Megérkezett az AMD FreeSync technológiájának második generációja - legalábbis félig-meddig. A megoldást a cég a rivális NVIDIA G-Sync ellen indította harcba, amely a monitorok képfrissítési gyakoriságát hivatott szinkronizálni a videokártyák által generált képkockák tempójával - ezt a funkciót a vállalat az első verzióval már kipipálhatta, így idén máshova tolódnak a hangsúlyok. A FreeSync 2 esetében nem a képkockák szinkronizációja áll a középpontban, ahogy azt a termék neve sugallná, hanem a játékoknál is egyre nagyobb hangsúlyt kapó HDR, egész pontosan annak kiterjedtebb támogatása Windows alatt - az ugyanis jelenleg erősen foghíjas a platformon, az üzemmód használata sok esetben jelentős beviteli késleltetéssel jár.
Az AMD ezt a problémát úgy oldaná meg, hogy a lehető legtöbb, a HDR üzemmódhoz kapcsolódó feladatot leveszi a Windows válláról és inkább saját hatáskörben végzi el azokat. A FreeSync 2 egy saját HDR pipeline-t hoz létre, amely a Windows többlépcsős HDR színbeállítási folyamatát egyetlen lépésre egyszerűsíti: az egyes játékok a beállítást közvetlenül a FreeSync 2-támogatással rendelkező monitorok natív megjelenítési képességeihez igazodva végzik el, a streamet pedig az AMD driverei és hardvere juttatják el a megjelenítőhöz, anélkül, hogy külön másodlagos színbeállításra lenne szükség. A módszerrel az AMD szerint a késleltetés jelentősen csökkenthető.
A további részleteket a HWSW cikkében olvashatjátok el!
Az AMD Freesyncje nyilt forraskodu, már az Intel is dolgozik vele.
A G-Sync meg drága zárt rendszer, megha jobb is az AMD-nél, én maradok annal a cegnel ami nem csap be
Ja meg a GTX 1060 jobb a 480-al. Oke. Nyugodtan maradj beszukult elmeju Nvidia fanboy
A freesync wiki oldala annyit ír hogy teljesen ingyenesen és szabadon használható. Ha valakinek magába kéne néznie, az az nvidia ilyen szempontból.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.