HWSW: Jöhetnek a játékra optimalizált internetcsomagok?

  • Írta: szlav
  • 2024. január 11.
  • Biznisz
Link másolása
Új metrika szerint kellene differenciálni az internetelérést biztosító telekommunikációs díjcsomagokat, legyen szó vezetékes vagy mobilnetes konstrukcióról, állítja az Ericsson. Jöhetnek a játékra kihegyezett tarifák, melyek nem elsősorban gyors letöltést, hanem villámgyors pinget garantálnának - írja a HWSW.

Hosszú évek, évtizedek berögzült díjcsomag-konstrukciója változhat meg hamarosan a felhőalapú játékszolgáltatások globális terjedésével, ami új üzleti lehetőséget jelenthet az operátorok számára - legalábbis így látja a világ egyik legnagyobb mobilhálózati eszközbeszállítója, a svéd Ericsson.

Míg a vezetékes internetcsomagok esetében évtizedek óta bevett gyakorlat a maximálisan elérhető sávszélesség alapján differenciálni az egyes ajánlatokat, mobilban jellemzően a havi adatkeret a mérvadó, ezt egészíthetik ki vagy helyettesítheti a jövőben a különböző felhasználási célokra optimalizált elérések.

Csak semmi késleltetés!

A lakossági szegmensben a gyártó szerint elsődlegesen adja magát az online játékosok igényei alapján összeállított új tarifák kialakítása, ahol nem feltétlenül az számít, hogy a kapcsolat sávszélessége elérje akár a több gigabitet, ennél jóval fontosabb a játékok során mindig, minden körülmények között minimálisra csökkentett pingidő.

Az Ericsson szerint a gamingre optimalizált díjcsomagok között is lehetne szegmentálni különböző szempontok szerint, így például a drágább csomagokra előfizetők megnövelt sávszélesség és az átlagosnál jobb pingidő mellett priorizált forgalmat kaphatnának az online játékok szempontjából releváns csúcsidőszakokban.

Erre elsősorban azért van szükség, mivel a hagyományos, lokálisan futtatott, de online küzdelmet lehetővé tevő játékok mellett teret nyerő cloud gaming topológia jóval komolyabb terhet helyez az operátorok hálózatára. Ezeknél a játékoknál ugyanis gyakorlatilag az egész platform egy távoli szerveren fut, melynek gyors elérése létkérdés a megfelelő játékélmény biztosítása érdekében.

A cloud gaming térhódításával ugyanakkor a hálózatok egyes szakmai vélemények alapján ma még nemigen tudnak lépést tartani - különösen igaz ez a mobilos elérések esetében, ahol az 5G-s hálózatok közül a ma még jellemzően csak szórványosan létező Standalone topológia segítheti a helyzet megoldását a tovább csökkentett késleltetéssel és a hatékonyabb forgalomkezeléssel.

A fizikai limitek mellett a netsemlegességi szabályozás is nehezítheti a fentiekhez hasonló forgalompriorizálás elterjedését - további részletek a HWSW-n.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...