E3 2019: Részletek a Jedi: Fallen Orderről

  • Írta: Shifty
  • 2019. június 9.
  • Hír
Link másolása
Tegnap láthattuk a Respawn Entertainment fejlesztésében készülő Star Wars Jedi: Fallen Order első játékmenet-bemutatóját, amit nem sokkal később a Game Informer tartalmas előzetese követett. Összeszedtük a legfontosabb részleteket.

Hiába vannak évek óta az Electronic Artsnál a Star Wars játékjogai, a kiadó évek óta képtelen bármit is kezdeni a franchise-szal, így mindössze két Battlefront-epizódot kaptak a rajongók. Pedig az univerzum kiapadhatatlan témák forrása, ezért is volt fájó végignézni, ahogy a Visceral Gamesnél készülő Star Wars-játékot lelőtte, a stúdiót pedig bezárta a kiadó. A rajongók utolsó mentsvára jobb esetben pont a most bemutatott Star Wars Jedi: Fallen Order lesz, ami viszont eredetileg nem Star Wars-játéknak készült. A játék rendezője, Stig Asmussen a GameSpotnak ugyanis elárulta, a stúdiónál készülő játék felkeltette az Electronic Arts figyelmét és miután a játékmenet főbb pillérei ráhúzhatóak voltak a Star Wars univerzumára, úgy döntöttek, módosítanak az eredeti koncepciókon. Ez így önmagában nem hangzik túl biztatóan, hiszen mintha érződne benne a kiadó kétségbeesése, abban viszont igaza van a God of War III rendezőjének, hogy a harcrendszer, a felfedezés és a metroidvania-alapok tökéletesen passzolnak egy sztoriközpontú Star Wars-játékhoz.

A játékmenet egyébként is egy innen-onnan összeollózott sémára építkezik, aminek a hivatkozási alapja nem más, mint a From Software játékai, a Dark Souls-sorozat és a Sekiro: Shadows Die Twice, viszont a Respawn Entertainment igyekezett elkerülni, hogy büntesse a játékost. Ennek ellenére komoly kihívás elé leszünk állítva, azaz rá leszünk kényszerítve, hogy taktikusan vágjunk neki a küzdelmeknek, ahol ügyességünk mellett az Erő használata is a stratégia részét képezi.

A fejlesztőkre a Metroid-sorozat is komoly hatással volt. Az ígéretek szerint ahogy haladunk előre a történetben, úgy szerzünk majd újabb és újabb képességeket, legyen szó ügyességünkről, fénykardunkról vagy éppen az Erőről. A Star Wars Jedi: Fallen Order pedig lehetőséget ad, hogy a játékos szabadon felfedezhesse az egyes helyszíneket, így könnyedén visszatérhetünk már meglátogatott pályákra, hogy a korábban el nem ért útvonalakat is felfedezzük. A navigálásban a BD-1-nél található 3D holotérkép szolgál a tájékozódásunk alapjául, viszont fontos kihangsúlyozni, hogy ilyenkor nem áll meg a játék, vagyis csak akkor érdemes a térképet bújni, amikor épp üresjáratban vagyunk. 

Lehetőségünk lesz planéták (egyelőre nem ismert, mennyi bolygót látogathatunk meg, de a fejlesztők szerint bőven akadnak majd felfedezésre váró helyszínek - nagyjából fele-fele arányban lesznek az új és ismert planéták) között utazni, ráadásul ez az időtöltésünk teljesen valós időben zajlik, így közben különböző tevékenységeket végezhetünk, de a Respawn Entertainment egyelőre nem árulta el, miket. A főhadiszállásunkként is funkcionáló Stinger Mantis kapitánya egy Greez Dritus névre hallgató alak lesz, hajónk pedig minden egyes bolygón egy központi hubon tud majd kikötni, ahol lehetőségünk lesz pihenni, az NPC-kel csevegni, tapasztalati pontjainkat szétosztani. 

Karakterünk képességeinek, eszközeinek a fejlesztése a pályákon elszórt ládákban elrejtett cuccokkal, tapasztalati pontokkal lesz megoldható. Így tudjuk majd életerőnk csíkját kitolni, az Erőt fejleszteni, ami lényegében a helyi staminának felel meg, illetve így tudjuk majd az egyéb attribútumokat és képességeket is feloldani. Szintén Dark Souls-megoldás, hogy főhősünk életereje nem töltődik magától vissza, így kis segítőjét, BD-1-t kell megkérnie, hogy dobjon egy életerő fiolát, ami lényegében az Estus-flaskának felel meg. Ezeket addig nem tudjuk újratölteni, míg nem térünk vissza a Stinger Mantisra, vagyis érdemes jól beosztani a rendelkezésünkre álló készletet. A mentési pontok egyébként úgy működnek majd a játékban, mint a Dark Soulsban, és ha visszatérünk egy korábban már látogatott helyszínre, akkor az ellenfelek is újra megjelennek. Lesz a ládáknak egy másik fajtája is, azok kozmetikai cuccokat rejtenek, amivel hajónkat, kis robotsegítőnket vagy éppen karakterünk küllemét, fénykardjának színét tudjuk majd kicsinosítani.

