Transzparensebbé válik a loot boxok tartalma

  • Írta: fojesz
  • 2019. augusztus 8.
  • Hír
Link másolása
Az Entertainment Software Association bejelentése szerint a jövőben az összes konzolgyártó kötelezővé teszi a kiadók és fejlesztők számára, hogy közzétegyék, a loot boxok milyen valószínűséggel dobálják a különböző jutalmaikat.

Habár az utóbbi hónapokban érezhetően alábbhagyott a loot boxok körüli balhé, a véletlenszerű jutalmat osztogató - és nagyon jól monetizálható - ládák még mindig sok fejtörést okoznak a játékiparnak, hiszen a játékosok egy része mellett jó néhány ország törvényhozói sem rajonganak értük.

Az Entertainment Software Association tanácsadója, Michael Warnecke az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság workshopján arról beszélt, hogy már eddig is több kezdeményezés született a loot boxok okozta problémákra, tavaly február óta például kötelező az USA-ban, a Kanadában és a Mexikóban megjelenő játékok dobozán feltüntetni, hogy az adott cím játékon belüli vásárlásra is lehetőséget ad. A munka azonban nem áll meg itt.

Warnecke szerint a Sony, a Microsoft és a Nintendo is jelezte feléjük, hogy a jövőben a platformjaikon kiadott játékoknál és frissítéseknél kötelező lesz közzétenni, hogy a loot boxok milyen valószínűséggel dobálják a különböző jutalmakat. (Már abban az esetben persze, ha azok tartalmaznak loot boxokat.)

Az úriember elmondása szerint a konzolgyártók a jövő év folyamán tervezik bevezetni az új szabályozást, emellett azt is elárulta, hogy kiadói szinten is várható hasonló akció: eddig az Activision Blizzard, a Bandai Namco Entertainment, a Bethesda, a Bungie, az Electronic Arts, a Take-Two Interactive, a Ubisoft, a Warner Bros. Interactive Entertainment és a Wizards of the Coast döntött úgy, hogy az új játékaiknál platformtól függetlenül közzéteszik az oddsokat.

A kezdeményezés éllovasa egyébként az Apple volt, amely kínai mintára már 2017 végén bevezette ezt a követelményt az App Store-ban. A Google idén csatlakozott hozzá.

13.
13.
delphijos
#10: A millió "hülye" törvény mind az emberi természet miatt van. Miért kell tiltani a lopást, emberölést ? Nem kéne az embernek "magától tudnia" hogy ez nem való ? És a "valaki olyan ostoba, hogy egy lootbox problémát okoz neki" megjegyzésed is olyan hogy val trollkodsz, vagy elképesztően naív vagy, vagy butaságot mondasz. A szenvedélybetegség valós probléma. Minden ember más, és van aki nem képes megálljt parancsolni magának bizonyos dolgokban. Nem azért mert feltétlenül "ostoba" , vagy "életképtelen"... Van aki iszik, dohányzik, játszik, kábítószerezik, stb.... Sajnos nem gondolkodunk mindíg logikusan. Azért ez csak nem új dolog neked... És ne itélkezzünk a magunk szemszögéből. Biztos egy csomó ember van, aki ha megtudná hogy mennyit költesz játékra, azt is "betegesnek" tartaná, és azt mondaná hogy valami "értelmesebbre" is költhenéd, biztos hülye vagy hogy mégsem....
12.
12.
sloth
#10: most ezt nem tudom trollkodás-e, de remélem vágod, hogy legfőképp a tizenpár éves korosztály a nagy áldozata ennek a lootbox mániának. (meg a játékfüggők)
10.
10.
user101
Az emberi hülyeségért ne tegyük már felelőssé a terméket. Ugyan már, lassan ott tartunk, hogy olyan ostoba a társadalom, hogy az élethez is jogosítvány kell és szűrni kéne kit engedünk ki a világba és kit zárunk a föld alá, vagy lövünk fel a holdra... :(

