Mass Effect: Andromeda - még több bizonyíték

  • Írta: Shifty
  • 2016. november 9.
  • Pletyka
Link másolása
A Mass Effect: Andromeda megjelenési időpontjával kapcsolatban annak ellenére is nagy a bizonytalanság, hogy az Electronic Arts az N7 Dayen ismét megerősítette a jövő tavaszi premiert. Most új bizonyítékok futottak be.

A héten tartott N7 Dayen hiába árult el rengeteg friss részletet a Mass Effect: Andromedáról a BioWare és az Electronic Arts, még így is rengeteg kérdőjel van a játék körül. Ilyen a pontos megjelenési dátum is, amiről egyelőre még mindig csak annyit tudni, hogy valamikor 2017 tavaszán lesz esedékes. Legalábbis a jelenlegi állás szerint, a kiadó ugyanis a nemrég tartott pénzügyi konferenciáján beharangozta, annyira jól sikerült negyedév van mögöttük, hogy ha szükségesnek tartják, bizony el fogják napolni a játék megjelenését.

Ez annak tükrében nem is lenne meglepő, hogy igazán komoly, érdemi játékmenet-videót még mindig alig láttunk a Mass Effect: Andromedából. Az első ilyet ugye a december elején tartott The Video Game Awardson nézhetjük majd meg.

De egy újabb bizonyíték talán helyére teszi a dolgokat. Az Amazonon ugyanis felbukkant egy olyan kupon, ami az Xbox One-os változathoz készült és amelyen pont az a március 21. szerepel megjelenési dátumként, mint amit az új Dark Horse-képregény megjelenése kapcsán is hallottunk. A fenti képen ugyan a dátum 2016, de ez most lényegtelen. Ráadásul március 21. pont keddre esik, ami az Egyesült Államokban az új játékok megjelenésének a napja is.

További érdekesség, hogy az új rész rendezője, Mac Walters megerősítette, az Andromeda nem egy új trilógia kezdete, a története ugyanis nem olyan struktúrában épül fel, mint a Shepard-féle három rész. Példaként többek között azt hozta fel, hogy amíg a Mass Effect-trilógiában Shepard már egy jól ismert, képességeivel tisztában lévő szereplő volt, addig az Andromeda főhőseit alakító Ryder-család tagjai tapasztalatlan katonákként kezdik meg küldetésüket. Ez azt is jelenti, hogy az Andromeda története egy egységes egész lesz, vagyis lesz rendes felvezetés, cselekmény és konkrét lezárás is, ami előrevetíti, hogy az újabb részek már nem Ryderékről fognak szólni.

Ezen kijelentések után viszont sokan úgy hitték, az új epizód egyfajta végső lezárása lesz a sorozatnak. Walters a Twitteren az egyik rajongói kérdésre adott válaszában azonban leszögezte, erről szó sincs. Sőt, attól, hogy nem egy új trilógiát indít el az Andromeda, még rengeteg történet vár elmesélésre.

A Mass Effect: Andromeda tehát a hivatalos álláspont szerint 2017 tavaszán jelenik meg, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. A játék multiplayer bétájára már lehet jelentkezni, hamarosan pedig egy tartalmas előzetesben gyűjtjük össze az összes eddigi részletet.

26.
26.
user101
Mivel bevetettem a csubakka védelmet, így neked esélyed sem maradt... de most komolyan: semmire! ;)))

Na jó viccet félretéve: az első kettőt dobozosan és Steamre is megvettem, a harmadikat csak Originre, leárazva! ;( Az elsőt imádtam 4x, a másodikon ráncoltam a homlokom 3x és a harmadikat tényleg utáltam 2x. :)

Folyamatosan olyan érzésem volt, hogy egyre inkább küszködnek, mert csinálni kellett vagy akarták, de nem tudtak mit kezdeni az egésszel. A harmadik rész minden egyben és a lezárás módja is olyan olcsó kínai bóvli megoldás. Nem az a baj, hogyan zárják le, hanem hogyan jutunk el oda. Nyilván féltek bevállalni egy olyan mechanikát, hogy játék közben az eredeti promónak megfelelően ( !!! ) a viseltes dolgaink alaján dől el minden és inkább nyitva hagyták az ajtót mindenkinek az utolsó sceneig. Ez olcsó, gagyi de legfőképp szembe megy az egész játékkal és az eredeti promóval.

Azt meg ne monja senki, hogy de galaktikus készültség blaaa... blaaa, mert kiírtottam a raknikat, halálra itéltem a kroganokat és hagytam megdögleni a kvárikat, de még így is jócskán megvolt multi nélkül a kívánt érték!!! Szóval nagyon nem volt "egység", kegyetlen gyilkos voltam és mit értem el vele? Semmit! Ez a bosszantó, nem a lezárás...

