Szombat reggel robbant a hír, miszerint a másfél évtizedes múlttal rendelkező kaliforniai Telltale Games lehúzta a rolót. Bár tavaly novemberben már a dolgozók 25 százalékának búcsút intettek, egy kilenc hónapja született interjúban a csapat vezérigazgatója, Pete Hawley úgy nyilatkozott, hogy a stúdió "tényleg remek formában volt". Így a bezárás híre mindenképp váratlanul ért mindenkit.
Főleg a fejlesztőket, akik testközeléből élték át, hogy pénteken a vezetők összehívták őket, majd közölték a rideg tényeket. Emily Grace Buck, narratív designer a Twitteren számolt be róla, hogy ezután csupán 30 percük volt a dolgozóknak arra, hogy elhagyják az épületet. Szeptember 24-én, hétfőn azonban három órára visszatérhettek, hogy összegyűjtsék azokat a személyes holmikat, amiket pénteken nem sikerült.
A Telltale 225 munkatársának mondtak fel, a maradék 25 dolgozó pedig csak a fennmaradó kötelezettségeket egyengetik el. Pete Hawley szerint "rendkívül nehéz év" a mostani a csapat számára. Mint írta, büszke volt a játékaikra, de nem fogytak valami jól. A beszámolók szerint csupán az első The Walking Dead-évad és a Minecraft: Story Mode volt pénzügyileg sikeres, minden más projektjük veszteséges lett.
Még mindig nagy a kérdőjel azzal kapcsolatban, hogy mi lesz a stúdió folyamatban lévő projektjeikkel. A The Walking Dead: The Final Season második epizódja kedden még megjelenik, de nem tudni, mi lesz utána. Ugyanez érvényes a már bejelentett Stranger Things-kaladjátékra és a The Wolf Among Us második etapjára. A Telltale az elkövetkezendő hetekben ígért tájékoztatást a tervekről.
Melissa Hutchison, a The Walking Dead Clementine-jének szinkronhangja szintén nem tud semmi konkrétumot a játék folytatásáról, tweetjében már el is búcsúzott a stúdiótól. Utoljára a második epizód szinkronfelvételén működött közre, így nagy eséllyel befejezetlen marad az utolsó évad. Akik az egész szezonra befizettek, még refundolhatják a játékot a Steamen.
Az elmúlt években számos bírálat érte a stúdiót amiatt, hogy látszólag képtelen megújulni, játékaik rendre ugyanolyan alapokra húzták fel, és már nyoma sincs a korai éveket jellemző, a döntéseinkkel ténylegesen alakítható történeteknek. A VG247 mikrofonvégre kapta Alexis Kennedyt, aki szabadúszó íróként olyan játékokon működött közre, mint a Cultist Simulator vagy a Dragon Age 4.
Mint mondja, 2017 elején a BioWare-nél húzta az igát, amikor a Telltale megkereste őt. A csapat egy mobilokra szánt zombis játékon dolgozott, amit véletlenszerűen sztorival operált. A projektnek semmi köze nem volt a The Walking Deadhez, műfaját tekintve bázisépítős, erőforrás-gyűjtős stratégiával lett volna dolgunk. Ezzel a játékkal próbálták volna megújítani a szokásos Telltale-féle játékmenetet. A procedurálisan generált történetbe azonban sok hátulütője volt, és nem volt elég erőforrásuk, hiszen pár hónappal voltak túl az első elbocsátásokon - a játékot idén márciusban elkaszálták. Pedig a terv ígéretes volt, a Telltale legalább próbálkozott.
#11 Itthon ez élő adásban megtörtént a Morning show-al, keress rá.
Volt dolgozó perli a céget (valószínűleg a többiek is csatlakozni fognak), mivel az amerikai törvények értelmében nagy létszámleépítésekről 60 nappal előre kell tájékoztatni a dolgozókat.
Mivel ezt a Telltale elmulasztotta ezért a munkaviszony megszűnése után további 60 napig fizetnie kellene, mintha mi se történt volna...
Ha belemennek a perbe (nem fognak, mivel tuti bukta) akkor a végén még kamatokat is fizetniük kell.
De a TWD1-2 szerettem, de még a GoT is betalált nálam, utóbbit sajnálom hogy szintén lezáratlan marad :/
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.