Még áprilisban számoltunk be arról, hogy egy argentin modder épp azon dolgozik, hogy azok számára is játszhatóvá váljon Half-Life: Alyx, akik nem rendelkeznek a játék által támogatott VR-szemüvegek egyikével sem.
A fejlesztés üteme sajnos a vírushelyzet miatt lelassult, de a SoMNst nevű modder most újabb életjelet adott a projektről, ami meglehetősen jó állapotban van jelenleg. A rajongóknak szánt helyzetjelentésből kiderült, hogy sokat javítottak a felhasználói felületen, ahol egyéni hinteket is kapunk most már. A játék sztorija több mint játszható, továbbá működésre bírták a játékbeli ceruzát, amit a fent látható videó elején éppen Gordon Freeman rajzával demóznak nekünk. Ezenkívül adaptáltak jó néhány összetett fejtörőt is.
A véglegestől még így is nagyon messze áll a mod, így nem meglepő, hogy továbbra sem érhető el belőle semmilyen játszható változat. A készítő azt is megerősítette, hogy egyelőre nem tudni, mikor fejezik be a munkálatokat.
Abban egyetértek, hogy túlbecsülték a vonzerőt, abban is, hogy a VR többnyire egy gimmick. Abban már nem, hogy a kijelzős 3D nem az lenne - ugyanolyan gimmick, hasonlóan számos hátulütővel - és abban sem, hogy a látvány lenne a lényeg: pont hogy az interakció, az irányítás és az immerzió a VR lényege, a grafika, a vizualitás másodlagos, mert a headsetek úgysem tudnak olyan képminőséget kihajtani, mint egy monitor. Ezért van, hogy pl a Blade and Sorcery nem a legjobban kinéző játék, mégis óriási vonzereje van a sandbox harcrendszer miatt, ami tisztán az irányításon alapul, a Beat Saber sem egy vizuális csoda, de mégis nagyon erős az élménye, tisztán az irányítás és az érzés miatt.
A COVID lezárások és a bányászat tényleg betett a VR-nak, ami megrövidítette a haláltusáját, de ettől függetlenül is erősen túlértékelték a sisakok vonzerejét. Már az elején látható volt, hogy ez egy gimmick, ami megint csak a látvány oltárán áldoz fel interakciót és a gyakorlatban még annyit sem ér, mint a 7. generáció végi 3D hype.
A magam részéről a mai napig sajnálom, hogy a fos VR sisakok miatt kinyírták a szemüveg nélküli 3D-s kijelzőket, pedig getzi jól nézett ki úgy a GT6.
Eloszor hatalmas poen volt a jatek, ahogy bebujsz fedezekbe (szo szerint) es kihajolva lovoldozol, meg szo szerint betarazod a fegyvert, meg megoldod a puzzle feladatokat es kutakodsz (megint szo szerint) a palyan, de eloszor is nem mindenkinek adatott meg a lehetoseg, hogy egy 5x5m-es teruletet tud biztositani. Nekem kb 3x3 es megis beleutkozok neha ebbe abba a szobaban, plusz a lmitalt hely miatt allandoan az idegesito falakat kell nezni (kekes piros halok) ami azonnal kizokkent.
Utana ott van az, hogy kb 2 ora alatt lemerul a headset vagy pedig egy feltegla extra batteryt radugsz.
A masik, hogy egy ido utan egyszeruen mar nem volt fun a jatek, megszoktam azt, hogy ott vagyok es maszkalok, lassu, unalmas es monoton lett es kb 2 orara vagyok a vegetol es nem vagyok kepes kitolni.
Valoban megerolteto a szemnek sokaig jatszani vele, foleg, hogy azert valljuk be ferfiasan, ezeknek a VR szemcsiknek a felbontasa meg messze elmarad attol, hogy valoban egy tueles kellemes kepet kapjal, hiaba van meg a VR hatas, attol meg a kep grizes es kellemetlen hosszutavon.
En orulnek ennek a modnak, mert akkor legalabb a vegere jutnek a jateknak, a headsetem meg szepen tovabb gyujtheti a port, merthat mire valo egy VR headset ha nem erre? :D :D
Nemrég szereztem egy első generációs oculust viszonylag jó árban, így lett némi rálátásom, milyen élményt is ad és mire is jó a VR, és egyet is értek meg nem is azzal, hogy ez a játék csak VR-ban lehet az igazi.
Félreértés ne essék: ez egyértelműen, vitán felül a legjobb, legteljesebb VR játék, ami csak van. A Valve kitett magáért, és ha nem is hosszú, nagyon nagy élmény. De. Valószínűleg hasonlóan nagy élmény lehetne non VR-ban is, mert bár a puzzle és egyéb rendszerek kihasználják a VR adottságait, szinte semmi más nem. Az élményt kezdetben az adja, hogy ott vagy, tapogatsz célzol a fegyverrel, miegymás, de egy idő után a gimmick kifárad, és utána csak mész, darálsz, frusztrálódsz a puzzle fronton, harcolsz, puzzle, mész... monoton nem lesz, mert nem olyan hosszú, de nincs az a változatosság, mint a Half Life 2-ben, sokkal kisebb a játék a limitációk miatt. Plusz az ember szeme és feje is belefárad nem annyira hosszú játék után, nem is beszélve arról ,hogy ha normálisan akarod irányítani, esélyes hogy az agyad szólni fog, mikor látja, hogy mozogsz, de nem érzi, hogy mozogsz, hogy "Héj, ez hülyeség. Szédüljél kicsit, vagy kapjon el a hányinger."
Én is szívesen kitolnám még egyszer sima irányítással, és a mod nagyon ügyesnek tűnik.
A másik: ha ez csak egy pici melléksztori lenne, akkor nem baj, hogy egy olyan hardver kell hozzá, ami ritka, vagy "különlegesség", de hiába indul annak a játék, csak így spoilerek nélkül elárulom, hogy nagyon nem ott ér véget, és egy elegáns mozdulattal teljesen új sztoriszálak felé tereli az egész sorozatot. Amikor az emberek vártak az Episode 3-ra, valami fejleményre, valami haladásra a sztoriban, sajnos-nem sajnos erre a játékra vártak, mert továbbvitte a sztorit. Kiejteni ebből mindenkit, aki éveket várt a HL3-ra, de nincs VR szettje egy kicsit hulladék húzás a Valve-tól.
Szóval jó, hogy jön ez a mod, én valószínűleg használom majd, ha valaha elkészül, hiába itt a VR.
(Valahol volt egy kérdés, hogy használja e még valaki naponta: nem naponta, de egy héten többször. A Beat Saber nem rossz, mint napi mozgás.)
Kíváncsi vagyok, hogy aki mondjuk másfél-2 éve vett szemüveget, hány nyúlt hozzá mondjuk az utóbbi 6 hónapban és hányszor.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.