A két fontos változás tehát: egyrészt az UWP-s játékok számára megnyílt a lehetőség az AMD Freesync és az NVIDIA G-Sync szabványú monitorok támogatására. Ezzel elérhető az adaptív képfrissítés, vagyis ahogy a grafikus egység elkészül a kép renderelésével, a monitor képes azt azonnal megjeleníteni.
A másik újdonság is a képfrissítéshez kapcsolódik, immár nem fix az UWP-s alkalmazások és játékok képfrissítési rátája, vagyis amennyiben a fejlesztő szeretné, a játék más képfrissítést is használhat, mint a Windows. Sőt, a V-sync immár teljesen ki is kapcsolható lett, vagyis teljesen kötetlen ráta is használható. Ezek egyébként mind olyan funkciók, amelyek nagyon rég elérhetőek a hagyományos PC-s (értsd: Win32-es) platformon, és a Rise of the Tomb Raider Win32-es kiadása támogatta is ezeket, az UWP limitációja miatt azonban a Windows Store-ból vásárolt szoftverből ezek eddig kimaradtak.
Ha érdekelnek a további részletek, olvasd el a HWSW teljes cikkét!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.