Arról nem is beszélve, hogy az elsőben beharangozott feloldhatatlan és felfoghatatlan nagy probléma a végére iszonyatosan "elbagatekizálódik" kvázi "cicaharc" szintűvé. ;(
24.
24.
AfterLife
#23: A nyakamat tettem volna rá, hogy ez lesz a véleményed. :) Látszik, hogy túlságosan is gyűlölöd az egészet és ezért nem is vagy hajlandó más szemszögből látni a dolgokat. Ennek a történetnek semmi szüksége nem volt arra, hogy idiótának nézzen és mindent a szádba magyarázzon. Az egyetlen gond talán az lehetett, hogy kicsit túlvállalták magukat ezzel a befejezéssel. Utólag simán szarrá magyarázhatták volna az Extended Cut-al, de mégis inkább kitartottak a homályos felépítés mellett és mindössze 1-2 plusz infót osztottak meg a játékosokkal, amik igazából csak részletkérdések voltak, semmi eget rengetők. Még a Leviathan DLC sem mondott el túl sokat, mindössze másik szemszögből mesélte el azt, amit a Catalyst már rébuszokban elmondott... Tehát semmi szükséged nem volt a DLC-kre, mert a lényegen nem változtattak.

Sokan szeretik, ha minden tök egyértelmű, de létezik olyan sztori is, ami ennek az ellentettje, amin merenghet az ember. Ha kaptunk volna egy 2. részhez hasonló lezárást, akkor azt mondtam volna, hogy nem rossz-nem rossz, de őszintén, egyáltalán nem lett volna rám nagy hatással. Amúgy én helyén kezelem a teóriákat és azt, amit bizonyítottan meg tudok magyarázni. Például a Rannoch elméletem simán csak teória, pedig akár igaz is lehet. De azt ugye tudod, hogy te is csak teorizálsz arról, hogy mik történhettek a ME3 fejlesztése során, amik szintén igazak lehetnek, de mégsem mondom, hogy nincs értelme. Pedig annak tartod őket. Most akkor kinek van igaza? Költői kérdés marad, azt hiszem.
23.
23.
user101
#22: Nah, elolvastam a blogodat és sajnálom, de azt kell mondanom, hogy Te menthetetlenül átestél a ló másik oldalára ... :)

Elmondom a valóságot, bármennyire is fájni fog, de ez történt a játék fejlesztése közben ( megbízható belsős informátorra alapozva, avagy megtörtént esemény alapján :))))

- EA-whore: figyu srácok, kell még pénz, csináljatok ME2-t!
- BW- basszus, most mit tegyünk bele? Legyen human reapear, mert az nagyon menő, legyenek összetartás küldetések és még több b*zulás...
- ME2 megjelent, a tömeg ráncolja a homlokát...
- EA-whore: fugyu srácok, kell még több pénz, csináljatok ME3-at!
- BW- ne szopass bakker, most mit tegyünk bele? Hopp van egy zseniális ötletem: deus-ex machina és majd mindenki azt gondol amit akar és persze legyen benne még annál is több b*zulás...
- ME3 megjelent, a tömeg habzó szájjal hullámzik...
- EA-whore: fugyu srácok, most még annál is több pénz kell, csináltok ME4-et!
- BW ( iszkoló és menekülő emberek szagát érezni ) nem, ez nem fog működni, csináljunk DLC-ket és kezdjünk el magyarázkodni, mert ránk gyújtják az irodát...
- EA-whore: T.A.P.S!

Na szóval!

probléma 1: két fajta rajongó van, az egyik anyázik, a másik teóriákat gyárt és elveszti a talajt a lába alól. Én vagyok az anyázós típus... :)
probléma 2: a játék tized / század annyira sem bonyolult, mint azt egyesek képzelik, belemagyarázzák ( "majd lejjebb elmagyarázom miért ..." :)
probléma 3: olyan dolgokat hoztok fel "tényként" amiket ti találtok ki ( túlmisztifikáltok, ideologizáltok, indoktrináltok :)
probléma 4: ha egy alap játék története csak a DLC-kel "megmagyarázva" kezd összeállni egésszé, akkor az egy rossz játék vagy rossz írói döntés, vagy a k*rva a**ád BW / EA ! :)

Elfogadom, hogy ez a véleményed DE !!!!!!!!!

Ennek így kérem nincs értelme! Hölgyek és urak, ez itt Csubakka. Csubakka egy wookie a Kashyyyk bolygóról. De Csubakka az Endor bolygón él. Gondolják csak meg; ennek nincs értelme! :)))))
22.
22.
AfterLife
#21: "De az, hogy a támadás közben nekiállunk halálcsillagot építeni és ez senkit nem zavar, időben, nyersanyagban mégis hogyan ?"

"A proteánok sokkal előrébb jutottak mégis csak collectort csináltak belőlük ( mi van b@szki ;) milliárd cikluson keresztül minden reaper egyforma, de human reaper???"


