GC 2017: Middle-earth: Shadow of War próbakör

Link másolása
Idén ősszel három év várakozás után jelenik meg a Monolith által fejlesztett Shadow of Mordor folytatása, a Shadow of War. Az NVIDIA Gamescom előtt tartott rendezvényén lehetőségünk volt kipróbálni a játékot.

A közel három éve megjelent Shadow of Mordor érdekes egyveleget alkotott az open-world játékok ötleteiből. A fejlesztők remek érzékkel szedték össze a kortárs bestsellerek legjobb elemeit, melyekből aztán egy egészen szórakoztató címet sikerült összehozni. Idén érkezik folytatás, melyet lehetőségünk volt kipróbálni a Gamescom előtt, a szintén Kölnben megrendezett NVIDIA PC Gaming rendezvényen.

Ahogy az előzeteseken is látszott, a fejlesztők nem akarták megreformálni a folytatást, és amit lehetett, megtartottak az előzményből. Emiatt kis túlzással a Shadow of War akár össze is keverhető az előző epizóddal, hiszen a kezelőfelület, a menü, a dizájn nem sokat változott. A grafika talán egy picit szebb lett, de nem érdemes komoly újdonságokra várni ezen a téren sem.

A kipróbálható változatban egy kisebb tábort járhattam be, valamint pár mellékküldetést is felvehettem, ha akartam. Az irányítást kézhez kapva azonnal a harcrendszert teszteltem, mely a Shadow of Mordorhoz hasonlóan nagyon szórakoztató. A rendszer továbbra is pontos és könnyen kezelhető, ennek ellenére nem fullad unalomba és kihívást is nyújt. 

Továbbra is könnyedén váltogathatunk a harci stílusok között: ha úgy tetszik, azonnal belekezdhetünk az ellenfelek kaszabolásába, majd improvizálva, a környezet adottságait kihasználva juthatunk túl az orkokon. Emellett természetesen lopakodhatunk is, valamint akár csapdát is állíthatunk. Az ork vezérekkel szembeni harcok még mindig kihívást nyújtanak, mivel őket általában csak valamilyen különleges mozdulattal (mondjuk magaslati pontról való támadással) vagy eszközzel tudunk megsebezni. A nagyobb harcok még mindig kicsit hektikusak, de persze a jól betanult kombókkal ezen is lehet segíteni.

Talion képességfája sokkal összetettebbnek tűnik, mint eddig, valamint az is látszik, hogy a fejlesztők nagyobb hangsúlyt fektettek a stratégiázásra az akció mellett. Ez természetesen a Nemezis-rendszeren is érezteti a hatását, amely még mindig a játék szívét-lelkét jelenti. Ahogy a Shadow of War más funkciói, ez is komplexebb lett valamivel, az ork törzsek például komplett erődöket tarthatnak az uralmuk alatt, amiket csak gondos felkészüléssel hódíthatunk el tőlük.

Az erődök ugyanis masszív túlerőt képviselnek, ahhoz pedig, hogy eljussunk az uralkodó hadúrhoz, épp úgy kell lebontanunk a helyi hierarchikus rendszert, ahogy tettük azt az alapjátékban. A legjobb, hogy közben mi is hadsereget toborozhatunk magunk mellé, a várostromnál pedig a legerősebb vezetőinket kiválasztva, együtt vonulhatunk harcba. Alighanem ez volt a próbakörünk legszórakoztatóbb részlete.

Az ostrom egy külön kidolgozott "játékmód", nem csak arról van szó, hogy berúgjuk az ajtót, és lekaszabolunk mindenkit, akit látunk. Miután a várfal előtt felsorakoztunk, persze elszabadul a pokol, de nekünk ekkor is jól meghatározott feladatunk van, amelyet mindig szem előtt kell tartanunk: el kell foglalnunk a kijelölt pontokat az erődön belül, csak így juthatunk el az ügyeletes hadúrhoz! A Domination-szerű mókát természetesen az nehezíti, hogy mindegyik pontot intenzíven védik, eközben pedig egy sor apróság igyekszik elterelni a figyelmünket.

Jó tanulság volt például, hogy érdemes odafigyelni a seregünkre, és hiába csábító a végtelen orksereg hentelése, muszáj fókuszáltan küzdenünk. Ha a minket követő vezetők meghalnak, kiesnek a csatából, ezért fel kell segítenünk őket, ha földre kerülnek, az őket fenyegető veszélyforrásokat pedig ki kell iktatnunk - kezdve a várfalon felsorakozó íjászokkal és a köveket hajigáló trollokkal. Az egész harc rendkívül intenzív, ráadásul dinamikusan változik minden pillanatában: én például úgy fordítottam meg a csatát, hogy a menet közben kiesett hadvezérek helyére a klasszikus agymosós módszerrel újabbakat állítottam...

Számomra úgy tűnik, hogy a folytatás minden szempontból fejlődött az elődhöz képest, még ha az újdonságok néha nem is olyan látványosak. A motorháztető alatt azonban rengeteg változtatást eszközöltek a fejlesztők, így egy sokkal szórakoztatóbb játékot kapunk idén októberben.

A Middle-earth: Shadow of War október 10-én jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.

4.
4.
BrockSamson
#1: Valoban, a tortenet nem kifejezetten a jatek erossege, emellett nelkulozi az eredeti muvek finomsagat es hangulatat, sot meg a filmekhez sem hasonlit igazan.

Ennek ellenere, nekem nagyon pozitiv csalodas volt az elso resz, es ugyan sokan panaszkodtak a teruletek egyhangusagara, nekem semmi ilyen problemam nem volt, a Nemesis rendszer es a harcok filmszeru hangulata pedig abszolut a tobbi hasonlo jatek fole emelte.

3.
3.
imchristailor
#1: A story ritka gyenge volt. Amiatt semikepp ne fogj bele. ;)
2.
2.
Machiavelli
A sztorija szerintem elég középszerű, de a nemezis rendszer és az RPG elemek feldobják. Ha érdekel a Lotr univerzum akkor a gyűjtögetni valókat is érdemes összeszedni. Plussz ott vannak a DLC-k. Tartalmas közepestől jobb játék.
1.
1.
roli33
Érdemes kijátszani az első részt ez előtt történet szempontjából? És most tényleg csak az első rész sztorijára vagyok kíváncsi, hogy jó-e, mennyire szorosan kapcsolódik ehhez? Mert játékmenet ügyileg, bejárható területek nagyságát tekintve, és az apróságok tekintetében biztos jobb, fejlettebb lesz a Shadow of War, szóval ha nem "kötelező" a Shadow of Mordor, a jobbal kezdeném.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...