Haruhiro Tsujimoto Capcom elnök a Nikkei-nek adott interjújában fejtette ki nézeteit a játékok árairól. Az interjú ide vonatkozó részletének fordítása itt olvasható. Tsujimoto szerint az egyes játékok elkészítésének költségei több mint százszorosára nőttek a Famicom éráéhoz (kb. 1983 és 2003 között, bár nyugaton 1995-ben véget ért) képest. Az 50 és 70 dolláros ár még mindig túl alacsony a költségekhez képest, arról nem is beszélve, hogy sok játék alig egy hónappal a megjelenés után már akciós, vagy eleve egy előfizetéses szolgáltatásban jelenik meg.
Egyértelmű megoldást ugyan nem tudott az úr mondani, kiútnak a játékok árának emelését látja. Kérdés, hogy egy 100 dolláros játéknál milyen eladásokat tud majd produkálni egy játék a megjelenés pillanatában, és nem lesz-e még nagyobb a migráció az olyan szolgáltatások felé, mint a Game Pass? Másrészt, elnézve az idei év megjelenéseit, amelyeket a különböző teljesítménybeli hibák, bugok és szerverproblémák mételyeztek, mennyire lesz megengedhető egy 100 dolláros játéknál, hogy 7 patch kelljen ahhoz, hogy élvezhető legyen?
De amúgy az egy összegért megvehető szoftverek az üzleti szférában kezdenek eltűnni, elöbb utóbb itt is ez lesz....
Én egyébként a játékokat nem tatom drágának.
No pláne ha azt vesszük hogy az áruk 1 év elteltével a felére esik vissza.
Egy MS Windows Server Standard 2022 300 ezer felett van pl.
A mobil/free to play címekre meg rengeteg ember elkölti a többszörösét egy AAA játék árának, miközben gagyibb a játék, csak ráfüggnek az emberek.
Egy mésik fontos dolog, a jó magyar forintnak hála nálunk nem 40%-kal emelkedtek az árak a kilencvenes évek óta a pc játékoknál, hanem 200%-kal lettek drágábbak. Ez azért nem mindegy.
1. Nagy örömmel fizetné ki mindenki a már most 60-70 eurós árakat, ha nem kapnánk érte befejezetlen játékokat, mint modnjuk az idei megjelenések 80%-a
2. Tessék szépen lekorlátozni az előfizetéses opciókat... ha nincs minimum 3 havi előfizetés, akkor ne férjen hozzá az illető a friss megjelenéshez vagy mondjuk kapjon belőle egy 10 órás trial-t aztán majd eldönti, hogy ad-e érte pénzt vagy sem
Arról nem is beszélve, hogy egy-egy 60-70 eurós játék (tartalmilag) pont nem ér annál a 10-20 eurónál többet, mint amit egy-egy leárazáskor kifizet érte az ember.
No elmondtam ezt én is most hivatalosan, úgyhogy adjanak nekem is annyi lóvét, mint ennek a harakiri tusimotyónak.
"Annyiért kell adni egy játékot amennyiért megveszik."
Amúgy meg a Capcom... pont befoghatja.
(Híresek arról, hogy ezer éves motorral dolgoznak. Fejleszteni luxus.)
Plusz, az lehet, hogy 100x annyiba kerül egy játék fejlesztése, mint régen, de azóta abszolút globálissá vált a gaming, vagyis minimum 1000x nőtt a vásárló réteg is...szóval nyasgem, Tsuji. XD
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.