Habár az utóbbi hónapokban érezhetően alábbhagyott a loot boxok körüli balhé, a véletlenszerű jutalmat osztogató - és nagyon jól monetizálható - ládák még mindig sok fejtörést okoznak a játékiparnak, hiszen a játékosok egy része mellett jó néhány ország törvényhozói sem rajonganak értük.
Az Entertainment Software Association tanácsadója, Michael Warnecke az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság workshopján arról beszélt, hogy már eddig is több kezdeményezés született a loot boxok okozta problémákra, tavaly február óta például kötelező az USA-ban, a Kanadában és a Mexikóban megjelenő játékok dobozán feltüntetni, hogy az adott cím játékon belüli vásárlásra is lehetőséget ad. A munka azonban nem áll meg itt.
Warnecke szerint a Sony, a Microsoft és a Nintendo is jelezte feléjük, hogy a jövőben a platformjaikon kiadott játékoknál és frissítéseknél kötelező lesz közzétenni, hogy a loot boxok milyen valószínűséggel dobálják a különböző jutalmakat. (Már abban az esetben persze, ha azok tartalmaznak loot boxokat.)
Az úriember elmondása szerint a konzolgyártók a jövő év folyamán tervezik bevezetni az új szabályozást, emellett azt is elárulta, hogy kiadói szinten is várható hasonló akció: eddig az Activision Blizzard, a Bandai Namco Entertainment, a Bethesda, a Bungie, az Electronic Arts, a Take-Two Interactive, a Ubisoft, a Warner Bros. Interactive Entertainment és a Wizards of the Coast döntött úgy, hogy az új játékaiknál platformtól függetlenül közzéteszik az oddsokat.
A kezdeményezés éllovasa egyébként az Apple volt, amely kínai mintára már 2017 végén bevezette ezt a követelményt az App Store-ban. A Google idén csatlakozott hozzá.
Ez döntés kérdése... Ha valaki olyan ostoba, hogy egy lootbox problémát okoz neki, akkor hogyan várhatjuk el, hogy gyereket neveljen, autót vezessen, bármi?! Életre alkalmatlan, döntésképtelen birkákra bízzuk a többiek életét ?! Megérett a föld a pusztulásra, egy reaktoros töltéssel, cél a föld !!! :(
Az én fiam 2 éves. Betesszük neki yt-on a meséket, és jönnek a reklámok. Lehet én vagyok a szar, de nem tudunk anyával együtt 0-24-ben vigyázni rá, hogy mit is néz abban az 5 percben, amíg pl. én fogat mosok, és már megy a pokemon-go reklám.
Itt/mindenhol mindenki szid vmit, az tuti siker. Lécci szidnátok az asszonyt pár millióig, csak amíg hír/celeb lesz? Jobb alakja van, mint Szabó Tündének most, az biztos.
Érdekes, mert rengeteg boltot megbüntettek már emiatt (18 alattiaknak cigi/alkohol), de valahogy a posta eddig nem kapott hírverést... vagy csak én vagyok figyelmetlen.
Az a gond, hogy a kiadók direkt úgy csinálják a játékokat, hogy addiktív legyen, függővé tegyék a népet, és egyre többen vannak, akik hajlamosak az ilyen jellegű függőségre.
Az Addiction Research and Theory szaklapban öt éve megjelent tanulmány szerint is a játékfejlesztő cégeknek is tenniük kellene azért, hogy ne legyenek a játékaik túl addiktívak. (De persze szarnak rá). Az International Gaming Research Unit igazgatója és más kutatók is úgy vélik, hogy sajnos a játékfüggők száma valószínűleg növekedni fog, főleg ha a fejlesztők nem hajlandók megtenni a megfelelő lépéseket. Márpedig úgy tűnik eszük ágában sincs, hanem épp ellenkezőleg. Minél több embert függővég tenni, mert abból jön a pénz...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.