A Black Mesa fejlesztésének története tizenöt évre nyúlik vissza, amikor egyszerre két rajongói csapat is azon dolgozott, hogy az 1998-as Half-Life-ot újraalkossák a Source motor segítségével. Erejüket egyesítve jött létre az, amit ma Crowbar Collective-ként ismerünk, a Black Mesa pedig 2012-ben jelent meg a Half-Life 2 modjaként. A rajongók imádták.
Nem ért itt azonban véget a játék története: az 2015-ben immáron önálló alkotásként lépett be a Steam Early Accessbe. Újabb öt év fejlesztés és a decemberi teljes bétateszt után a fejlesztők elérkezettnek látták az időt a megjelenésre.
A jó hírt Adam Engels, a projekt vezetője jelentette be: a Black Mesa március 5-én hagyja el a korai hozzáférést.
A HL1 népszerűségének két oka van: az első, hogy iszonyatosan szerencsés időben jelent meg: a hardware accelleration hajnalában. Ez nagyon sokat dobott a látványon és talán ez volt az első olyan játék ami az átvezető animációkat IS ingame engine-ből nyomta le, nem pedig előrenderelt, vagy animált / statikus képeken keresztül mesélte el... Mind mondjuk a 3 évvel korábbi és méltatlanul elfelejtett 1995-ös Star Wars-Dark Forces...
Ez pedig nagyban fokozta a játék hangulatát ami önmagában is a horrorisztikus alappal, a szándékosan szűkmarkúan mért lőszer adagolással fenntartott feszültséggel egy olyan atmoszférát teremtett ami mára 'kult státuszba' emelte a játékot. Jogosan! De nagyon nem az újkori Mad Max-i 'magaslatokba' emelkedő történet, a fizika vagy a narratíva tette azzá ami... Na az a játék a HL2 volt! A világtörténelem legjobb és korszakalkotóbb és minden téren a mai napig etalonnak számító játéka ... valaha, ever, forever! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.