Nem fogy a PlayStation VR2, a Sony szünetelteti a gyártást

  • Írta: szlav
  • 2024. március 18.
  • Hardver
Link másolása
Habár a konzolos piacon nincs riválisa a PSVR2-nek, a headset eladásai így is a vártnál alacsonyabban alakultak. A raktárakban halmozódnak a készletek, így a Sony határozatlan ideig leállította a készülék gyártását.

Már aligha nevezhetjük újdonságnak a VR-technológiát a szórakoztatóiparban, a játékélményre fókuszáló headsetek azonban mégsem hozták meg azt a piaci áttörést, amelyre számos gyártó számított volna. A PlayStation VR2 bizonyos szempontból egyeduralkodó, hiszen sem a Microsoft, sem pedig a Nintendo nem állított vele szembe konkurens konzol-alapú VR-eszközt. Ennek ellenére a PSVR2 eladásai küszködnek, és ahogy az a Bloomberg riportjából kiderült, a Sony beszüntette a csupán egyéves hardver gyártását.

Ennek pedig igen kézenfekvő oka van: túl sok felhalmozott, eladásra váró PSVR2 áll világszerte a raktárakban, és amíg ezek nem találnak gazdára, a Sony pusztán a pénzt égetné az újabb egységek gyártásával. A Bloomberg cikkében Yijia Zhai piacelemző is megszólalt a Sony helyzetét, illetve átfogóan a VR-piac jelenlegi állását illetően.

Zhai szerint a fogyasztók leginkább a továbbra is igen magas ár miatt nem vesznek VR-headseteket. Igaz, hogy a PSVR2 550 dolláros ára messze elmarad például az Apple Vision Pro 3500 dolláros árazásáról, ám a Sony headsete még így is drágább, mint egy PlayStation 5 konzol - amire nem mellesleg szükség van a headset mellett.

Hasonlóan nagy gondot okoz a VR-játékok választékának a hiánya. Jóval kevesebb VR-ra tervezett vagy VR-funkciókat támogató videojáték készül, mint hagyományos cím, ez pedig nem véletlen. A VR-játékok fejlesztési költségei arányaiban jóval nagyobbak, mint a hagyományos PC-s és konzolos játékoké, arról nem is beszélve, hogy a kisebb felhasználói bázisnak köszönhetően rendszerint az eladásaik is jóval alulmaradnak. Ezzel pedig a metaforikus kígyó a saját farkába harapott, hiszen amíg a drága és rizikós fejlesztési folyamatok kevés játékot eredményeznek, ez egyenesen ahhoz vezet, hogy a választék hiánya miatt kevesebb játékos ruház be VR-eszközökre.

34.
34.
delphijos
#33: Nem ülünk, de azért hogy Windows-ra fejlessz, nem kell semmilyen szerződés, és nem kell fizetni.
33.
33.
Trottenbauer
#30: Odaírtam,hogy szerintem,nem pedig tényként közöltem.Mivel sem te,sem én nem űlünk a két cég igazgatói székében,ezért halvány gőzünk sincs arról milyen szerződések vannak a cégek között.Nem haragszom.
31.
31.
delphijos
#12: Hosszú távon ez a taktika tarthatatlan, egyetértek. Ma már képtelenség saját AAA címekkel 2 havonta kijönni ( jó ha 2 van egy évben ), ezt biztos a Sony is látja. De azért az MS se ülhet a babérjain ( persze nekik azért annyival könnyebb hogy más lábakon is áll ) de azért a gaming részlegnek annyira azért nem rózsás a helyzete. Teljesen kizárnak tartom hogy a 0 day GP taktika nyereséges legyen ( ők mauk mondták hogy nagy csalódás volt hogy a 2 nagy felvásárlás után se nőtt számottevően a GP előfizetők száma ), sose tudjuk meg a számokat, de nem olcsó a GP-t fenntartani, elég sok pénzt költöttek felvásárlásokra, a konzoleladás döcög, és Windows-on a nem saját címek eladásából nincs bevétel, nincs exkluzív saját store ( ki az a hülye aki a f*s Store-jukat használja ott kivéve gha GP játék ). Szóval nem lep meg hogy ha szépen lassan "egyszerű" multiplatform kiadóvá alakítják át magukat. Persze most megy a tűzoltás hogy "lesz még xbox" de azért mások is látják ezt.

