Az Elite Dangerous: Beyond továbbviszi az univerzum meséjét, az idegen thargoidok pusztító támadást indítanak az emberiség űrállomásaira, a mi feladatunk pedig az lesz, hogy megvédjük a létesítményeket.
A Frontier számos frissítéssel készül a premierre, kapunk egy új kampányt, amit mi, a játékosok alakíthatunk. Ezúttal is kereskedhetünk, harcolhatunk és felfedezhetünk, ahogy a csövön kifér. Javul a mérnöki mechanika, bevezetésre kerül a GalNet Audio, és a missziókért járó jutalom is átdolgozásra kerül. Az Elite Dangerous: Horizons-tulajok egy új űrhajót is kapnak Chieftain néven.
Az Elite Dangerous: Beyond - Chapter One február 27-én érkezik teljesen ingyenesen mindhárom platformra.
Az Elite-el az a baj, hogy iszonyú jó illúziókkal dolgozik, de ha az egyszer szétesik (pl. az összes űrutazás amiben szerepet játszik a frame shift drive, azaz J hotkey, effektíve egy loading képernyő jól álcázva, kb. mint az Assassin's Creed "futhatsz a semmibe amíg az """"animus épít""""" " megoldása). Na most innentől ha el akarsz jutni A-ból B-be, 160Ly távolságra, 17Ly jump distance-et tud a hajód, akkor az 10 ugrás. Amíg elhiszed hogy utazol, még elmegy, de amint belátsz Óz függönye mögé, azt kérdezed magadtól hogy a drága kevés szabadidődből hogy a francba gondolták hogy fél órán át mást se csinálsz csak 1+9 fölösleges loading képernyőt nézel. Ugyanígy az állomások, lóf.sz sincs ott amíg be nem nyomod a J-t, azt mondják persze mert supercruise-ban gyorsan haladsz, nem látod, le kell lassítani normál repülésre a J-vel jó időben és az állomás közelében lyukadsz ki. A francokat, placebo-nak odarakják a mechanizmust meg a kék effektet a szélvédő köré amikor benyomod a gombot, de más se történt csak teleportáltál egyik instance-ból a másikba. Innentől a jump range mint fogalom fölöslegessé válik, mert nem létezik, csak egy kifogás hogy elnyújtsák a játékidőt, hogy túl sok időt kelljen belefektetned röhejesen kevés valódi játékmenetbe ahhoz, hogy kiszállj. Az űr pedig ezen kifogások végtelen tengere.
Szeretnék én hinni a Star Citizen-ben, vagy bármiben, mert ebben már soha nem fogok többet. Csak hát semmi más nincs, NMS egy LEGO Star Wars a Jedi Academy-hez képest, az Elite-ben istenkirály szimuláció van de 0 eye candy tartalom (3 év után az édeskevés hogy nézd de szép a napfelkelte az űrből, óceánokat akarok, vulkanikus bolygókat akarok... tökéletes példa arra amit mondtál, 2.2-ben bevezették a vulkanizmust, aztán kb. egy fingó homokvár szintjén létezik), Star Citizen meg egy tőzsdekísérlethez inkább hasonlít mint játékhoz. Más meg nincs.
Én azért bízom ebben az évben mert ez a patch például nagyon jónak tűnik eddig, remélem év végéig gatyába ráznak minél több dolgot - de már nehéz nem szkeptikusnak lenni. Én már átírányítottam a reményeimet a star citizen felé, annak lassan az alpha verziója összetettebbnek tűnik mint az elite, és egy teljesebb játék érzetét kelti. Persze még sok víz lefolyik a Dunán mire az meg is jelenik.
#1: Még szép hogy ingyenes. Próbáltak volna meg pénzt kérni érte. Persze ez így tök jól hangzik amikor azt látod hogy még mindig van támogatottsága, de ha követed a játék fejlesztését, azért vannak itt nyalánkságok.
Példa: kijött a 2.0, 2016 decemberben. Le lehetett szállni bolygókra, de csak az üres, atmoszféra nélküli sziklákra. Ez egyébként a mai napig így van és idén így is marad. Ez futott kb. a többi részéhez képest mínusz 40fps-el, a felszíni járműnek még egy default control kiosztása se volt, konkrétan nem működött ha nem szaroztál vele options-ben. A surface küldetések gyakorlatilag nem működtek, de ha működtek volna rendesen se érte meg csinálni őket. A Frontier pedig fogta magát, behúzta a függönyt 8 hónapra, NYOLC hónapra. Az egy kellemes időszak volt, amikor kipengettél 50-60 eurót érte (mert persze bundle-ben adták csak a Horizons-t az alapjátékkal, akkor is ha az alap már megvolt, az pedig "eltűnt"), egy alig működő nullát kapsz, és 8 hónapig még egy roadmap-ed sincs hogy mi és mikor jön. A legjobb az volt hogy megvetted decemberben kb. 50 euróért, februárra szétszedték a bundle-t és adták 35-ért külön a Horizons-t, ami megint rá 3 hónapra már 50% off akciókat kapott, te meg még mindig szart se kaptál megjelenés óta.
