A Fifa 2005 is teljes mellszélességgel szerepel az EA standon az E3 játékkiállításon, így hát nem art nekünk sem ránézni. A következő epizódban sokkal magasabb fokú valósághűséget ígérnek a fejlesztők, amit több dolog bevezetésével próbálnak elérni.
Ezúttal a labda nem fog ragadni játékosunkhoz. Az eddigi FIFA játékokban ahogy mozogtunk, akármit csináltunk, a labda jött velünk, amíg tovább nem adtuk, vagy el nem vették tőlünk. Ezentúl ez megváltozik, a labdát kezelni, magunknál tartani sokkal nagyobb bűvészkedést igényel majd mint eddig. Ehhez speciális ütközési zónákat alakítanak ki, így a ladba máshogy reagál majd, hogyha a térdhez, a fejhez, vagy a akármelyik más testrészhez ér.
Bedobják a levesbe a "boradcast-style"-nak nevezett kameramozgást, ami a meccs egy-egy spéci momentumában, például az első pár percben ide oda repked a pálya fölött, ráközelít egy-egy játékosra, ezzel mutatva, hogy hol helyezkedik el a pályán, és egy kicsit jobban a tévéközvetítéshez akarják hasonlatossá tenni a mérkőzésket.
De ezeken kívül is számtalan más új ficsőrt igérnek a fejlesztők, többek között a saját játékmódok elkészítésének lehetőségét, illetve a minden téren történő továbbfejlesztést.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.