A Warcraft, mint frencsájz lassan két évtizede ugyanazt a húrt pengeti a World of Warcrafttal, Azeroth világát és jól ismert hőseit pedig csak néhány olyan mellékprojektben láthattuk viszont, mint a Hearthstone, a Heroes of the Storm vagy az Warcraft Rumble. Az IGN a frencsájz igazgatójával, John Highttal készített interjút a GDC alkalmával, a beszélgetés során pedig kiderült, hogy Hight egyáltalán nem bánná, ha a Warcraft jóval szélesebbre tárná a szárnyait, akár műfajokat és médiumokat átívelően.
A legnagyobb hasonló jellegű próbálkozás a 2016-os Warcraft-mozifilm volt, amelyen sokan csak legyintettek, a rajongók viszont javarészt hatalmas lelkesedéssel fogadták azt. Pláne, hogy az RTS-ként induló frencsájz kezdeti múltjához, egészen az alapokhoz nyúlt vissza az alkotás, alaposan megágyazva a széria csúcspontjait jelölő későbbi történeteknek és karaktereknek. A folytatás azonban elmaradt, a projekt látszólag végleg jegelve lett.
John Hight is láthatóan sajnálja ezt, ám az elmondásai alapján nincs kizárva, hogy egyszer még visszatérhet a Warcraft a mozivászonra. Az úriember szerint azonban másféleképp kéne megközelíteni a filmkészítést: a 2016-os filmnél a Blizzard abszolút a sajátjaként kezelte a projektet, gyakorlatilag minden mozzanatot felügyelve. Hight szerint azonban nem jó megközelítés az, ha a csapat tagjai egyik napról a másikra filmkészítőkké válnak. Ezt egy olyan csapdának tartja, amibe nem lenne érdemes ismét beleesni. A frencsájzigazgató inkább külsős, de komoly tapasztalattal rendelkező stúdiókra bízná a mozis adaptációt - olyanokra, akik valóban tudják, hogy mit csinálnak.
Nyitott a kapu a Warcraft spinoff-játékok előtt is
A beszélgetés során szó esett arról is, hogy a Warcraft IP-t könnyedén lehetne azzal a módszerrel is bővíteni, mint amit a Riot Games csinált a League of Legends-szel. Sokáig a népszerű MOBA volt a Riot egyetlen terméke, ám a Riot Forge megnyitásával számos külsős csapat is lehetőséget kapott arra, hogy saját történetekkel, új zsánerekben bővítsék Runeterra világát - így jöttek létre az "a League of Legends Story" utótaggal elnevezett játékok. John Hight abszolút látja ebben is a fantáziát.
"Ha a megfelelő helyzetben és időpontban olyan partnerekre találnánk, akik adott esetben még jóval jártasabbak is egy olyan másik zsánerben, amihez mi kevésbé értünk, akkor mindenképp nyitottak lennénk az efféle közös munkára! Ez azonban még egy viszonylag új elképzelés. -- Nyitott vagyok az ötletre, hiszen szeretném, ha a Warcraft nagyobb teret nyerne magának, azt azonban mindenképp el akarjuk kerülni, hogy hirtelen olyan hatalmasra duzzadjunk, hogy képtelenek legyünk megfelelően kiszolgálni a már meglévő rajongói közösségünket." - fejtette ki John Hight.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.