Aztán kihozták a 2.1-et, vele a mérnököket, amiket azóta 4x reworköltek és még most is egy szenvedés (képzeld el hogy Diablo 3-ban reroll-ozol egy legenary fegyvert, és 6-10 óra grind és loading képernyő 1db random reroll), a mostani végre ígéretes. De az a 2.1 változat megint úgy volt 2 hónapig, hogy jó ha működött, meg random lőttél sziklákat hátha dob 300 materialból 1db olyat ami neked kell.
Kijött a 2.2 aminek a legnagyobb feature-je az volt hogy végre lehetett NPC crew-t felvenni és vadászokat rakni a nagy hajókba. Ez mondjuk egy tök korrekt patch volt, rengeteg QoL változással (sokféle űrállomás beltér stb.), de aki megvette a Horizons-t, az a kiegészítővel járó feature-ökből még mindig alig látott valamit a pénzéért, hiába szép és jó a mindenkinek járó ingyen content rész.
Aztán kijött a 2.3, a várva várt coop hajóvezetéssel, játékos szállítással... csak hogy kiderüljön, a coop rendszer gyakorlatilag semmivel sem kompatbilis a harcokon kívül, nincs mission sharing, ha nem vagy Elite rangú akkor 80-60%-os reward levonásokkal büntet (hogy az 1% új játékost ne szórja tele pénzzel a haverja egy nagy hajóban ülve, de cserébe a 99% régi játékost is ugyanúgy beszopatták), hiába van 2 SRV-d a hajóban, akkor se tudtok ketten kigurulni a hajóból vele, és persze szépen átírták az Anaconda leírását is, mert a régi szerint belefért egy Sidewinder és azzal ámították a népet hogy majd tudsz játékosokat szállítani A-ból B-be, de aztán hopp, még se, és csak az NPC crew fighter hajókba ülhetnek át, meg kb. nézhetik a kilátást a pilótafülkédből (oké hogy lehet olyat hogy egy irányít, egy lő, de annyi értelme van mint ketten Diablo-zni, hogy egyiknél az egér, másiknál a billentyűzet).
A 2.4 kb. arról szól hogy 15 órányi ismétlődő töltőképernyő bámulással elmehetsz megnézni az idegeneket.
A 3.0 egy damage control patch. Mert eközben a játék 3 éve kint van már, még mindig semmit se jelentenek pl. a aligment rangok azon túl hogy 20 órán át forgasd az RNG mission board-ot és szórd a pénzt felajánlás címszó alatt reputation-ért hogy engedjék hogy megvegyed a Corvette-et vagy Cutter-t. Másfél évig kellett könyörögni egy könyvjelző feature-ért a galaxistérképen, most másfél éve könyörgünk hogy lehessen mappákba rendezni azokat. A bűnrendszer bűn rossz (agyonlő az összes addigi szövetségesed ha eltalálsz egyet véletlenül egy 30v30 combat zone-ban, olyan biztosítási költséget a nyakadba vágva hogy 3 napig farmolhatsz hogy ott legyél ahol eredetileg voltál), egyszerűen fos az egész ahogy van.
Ez a Beyond season arról szól hogy 10 évig akarták támogatni a játékot minimum, de a 4.-ben vagyunk és olyan alap dolgok hiányoznak hogy 3 éve valaki azt mondja nekem hogy ennyi idő után még mindig ez és ez hiányozni fog, kiröhögöm mert project öngyilkosság lenne a fejlesztők részéről. Aztán még is itt tartunk. A Beyond-nak az a dolga hogy kurvára összeszedjék magukat végre és rendesen megcsinálják amit ígértek. Co-op-al az élen.
Érted amikor kiadnak egy alig működő feature-t ami csak büntet azért ha nem vagy max rangú, ahelyett hogy jutalmazna azért ahogy közeledsz a max ranghoz, majd azt mondják hogy "future development depends on the popularity of the feature" (angolul nem tudóknak: a játék ezen aspektusának jövőbeli fejlesztése a népszerűségén múlik"), akkor nem akarod elhinni hogy ép eszű embernek ilyen elhagyja a száját.
Csak mertek volna pénzt kérni.
Fognak amúgy, év vége felé, de meglátjuk addig mi történik még.
a ps4-es verziót, ami igencsak késve jött. :/
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.