óta elérhető a belső nézetű kalandjáték, és ha minden simán halad, mi is megkaptuk volna akkor. Ám a PEGI visszatartotta a premiert.
Most már kiderült, hogy a csúszás hosszabb a vártnál. A The Fullbright Company a Twitteren jelentette be, hogy a Gone Home február 12-én landol a konzolokon digitális formában.
A kritikák alapján azonban megéri várni rá, elvégre igen ötletes indie fejlesztésről van szó. A történet egy fiatal lányról szól, aki egy utazásról hazaérve igyekszik rájönni, hogy hová tűnt a családja otthonról. Hősünk szépen végigjárja a házat, elolvassa a feljegyzéseket, fejtörőket old meg, így kerekedik ki a rejtély.
Talán ez a történet a valóságszerűséget próbálta megőrizni, ezért nem tartalmazott semmi olyan extravaganza elemet, de nekem így is adta a feelinget.
Már régebben is voltak ehhez hasonló jellegű kalandjátékok, interaktív filmek. Ez szerintem egy interaktív mese akart lenni, nem feltétlenül kell, hogy a Myst szériához hasonló elemeket tartalmazzon. Bár töredelmesen nekem is be kell vallanom, hogy engem is zavart egy kicsit, hogy egyáltalán nincs rejtvény benne, de én elfogadtam annak, ami. Kategóriáját tekintve még így is a kalandjátékokhoz sorolható, bár kihívást nem jelent, még így is videojátéknak minősül.
Ez egy történetet akart elmesélni, nem szabad ennél több elvárást fűzni hozzá.
Én viszont mindent megnéztem és elolvastam, és sokszor csak lestem, hogy mennyire szétesőben is van ez a család, mennyi titka van minden egyes tagjának.
Empátia kell hozzá, akinek nincs, annak persze, hogy érthetetlen.
*SPOILER* Például nem tudom, szülőként mennyire viselne meg titeket, meg mit reagálnátok rá, ha a gyereketek bevallaná, hogy meleg, vagy ha a partneretek, párotok készülne megcsalni, vagy egyszerűen gyerekként megélni, hogy a szüleitek házassága szétesőben van. De mint mondtam, empátia kérdése...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.