Nem fest túl biztató képet a VR-piacról az IDC frissen közzétett jelentése: az egyébként sem erőtől duzzadó szegmens az idei második negyedévben 33,7 százalékos éves visszaesést produkált. Az elemzők a gyászos teljesítmény dacára bizakodók, a frissen megjelent termékektől és a még piacra lépés előtt álló modellektől a következő időszakban fellendülést remélnek - a Q2 mindenesetre a piac legtöbb termékkategóriájáról nem fest túl vidám képet, így nehéz átérezni a kutatócég derűlátását.
A legnagyobb visszaesést a VR-headset keretek kategóriája szenvedte el: azokról az eszközökről van szó, amelyek nem rendelkeznek saját megjelenítővel, helyette egy csatlakoztatott okostelefon kijelzőjére támaszkodnak, mint például a Samsungtól megismert Gear VR. Miután ebben a szegmensben akár fillérekért beszerezhető eszközök is találhatók, nem csoda, hogy jellemzően ez a terület produkálja a legnagyobb eladott darabszámot - és bár ez az idei második negyedévben sincs máshogy, az eszközökből több mint 59 százalékkal kevesebb talált gazdára mint egy éve, azaz összesen 409 ezer darab. Ezzel nem csak a VR-piac teljes eladott darabszámához, de a visszaeséshez is ez a szegmens járult hozzá legnagyobb mértékben. A képet árnyalja, hogy tavaly több nagy cég, köztük a Samsung is szórt hasonló ajándék headseteket egyes telefonjai mellé, így olyan vásárlók is gyarapították a kategóriát, akik egyébként nem érdeklődnek kifejezetten a terület iránt - vagyis a tavalyi szám mesterségesen inflált, az idei pedig jobban tükrözi a roppant szerény keresletet.
Hogy teljesített a többi kategória? További részletek a HWSW cikkében!
https://www.pcguru.hu/hirek/a-virtualis-valosag-karos-hatasai/39022
Ami még negatívum számomra, hogy "bezárja a játékost" a játékba, és a mai világba ahol minden a közösségi élményről, a különféle megosztásokról szól, egy ideig, vagy egyáltalán nem fog számottevően labdába rúgni ez a periféria.
Talán az AR de az még csillagászati áron van.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.