Az Artifact tervezőjétől is megvált a Valve

  • Írta: szlav
  • 2019. március 11.
  • Gyászhír
Link másolása
Nemrég beszámoltunk arról, hogy a videojátékipar elbocsátási hulláma elérte a Valve VR-csapatát is. Azóta azonban kiderült, hogy a döcögősen rajtoló Artifact élén álló dizájnerek is elveszítették az állásaikat.

Fogalmazzunk jóindulattal: az Artifact nem lett az a Hearthstone-gyilkos, mint amire a Valve a kezdetekben számított. Amilyen nagy svunggal indult, olyan meredek zuhanórepülésbe kezdett a DOTA-karakterekkel operáló kártyajáték. A szigorú mikrotranzakciós modell hamar kiverte a biztosítékot a játékosoknál, hamar evidenssé vált, hogy nem ez lesz az a program, ami megreformálja az online CCG-k piacát.

Mi már többnyire meg is feledkeztünk a játékról, ma azonban egy igen elkeserítő hír ismét eszünkbe juttatta a Valve mellélépését. Kiderült ugyanis, hogy a korábban jelentett elbocsátások bizony nem csupán a vállalat VR-részlegét érintették - az Artifact fejesei is fennakadtak a rostán. A játék első számú tervezője, Richard Garfield is állás nélkül maradt a kártyajáték döcögős fogadtatásának köszönhetően.

Richard Garfield eredetileg a Magic: The Gatheringért is felelős Wizards of the Coast csapatából szerződött át Gabe Newell vállalatához, csakúgy mint közeli munkatársa és barátja, Skaff Elias. A páros négy évvel ezelőtt kezdte meg az Artifact tervezését a Three Donkeys vállalkozói cég neve alatt.

A játék egyik rajongói oldala, az Artibuff egy interjú erejéig elkapta Garfieldet, aki elárulta: "Nem lepett meg minket az elbocsátás, hiszen a játék startja valóban gyenge volt. A csapatunk nagyon lelkes volt, biztosak voltunk benne, hogy egy remek programot alkottunk, de később nyilvánvalóvá vált, hogy nem lesz olyan könnyű az Artifactet arra a szintre hozni, mint ahogy azt megálmodtuk."

3.
3.
delphijos
Mondjuk azt gondolom sejti mindenki hogy az hogy mennyire legyen “lehúzós” a játék azt “fentről” mondják meg. Nem a designer meg a fejlesztők döntik el
2.
2.
wolfwarrior
Ez a játék az ötlet az egész egyszerűen nem a valve-ra vall. Ők ennél jobbak, vagy legalábbis ennél jobbak voltak. Remélem tanulnak belőle, hogy mit ne csináljanak.
1.
1.
Razielhu
Hagyján h mennyire bevált modell a pay-to-win, de ők meglépték emellé a pay-to-playt is. Gratulálok mindnek, örülök h bebukott a játék!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...