Fogalmazzunk jóindulattal: az Artifact nem lett az a Hearthstone-gyilkos, mint amire a Valve a kezdetekben számított. Amilyen nagy svunggal indult, olyan meredek zuhanórepülésbe kezdett a DOTA-karakterekkel operáló kártyajáték. A szigorú mikrotranzakciós modell hamar kiverte a biztosítékot a játékosoknál, hamar evidenssé vált, hogy nem ez lesz az a program, ami megreformálja az online CCG-k piacát.
Mi már többnyire meg is feledkeztünk a játékról, ma azonban egy igen elkeserítő hír ismét eszünkbe juttatta a Valve mellélépését. Kiderült ugyanis, hogy a korábban jelentett elbocsátások bizony nem csupán a vállalat VR-részlegét érintették - az Artifact fejesei is fennakadtak a rostán. A játék első számú tervezője, Richard Garfield is állás nélkül maradt a kártyajáték döcögős fogadtatásának köszönhetően.
Richard Garfield eredetileg a Magic: The Gatheringért is felelős Wizards of the Coast csapatából szerződött át Gabe Newell vállalatához, csakúgy mint közeli munkatársa és barátja, Skaff Elias. A páros négy évvel ezelőtt kezdte meg az Artifact tervezését a Three Donkeys vállalkozói cég neve alatt.
A játék egyik rajongói oldala, az Artibuff egy interjú erejéig elkapta Garfieldet, aki elárulta: "Nem lepett meg minket az elbocsátás, hiszen a játék startja valóban gyenge volt. A csapatunk nagyon lelkes volt, biztosak voltunk benne, hogy egy remek programot alkottunk, de később nyilvánvalóvá vált, hogy nem lesz olyan könnyű az Artifactet arra a szintre hozni, mint ahogy azt megálmodtuk."
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.