Már régen mondom, ugyanaz lesz itt is mint ami a film streaming-nél. Mindenki azt hitte hogy SAJÁT tartalmat csinál , csak SAJÁT MAGÁNAK és az majd jó lesz. Csak ez egyszerűen nem rentábilis, úgyhogy szépen rendeződik vissza minden, hogy ugyan maradnak a saját szolgáltatások, de adják-veszik egymás között a tartalmat, mert máshogy nem megy.
30.
30.
delphijos
#15: "a Microsoftt-nak is a windows használata miatt"

Minek szólsz bele ha ilyen hülyeségre telik már ne is haragudj.
26.
26.
Trottenbauer
#24: Ha csak a streaming marad a jövőben a Sony-nak,és a többinek is,exkluzív tényező,jelentsen ez bármit,akkor is kell neki,hogy őt válasszák az emberek a konkurencia helyett,mellett.
23.
23.
Trottenbauer
#18: Azt kellene figyelembe venni,hogy a Sony-nak a legnagyobb bevétele,amiért szinte semmit nem csinál,az a külső féltől származó játékokok után bezsebelt jogdíj(ahogy a Valve-nak a Steam-en eladott játékok).Egy tíz millió eladott Assassin Creed után ez kb.60 millió dollár.
Erre jön még rá a gép és kiegészítő hardverek,valamint PS+ és saját játékok után bezsebelt összeg.
A Sony-nak ezért a legfontosab a rengeteg Playstation eladása,mert annál több a hozomány.A pc-n eladás csak egy csöpp a tengerbe ezek mellett.
22.
22.
Doomsayer
*inkább dolgozok*

Szép napot crytök
12.
12.
Doomsayer
#10: Igen, ez a dolog, hogy egy jó és sikeres játék 5 évig készül már nekem is átjött, de kb 10 éve. És az óta ez max csak annyit változott, hogy 6-7 év is lehet. Az alatt már nem is igazán lehet nagyon jót várni. Ha megnézzük a Baldur's Gate 3-at, akkor látjuk is, hogy mire ment el 6 év. Igen ám, de ha a 60 fps-től és a felbontástól eltekintünk, még az is csak egy PS4 grafikás játék. Persze jöttek más játékok sűrűn, 1-2 évente, mint pl a semmilyen hírhez oda nem kevert Assassin's Creed-ek... De a motor, meg nagyon sok asset ugyan az, azt már nem kellett elkészíteni. Elsőre pedig azt is több év volt összerakni, ráadásul hiába telik el kevesebb idő a címek között, nem akkor kezdik fejleszteni egyik AC, vagy COD részt sem, amikor az új rész megejelent, hanem 1-2 évvel előtte a háttérben. Ez így persze, hogy copy/paste. Miközben a bennfentes Jedik megmondták előre a BG3-ról, hogy nem lesz sikeres, amikor az lett, akkor meg azt mondták, hogy anomália. Miközben az anomália a bennfentes fejekben (meg a Stalker-ben) van.

És akkor most itt van a PS exkluzívok kérdése és ezzel mindig sikerül felidegesítenem valakiket, pedig tényleg nem azért mondom, hogy felidegesítsek valakiket... Nem azért gyengélkedik a Sony, mert gyenge a konkurencia és akkor nekik kár is bármi erőt beleadni, mert ez a legnagyobb hülyeségek egyike, amit valaha olvastam. Köszöni szépen a Nintendo és a Microsoft, nagyon jól vannak, mi több nagyon is erősek... De ezt a ciklust, hogy Bloodborne, TLoU, Spider-Man, Ratchet&Clank, stb, stb, stb nagyon jó minőségű és dícsértere méltó játékokat nem lehetséges egyszerűen 3 havonta dobálni kifelé sehogy sem, nemhogy exkluzívan egy gépre... Arra sem idő, sem pénz nincs, de ami a legfontosabb, nincs pénzben mérhető megtérülés. Egy-egy szerencsésebb játék megtérül, de mondjuk szegény Ratchet még a bekerülési költségét sem hozta vissza, pedig az keményen jó cucc. Közben persze a Microsoft mindent megtesz, hogy cápát tegyen a Sony müzlijébe. És ezért mondom évek óta azt, hogy ha a Sony nem válik nettó multiplatform kiadóvá, akinek a játékai egyszerre jelennek meg PC-re, Box-ra, PS-re és ha a gép engedi (de szerintem nem engedi), akkor az új Nintendo-ra is, akkor igazából már nem kell a Microsoft-nak semmit sem csinálnia.

