Nem fogy a PlayStation VR2, a Sony szünetelteti a gyártást
- Írta: szlav
- 2024. március 18.
Már aligha nevezhetjük újdonságnak a VR-technológiát a szórakoztatóiparban, a játékélményre fókuszáló headsetek azonban mégsem hozták meg azt a piaci áttörést, amelyre számos gyártó számított volna. A PlayStation VR2 bizonyos szempontból egyeduralkodó, hiszen sem a Microsoft, sem pedig a Nintendo nem állított vele szembe konkurens konzol-alapú VR-eszközt. Ennek ellenére a PSVR2 eladásai küszködnek, és ahogy az a Bloomberg riportjából kiderült, a Sony beszüntette a csupán egyéves hardver gyártását.
Ennek pedig igen kézenfekvő oka van: túl sok felhalmozott, eladásra váró PSVR2 áll világszerte a raktárakban, és amíg ezek nem találnak gazdára, a Sony pusztán a pénzt égetné az újabb egységek gyártásával. A Bloomberg cikkében Yijia Zhai piacelemző is megszólalt a Sony helyzetét, illetve átfogóan a VR-piac jelenlegi állását illetően.
Zhai szerint a fogyasztók leginkább a továbbra is igen magas ár miatt nem vesznek VR-headseteket. Igaz, hogy a PSVR2 550 dolláros ára messze elmarad például az Apple Vision Pro 3500 dolláros árazásáról, ám a Sony headsete még így is drágább, mint egy PlayStation 5 konzol - amire nem mellesleg szükség van a headset mellett.
Hasonlóan nagy gondot okoz a VR-játékok választékának a hiánya. Jóval kevesebb VR-ra tervezett vagy VR-funkciókat támogató videojáték készül, mint hagyományos cím, ez pedig nem véletlen. A VR-játékok fejlesztési költségei arányaiban jóval nagyobbak, mint a hagyományos PC-s és konzolos játékoké, arról nem is beszélve, hogy a kisebb felhasználói bázisnak köszönhetően rendszerint az eladásaik is jóval alulmaradnak. Ezzel pedig a metaforikus kígyó a saját farkába harapott, hiszen amíg a drága és rizikós fejlesztési folyamatok kevés játékot eredményeznek, ez egyenesen ahhoz vezet, hogy a választék hiánya miatt kevesebb játékos ruház be VR-eszközökre.
Már régen mondom, ugyanaz lesz itt is mint ami a film streaming-nél. Mindenki azt hitte hogy SAJÁT tartalmat csinál , csak SAJÁT MAGÁNAK és az majd jó lesz. Csak ez egyszerűen nem rentábilis, úgyhogy szépen rendeződik vissza minden, hogy ugyan maradnak a saját szolgáltatások, de adják-veszik egymás között a tartalmat, mert máshogy nem megy.
Minek szólsz bele ha ilyen hülyeségre telik már ne is haragudj.
Erre jön még rá a gép és kiegészítő hardverek,valamint PS+ és saját játékok után bezsebelt összeg.
A Sony-nak ezért a legfontosab a rengeteg Playstation eladása,mert annál több a hozomány.A pc-n eladás csak egy csöpp a tengerbe ezek mellett.
Szép napot crytök
És akkor most itt van a PS exkluzívok kérdése és ezzel mindig sikerül felidegesítenem valakiket, pedig tényleg nem azért mondom, hogy felidegesítsek valakiket... Nem azért gyengélkedik a Sony, mert gyenge a konkurencia és akkor nekik kár is bármi erőt beleadni, mert ez a legnagyobb hülyeségek egyike, amit valaha olvastam. Köszöni szépen a Nintendo és a Microsoft, nagyon jól vannak, mi több nagyon is erősek... De ezt a ciklust, hogy Bloodborne, TLoU, Spider-Man, Ratchet&Clank, stb, stb, stb nagyon jó minőségű és dícsértere méltó játékokat nem lehetséges egyszerűen 3 havonta dobálni kifelé sehogy sem, nemhogy exkluzívan egy gépre... Arra sem idő, sem pénz nincs, de ami a legfontosabb, nincs pénzben mérhető megtérülés. Egy-egy szerencsésebb játék megtérül, de mondjuk szegény Ratchet még a bekerülési költségét sem hozta vissza, pedig az keményen jó cucc. Közben persze a Microsoft mindent megtesz, hogy cápát tegyen a Sony müzlijébe. És ezért mondom évek óta azt, hogy ha a Sony nem válik nettó multiplatform kiadóvá, akinek a játékai egyszerre jelennek meg PC-re, Box-ra, PS-re és ha a gép engedi (de szerintem nem engedi), akkor az új Nintendo-ra is, akkor igazából már nem kell a Microsoft-nak semmit sem csinálnia.
Mert most érted, hiába jön a Ghost of Tsvalami, amit azonnal vettem volna a megjelenésénél, most már kajak 4 éves és előző gen-es játék. Feltételezem, hogy nem 15€ -ért akarják majd dobálni, meg másrészt is: az a játék most már lecsengett és még sok tényező, amit nem írok ide: de nem lesz PC-n eladás belőle. Annyit hoz, mint amibe a portolás kerül, de ez nem segít a Sony-nak.
Előre megyünk, nem hátra! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.