Valentin napkor érkezik a Tomb Raider I-III Remastered, ám a fejlesztő a minap a PlayStation Blogon árulta el, hogyan adott "friss megjelentés és érzetet" Lara Croft első három kalandjának.
Az Aspyr szilárd meggyőződése, hogy a trilógia játékmenete időtlen és a meglévő forráskód használatával minden ugráshoz, titokhoz, ellenséghez és rejtvényhez hozzáfértek, pontosan úgy ahogy a Core Design annak idején megálmodta. A munka elején feltették a kérdést, mivel örvendeztethetnék meg a rajongókat?
Először is, a játékosok kétféle irányítási séma között válthatnak: a PS1-es eredeti és a modernizált input között. Előbbinél nyilván nem kell használni az analóg karokat. Az stúdió már egy életerőcsíkot is bevezetett a főellenfelek számára, hogy a keményebb harcok ne legyenek frusztrálóak. A játékon belüli tárgyak, mint az egészségügyi csomagok és a lőszer már 3D-s modellben pompáznak 2D-s helyett, és több mint 200 trófeát gyűjthetünk be a PlayStation-változatokkal.
Emellett kapunk egy robusztus fotómódot és még néhány meglepetést is, amit még titokban tartanak a srácok. A filozófiájuk az volt, hogy a trilógia úgy nézzen ki, ahogy anno az emlékeinkben megmaradt. A korai tesztek során sokan nem is tudták, hogy már modernizált látvánnyal van dolguk. Ez utóbbiak közé tartozik a valós idejű fényeffektusok, valamint az új modellek, környezeti elemek és ellenségek. Persze bármikor válthatunk az eredeti és a remasterelt grafika között.
A Tomb Raider I-III Remastered február 14-én érkezik PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re és Nintendo Switchre.
Akko' egészségedre!
Ezek azok, akik minden grafikai evolúció után négy évvel benyögik, hogy 15 éve nem fejlődött semmit a grafika.
Amúgy a kiadásról szóló első híreknél még azon morfondíroztam, hogy ez nehéz lesz a mai gamereknek, és a mait megszokott régi gamereknek is és hogy nagyon nem lenne rá ezért szükség. De biztos be tudnak majd hype-olni sokakat és vételre sarkallni, mert erről szól ez az ipar. Minden esetre úgy gondolom, hogy ha egy kazettán rajta lesz a komplett Switch-es verzió és hiba nélkül elmegy 1080p 60fs-sel, akkor talán majd később be lehetne szerezni egyet amolyan világvége célokra.
Tudom, Switch esetében ez esetleg nagy elvárásnak tűnhet, de ezek a TR játékok PS1-re voltak, meg olyan régi PC-kre, hogy akkor még nem találták fel az áramot sem. És bár a PS1 nem jól hasonlítható össze a mai konzolokkal architekturális különbségek miatt, de azt lehet tudni, hogy a PS2 már annál erősebb volt jóval.
Nos, a PS2 6.2 GFLOPS, a PS3 230 GFLOPS és a NSW pedig 1 TFLOPS. Nyilván ebből még nem érdemes levonni azt, hogy nettó több, mint négyszer erősebb a Switch a PS3-nál, de azt viszont úgy érzem, hogy elvárhatnám, hogy az 1996-1998-ig megjelent első három TR játék 1080p@60-al menjen a Switch-en még egy új bevilágítással is. Mert ha nem, az szerintem nem a hardver hibája lesz. Ha pedig nem lesz rajta egy kazettán (max 16GB) mind a három játék, hanem abból 1-2 rész letöltős lesz, pedig az eredetileg 650 megabyte-os CD-n voltak úgy, hogy mellette CDA volt a zene, akkor újfent kizárt, hogy érdekeljen.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.