Amennyire grandiózusnak ígérkezett az Epic Games hátulnézetes, látványos akcióra kihegyezett MOBA-ja, a Paragon, annyira nagyot bukott a végén. A mikrotranzakciókra épülő free-to-play rendszerrel ügyeskedő játékot szörnyen beárnyékolta az Epic másik nagy ütőkártyája, a Fortnite, így a játékosközösség hamar magára hagyta az alkotást, két év bétázás után pedig a stúdió végleg lelőtte a projektet.
Némi öröm volt az ürömben, hogy az Epic később teljesen ingyenessé tette a Paragon assetjeit, ezzel összesen 12 millió dollár értékű 3D-s modellt, animációt, hangfelvételeket és egyéb eszközt eresztettek szélnek, amelyeket aztán bárki szabadon felhasználhatott a saját Unreal Engine 4-es projektjében. Itt lép be a képbe a Strange Matter Studios, akik kapva kaptak az alkalmon.
A független stúdió bemutatta a Fault című játékát, amely első ránézésre kísértetiesen hasonlít magára a Paragonra - ez is egy hátulnézetes MOBA lesz, de a tervek szerint jóval több egy egyszerű konverziónál.
A kanadai csapat a Paragon egykori játékosaiból verbuválódott össze, egy olyan keménymagról van szó, akik sajnálnák, ha az Epic alkotása örökre elveszne. A Fault tehát ezekre az alapokra épít, de önállóan fejlődik tovább: a fejlesztők alaposan átdolgozzák a karakterek eszköztárait és egy teljesen új fejlesztési és testreszabásrendszert vezetnek be, hasonlóan a League of Legends rúnarendszeréhez.
Aki igazi Paragonos élményre vágyik, az iratkozzon fel az Omeda Studios által készített Predecessor-ra, jövô hétvégén lesz a 3. Closed Alpha teszthétvége. Érdekes, de ôk még a béta kiadásának közelében se járnak, de máris szebb, simább és bugmentesebb az egész game, mint a Fault.
Aki pedig nem akar várni a megjelenésig, annak meg a RocketMania által kiadott OverPrime ingyen és bérmentve elérhetô, amiben már most van 23 játszható karakter az eredeti játékból, mindkét régi játékmezô is elérhetô, és már normális szerverekkel is rendelkezik. Ez is sokkal szebb, játszhatóbb, mint a Fault, és még egyszer, ingyenes...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.