A bemutatóban is látott KX-sorozatú droidok elleni összecsapások intenzíveknek ígérkeznek, a robotok ugyanis nagyon gyorsak és atletikusak, ráadásul ha sikerül elkapniuk, akkor keményen a földhöz csapják Calt, ezzel életerejének jelentős hányadától megszabadítva őt. Járművek ellen is villantanunk kell majd, mint például egy AT-ST ellen. Szerencsére a ránk szórt rakétákat, lézereket az Erő használatával egy az egyben visszaküldhetjük a feladónak. Meggyűlik majd a bajunk energiapajzzsal, lángszóróval és rakétavetővel is felszerelt gyalogos egységekkel, illetve belefutunk majd kisebb minibossokba, valamint komolyabb kihívást ígérő, rendes bossfightokba is. A harcrendszer egyébként átemeli a Sekiro: Shadows Die Twice-féle "blokkolási mércét", vagyis ha az életerő mellett azt is sikerül levinnünk egy adott szintre, akkor védtelenné válik ellenfelünk, akit így könnyedén kivégezhetünk. Az összecsapások úton-útfélen emlékeztetni fognak minket arra, hogy minden a taktikusságról szól, hogy oda kell figyelnünk a staminánkra, az Erő és életerőnk csíkjára, különben könnyen bajba kerülhetünk.

A Game Informer tartalmas beszámolójában szó esik a történetről is, ami ezúttal A Sith-ek bosszúja és Az új remény között játszódik, mi pedig egy Cal Kestis nevű padawant alakítunk majd, aki a 66-os parancsot megúszva a középső gyűrűben található Bracca nevű bolygón bujkál. Ez a planéta egyébként a Birodalom hajógyára, ahol a különböző, főleg köztársasági csillaghajókat szétszerelik, a darabokat pedig újrahasznosítják. Cal egyébként a klónok háborúja idejében lett padawan, így semmilyen harci tapasztalattal nem rendelkezik. A Respawn Entertainment arra is odafigyel, hogy a főhős hátterét rendesen kibontsák és elmeséljék, nem úgy, mint az új trilógiában Rey esetében, akiről gyakorlatilag még mindig nem tudunk semmit. A cselekményt itt-ott átvezető videók lendítik előre, de a történet játék és kalandozás közben bontakozik majd ki.

A játék sztorija akkor indul be, amikor váratlanul fény derül Cal titkára. Menekülni kényszerül, a Birodalom csatlósai ugyanis azonnal vadászni kezdenek rá, így a Braccáról indulva járjuk majd be a galaxis legkülönbözőbb helyszíneit. Utunk során belebotlunk egy korábbi jedi lovagba, Cere-be, aki szeretné ismét feltámasztani a Jedi Rendet. Cal szkeptikusan áll a dolgokhoz és egyszerűen csak szeretne elmenekülni, de Cere megígéri neki, hogy ha segít neki egy küldetésben, akkor befejezi a kiképzését. Erre szükségünk is lesz, a Birodalom katonái mellett ugyanis az egykor a Jedi Rend tagjaként a Köztársaság oldalán harcoló Second Sister is a nyomunkban lesz, aki jelenleg a Birodalom inkvizítorait képviseli. A rajongók vele már találkozhattak, a Darth Vader: Dark Lord of the Sith képregényben ugyanis már felbukkant a karakter, a Lucasfilm és a Respawn most közösen dolgozta ki, hogyan is nézzen ki a játékban.

A Star Wars Jedi: Fallen Order a tervek szerint november 15-én rajtol el PC-n, Xbox One-on és PS4-en.

A hírben szereplő részletek a Game Informer cikke alapján lettek összegyűjtve.

4.
4.
toriell
Ez a cég akkora kreten hogy faj olvasni komolyan . Annyi storyt történetet játékot mindent lehetne kihozni az egesz SW bol de ezek semmire nem képesek ....
3.
3.
toriell
Ez a cég akkora kreten hogy faj olvasni komolyan . Annyi storyt történetet játékot mindent lehetne kihozni az egesz SW bol de ezek semmire nem képesek ....
1.
1.
Uborka2
66-os parancs érdekes bibliai szám csak egy 6-os lemaradt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...