A játék alapvetően egy oldalnézetes beat 'em up. A maga idejében lenyűgözőnek számító cel-shaded grafikával és egyedi időmanipulációs harcrendszerével kápráztatta el a játékosokat, és a Hideki Kamiya védjegyének számító végletekig csiszolt kivételezés és magas replay-faktor is képviseltetve volt benne. Kamiya olyan legendás franchise-okon dolgozott, mint a Resident Evil, a Devil May Cry és a Bayonetta, de a kult-klasszikusnak számító Okami és a The Wonderful 101 is az ő nevéhez kötődnek.
Kamiya gyakran emlékezik vissza karrierjének Capcom-korszakára sajtónyilatkozatai során, és nem volt ez másképp a legutóbbi Dengeki PlayStation magazinnak adott interjújában sem.
"Szívesen dolgoznék a Devil May Cry és a Viewtiful Joe remake-jein vagy egy igazi Okami-folytatáson. Egy Dante (a Devil May Cry főhőse) és Bayonetta közti kooperáció is szórakoztatónak hangzik. Kedves Capcom, ha nincs kifogásotok ellenem, bármikor besegítek!"
A Capcom sajnos számos megkérdőjelezhető lépést tett az utóbbi években. Elég csak arra gondolnunk, hogy milyen fogadtatás érte a klasszikus játéksorozatainak legutóbbi darabjait, úgy mint Street Fighter V-öt, a Marvel vs Capcom Infinite-et, vagy ahogyan a Mega Man brandet kezelik immáron lassan 8 éve. Kérdéses, hogy mi valósulhat meg Kamiya elképzeléseiből ilyen vezetés mellett, ám az Okami hamarosan PC-re is érkező HD-remake-je némi bizakodásra adhat okot.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.