Általában sértődöttség lesz a vége, ha megpróbálok valakit felvilágosítani arról, hogy nem elég kérdéseket feltenni, hanem meg is kéne őket válaszolni. Ez gondolom azért van, mert azt hiszik, én szartam a spanyol viaszt, pedig inkább csak arról van szó, hogy otthonosan mozgok a témában. Nagyon ajánlatos tisztán emlékezni a játékban elhangzottakra és látottakra egyaránt, mert enélkül kicsit sok lesz a félreértelmezés, lásd. a Human Reaper kérdésed... Persze valamit nem fognak a szádba rágni, helyette inkább csak eléd rakják a megoldást, aztán vagy észreveszed, vagy vakarod a fejed tovább. Ez az a kérdésed lesz, hogy miért nem veszi észre az ellenség, hogy épp készítjük az általad "halálcsillagnak" nevezett gépezetet. Kezdetnek el kéne merengeni azon, hogy az a gép, nem-e segítheti hozzá az ellenséget a végső győzeleméhez? De mondhatnám, hogy menj végig a blogomon, amit a befejezésről csináltam még régebben, de szerintem úgyse teszed, mert annyira azért gondolom nem érdekel a téma, jól sejtem?
21.
21.
user101
- Igen, ígérgetni nagyon tud a BW aztán mindenki látta mi lett a vége.
- azzal én is egyetértek, hogy nem lett lezárva a "sorozat": nem volt vér a pucájukban, hogy bevállaljanak egy negatív véget, vagy egy olyat, hogy mi vesztünk, de a reapereknek is annyi. Inkább előszedték ezt az orxenáré nagy kamu deus ex machinát. ;( Ezzel negálva az egész szériát ;(
- sosem volt ez sorozatnak tervezve, ha igen akkor sokkal bénábbak az íróik, mint azt képzeltem. A harmadik rész konkrétan közröhely. Az odáig zseniálisan jó hangulatot teremt, hogy egyesével végignézzük a reaper pusztítást. De az, hogy a támadás közben nekiállunk halálcsillagot építeni és ez senkit nem zavar, időben, nyersanyagban mégis hogyan ? Nevetséges marhaság, pont annyira, mint az emberi reaper... A proteánok sokkal előrébb jutottak mégis csak collectort csináltak belőlük ( mi van b@szki ;) milliárd cikluson keresztül minden reaper egyforma, de human reaper??? Nyerít a ló a fürdőkádamban! ;)

Na mindegy. A lényeg, hogy van egy kialakított univerzum a saját szabályaival, szereplőivel és ezzel fognak elmesélni egy másik történetet. Ja, hogy ezt is Mass Effectnek fogják hívni? Miért minek kéne? Ezzel aztán semmi gond nincs, az meg egy másik történet, hogy a játék milyen lesz... Gondolom jó, csak kicsit más, már ha a BW összeszedi magát... Reménykedjünk!
19.
19.
GAMEROD
Nem fog megjelenni jövő ilyenkorra sem.
15.
15.
delphijos
Én azért nem vagyok arról se meggyőződve amikor valaki egy több részes filmnél v. játéknál magyarázza hogy "ezt már eredetileg is így terveztük" hogy ez valóban igaz. Pont ahogy a 2. rész kezdődik, egyszerúen nem hiszem el hogy ez tényleg "tervezve" volt. Amire gondolok, hogy akármennyir le lesz zárva ez a rész, ha sikeres lesz, simán folytathatják ezt a történetet. ( Hacsak meg nem hal mindenki :) )
5.
5.
AfterLife
A hírhez hozzászólva, ez a döntés nem véletlenül születhetett meg, hiszen néhány tekintetben megkönnyíti a fejlesztők későbbi munkáját. Meg azért eléggé látszódik, hogy ezzel a lépéssel hosszú távra terveznek.

Bizonyára volt egy kis gondjuk a 2. rész fejlesztése során: Miként nullázzuk le Shepard képességeit, hogy a játékos újra fel tudja húzni a karakterét? Agyaltak, agyaltak... Hát öljük meg... pakk, meg is halt szerencsétlen a 2. rész elején, aztán újraalkotta a Cerberus és voila', kezdhettük elölről a fejlődést. Persze a 3. részben már nem az 1. szintről indultunk, de lényegében ez akkor is egy komoly fejfájás lehetett a készítőknek, mert meg volt kötve a kezük. Most ez probléma megszűnik. Abban is megkönnyíti a dolgukat, hogy nem kell egy adott sztoriszálat továbbgondolniuk, mert még epizódon belül lezáródik az egész, maximum más kiindulópontokat használnak fel a folytatáshoz. Azt persze nem mondták, hogy Ryder-ék ne térhetnének vissza egy későbbi részben, pusztán az a lényeg, hogy most a sztori nem lesz trilógia méretűre tervezve. Reméljük alaposan átgondolták ezt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...