Ez döntés kérdése... Ha valaki olyan ostoba, hogy egy lootbox problémát okoz neki, akkor hogyan várhatjuk el, hogy gyereket neveljen, autót vezessen, bármi?! Életre alkalmatlan, döntésképtelen birkákra bízzuk a többiek életét ?! Megérett a föld a pusztulásra, egy reaktoros töltéssel, cél a föld !!! :(
8.
8.
Juha
#6: Félre ne érts, sokmindenben egyetértünk.
Az én fiam 2 éves. Betesszük neki yt-on a meséket, és jönnek a reklámok. Lehet én vagyok a szar, de nem tudunk anyával együtt 0-24-ben vigyázni rá, hogy mit is néz abban az 5 percben, amíg pl. én fogat mosok, és már megy a pokemon-go reklám.
Itt/mindenhol mindenki szid vmit, az tuti siker. Lécci szidnátok az asszonyt pár millióig, csak amíg hír/celeb lesz? Jobb alakja van, mint Szabó Tündének most, az biztos.
7.
7.
marley3333
#3: A postai dolgozóknak elvileg mindenképpen meg kell kérdezni pl a befizetesed után, vagyis inkább felajánlani a kaparós sorsjegyet. Nem ők tehetnek róla, ez a szabály. Mondjuk elég szégyen szerintem.
6.
6.
FrankBlack
#4: Oké, lehet hogy nem volt épp a legjobb példa. Nem, nem a kaparós sorsjegy okoz potenciálisan komoly függőséget, és nem azt kell mindenképpen 18 évhez kötni. Csak azt akartam szemléltetni, hogy attól még hogy rá van írva az esély arány, attól még szerencsejáték.. de mit is tépem a szám? Szerintem aki akarja érti a lényeget. Vagy lehet kötözködni is...
5.
5.
FrankBlack
#3: A kaparós sorsjegy csak egy példa volt, de nem arra, hogy komoly függőséget okoz.
4.
4.
Juha
#2: Bocs, a kettőspontot nem vettem észre, ezek szerint 18 év feletti vehet csak sorsjegyet, de vajon a postán hányan kérnek személyit, ha pl. 17 éves srác fizeti be a telefonszámláját, vagy Marikanéni fel sem ajánlja ilyenkor? (Mivel mindenki látja, hogy ki mennyi idős)
Érdekes, mert rengeteg boltot megbüntettek már emiatt (18 alattiaknak cigi/alkohol), de valahogy a posta eddig nem kapott hírverést... vagy csak én vagyok figyelmetlen.
3.
3.
Juha
#2: Hmm. Ha jól tudom kaparós sorsjegyet sem vehet itthon 18 év alatti, persze lehet rosszul tudom, régen még nem tolták az orrom elé a postán sem a visszajáró helyett, hogy kérek-e sorsjegyet. Mindig mondom, hogy nem kérek reklámot egy csekkbefizetés közben, és erre hallgatnak általában.
2.
2.
FrankBlack
A kaparós sorsjegyre is rá van írva, hogy milyen nyeremények lehetnek, és milyen valószínűséggel fordulnak elő, de attól még a lényeg nem változik: attól még szerencsejáték, és mint ilyen komoly függőséget okozhat az arra hajlamos egyéneknél, és személy szerint 18 év alatt mindenképpen tiltanám minden formában. Minden véletlenszerűen osztott jutalom (loot) ide tartozik, nem csak az, amit igazi pénzért lehet venni.

Az a gond, hogy a kiadók direkt úgy csinálják a játékokat, hogy addiktív legyen, függővé tegyék a népet, és egyre többen vannak, akik hajlamosak az ilyen jellegű függőségre.

Az Addiction Research and Theory szaklapban öt éve megjelent tanulmány szerint is a játékfejlesztő cégeknek is tenniük kellene azért, hogy ne legyenek a játékaik túl addiktívak. (De persze szarnak rá). Az International Gaming Research Unit igazgatója és más kutatók is úgy vélik, hogy sajnos a játékfüggők száma valószínűleg növekedni fog, főleg ha a fejlesztők nem hajlandók megtenni a megfelelő lépéseket. Márpedig úgy tűnik eszük ágában sincs, hanem épp ellenkezőleg. Minél több embert függővég tenni, mert abból jön a pénz...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...