Mert most érted, hiába jön a Ghost of Tsvalami, amit azonnal vettem volna a megjelenésénél, most már kajak 4 éves és előző gen-es játék. Feltételezem, hogy nem 15€ -ért akarják majd dobálni, meg másrészt is: az a játék most már lecsengett és még sok tényező, amit nem írok ide: de nem lesz PC-n eladás belőle. Annyit hoz, mint amibe a portolás kerül, de ez nem segít a Sony-nak.
10.
10.
delphijos
#7: Ez nem kiégés. Csak paradox módon oda jutottunk , hogy egy mai konzolra / PC-re egy álleejtős grafika úgy hogy játék is van mögötte - nem csak egy pár órás techdemo - az 4-5-6 ( vagy több ) év. Nézd meg a két általad legjobbnak tartott cim meddig készült. A GTA VI-tól is majd elélvez mindenki, de bakker, 10 éve készül. Az igények meg az egekben. Felhoztam az Immortals of Aveum-ot. Összességében rendben volt a játék, de senkit nem érdekelt. Egy új IP ekkora kockázat. Vagy ott van az Avatar játék, ami szintén gyönyörű, össze van rakva, és mi a reakció ? “Átskinezett Far Cry”. Suicide Squad, akkor kezdték a fejlesztést amikor ez nagyon ment. De mire elkészült, már nem érdekli az embereket. Crytek is 15-20 órás COD kampányt vizionált. Azzal a grafikával mennyi idő lenne ? A GOW 2 része 5-5 év volt. És az első hatalmas kockázat volt, simán bukhatott volna a hatalmas változtatás miatt. CP 77 is hány év volt ? És a fejlesztési költségekről még nem is beszéltem. Egyszerűen nincs is annyi AAA stúdió - aki megteheti hogy ennyi ideig / ennyi pénzből fejlesszen - hogy folyamatosan jöjjenek ilyen játékok. Egy indy csapat megteheti hogy NAGYON JÓ játékot fejlesszen, de ott meg nem lesz “befosatós” grafika. Nekik megbocsátják az emberek. Egy “profi” stúdiónak nem. Lehet a legjobb játék, ha nem olyan a grafika hogy lemászik a képről. És a kettő együtt meg elképesztő erőforrás és idő. Ez van.
8.
8.
Animejetix
2024 Ez az év a VR éve lesz! 2025 pedig a Ps5 Pro éve!
Előre megyünk, nem hátra! :)
7.
7.
Merőkanál
Én meg úgy látom a helyzetet , hogy ezek mindent csinálnak csak jó játékot ne kelljen ... .Inkább adnak ki Tuningolt PS5 PRO -T Mint ha a jelenlegi gépre nem lehetne jó játékot csinálni ennek sosem lesz vége. Tele van a PS5 PS4 es címekkel valójában ez egy PS4 Továbbgondolás volt és majd a PS6 Lesz az Igazi PS5 ? Vagy majd azon is eljátsszák ezt ,hogy mindent Remasterelnek új játék ami meg tényleg forradalmi egy sem lesz mint a jelenlegi generáción ???? Azért kurva gáz .... A 2 jelenleg Általam legjobbnak tartott cím is PS4 Játék. RD2 És The Last Of us Part 2 . Eddig nekem óriási csalódás a PS5 De hát ez van kiégtek a fejlesztők vagy nem tudom . Ez a VR Szemüveg meg annyira sem érdekel, hogy kipróbáljam számomra otromba .
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...