Mi újság Ken Levine új játékával?

  • Írta: fojesz
  • 2022. január 5.
  • Pletyka
Link másolása
Ken Levine, a BioShock-sorozat atyja és az egykori Irrational Games társalapítója 2014 óta dolgozik az új projektjén, azonban a játékról még mindig alig tudni valamit. A Bloomberg most utánajárt a dolog hátterének.

Kiindulásképpen egy kis emlékeztető: Ken Levine még 2014-ben jelentette be, hogy a BioShock első részét és a BioShock Infinite-et is jegyző Irrational Gamest leépítik, ő maga pedig egy kisebb brigáddal új csapatot alapít a Take-Two berkein belül. Ez lett a Ghost Story Games, amely a megalakulása óta dolgozik egy új játékon, ami az akkori infók szerint egy sci-fi shooter.

Gyanús volt azonban, hogy valami nincs rendben a projekt körül, ugyanis a fejlesztésről lényegében azóta sem hallottunk semmit. A dolog hátterének a Bloomberg újságírója, Jason Schreier járt utána, aki tizenöt jelenlegi és korábbi Ghost Story-alkalmazottól próbálta megtudni, hogy mi újság Levine-éknél.

Nos, nem talált szép dolgokat. A beszámolók szerint a projektet többször is újrakezdték, illetve átalakították, aminek az az egyik oka, hogy "Levine nehezen kommunikálja az elképzelését, és lekezelő azokkal, akik kérdőre vonják, vagy nem felelnek meg az elvárásainak". A megoldást Christopher Nolan filmje után viccesen Kenceptionként emlegetik: vagyis be kell lépniük Levine álmaiba, és úgy ötleteket adni neki, hogy aztán azokat előadhassa a sajátjaiként.

A hírek szerint Levine rendkívül nagy szabadságot kapott a kiadótól a tapasztalata miatt, például nem is a 2K Gamesnek, hanem közvetlenül a Take-Two-nak jelent, de ez sokak szerint egyáltalán nem tesz jót a projektnek. Levine-nel nagyon nehéz együtt dolgozni állítólag, igaz, igyekezett megváltozni, és állítólag még mindig jobb a helyzet a Ghost Storynál, mint az Irrationalnél, mert ez egy kisebb csapat.

Úgy tudni, a Ghost Story eredeti brigádjából a fele társaság már távozott, és bár az új projekt szépen lassan halad tovább, 2024 előtt semmiképp nem fog megjelenni - eredetileg 2017-et célozták meg. Levine állítólag azt mondta a csapatnak, hogy a játék büdzséje egy kerekítési hiba a Take-Two számára, ez magyarázza meg valószínűleg, hogy a kiadó miért nem lépett még közbe az ügyben.

A BioShock-sorozatot eközben a Cloud Chamber csapata viszi tovább, Levine nélkül.

4.
4.
manderel
#3: Előtte talán Molyneux volt hasonló.
3.
3.
Chrysh
#1: Kojima előtt is voltak olyanok, akik egy személyben testesítettek meg egy fejlesztőstúdiót, de valóban ő élt legjobban először ezzel a személyi kultusszal, úgyhogy, ja, részemről bekaphatja. :)
1.
1.
Nothing
Lehet, hogy egyedül vagyok a véleményemmel, de gyomorforgatónak találom, ahogy ez a személyi kultusz trend lassan az egész játékipart megfertőzi (ha még ugyan nem tette meg). A végén eljutunk majd oda, hogy nincs játék, nincsenek fejlesztők, csak pár horribilisan túlfizetett, istenkomplexusos (pacsi Kojimának), jellemtelen CEO harsogja az önelégült agymenéseit a mediában "videojáték-ipar" címen.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...