A Unity alaposan felforgatta a játékmotorok piacát. A berobbanásakor az egyetlen elérhető alternatíva volt a független fejlesztők számára a méregdrága Unreal Engine és a CryEngine mellett, és miután az Epic és a Crytek igencsak rá volt szorulva a kisebb csapatok támogatására (elvégre a nagyobb kiadók sokszor saját motorral dolgoznak), alkalmazkodniuk kellett az új jövevényhez, és üzleti modellt kellett váltaniuk.
2014-ben jelentették be, hogy előfizetésessé teszik a motorjaikat, az Epic pedig még tetézte is mindezt, amikor tavaly "ingyenessé" tette az Unreal Engine-t - azért az idézőjel, mert a motorját használó játékok bevételeiből továbbra is kap jutalékot a cég. A Crytek ebbe már nem mert beleugrani, mondván "semmi értelmét nem látja" egy ilyen váltásnak, úgy tűnik azonban, hogy a verseny és az Amazontól kapott pénz bátrabbá tette, és rögtön kettőt lépett előre.
A CryEngine ötödik, VR-barát főverziója ugyanis tényleg ingyenes lesz, a Crytek szerint mindenki annyit fizet érte, amennyit szeretne. A csapat azt mondja, teljesen rendben van, ha valaki nem tud a motorra költeni, ugyanakkor reméli, hogy a méretesebb projektek bevételeiből nekik is adományoznak majd valamit. Hogy a közösségi mentalitást erősítse, még egy tőkealapot is létrehozott: ha valaki fizet a motorért, az összeg 70 százalékát az alapnak adhatja, amely a független fejlesztőket hivatott támogatni a jövőben. A Crytek 1 millió dollárt helyezett el benne kezdésként.
A fenti videó az aktuális CryEngine-nel hajtott címeket vonultatja fel.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.