A live service játékok egyre gyakrabban képezik vita tárgyát a játékiparban. Ehhez a diskurzushoz ad most hozzá a Game Developer Collective kutatása, ami szerint a fejlesztők 70%-a aggódik a live service játékok fenntarthatósága miatt.
600 fejlesztőt kérdeztek meg februárban és márciusban. A megkérdezettek 39 százaléka közepesen, 31%-a pedig komolyan aggódik a live service üzleti modell fenntarthatósága miatt. A legnagyobb problémaként azt emelték ki, hogy a játékosok elvesztik az érdeklődésüket, aminek némileg ellentmond, hogy nemrég kiderült, kifejezetten szeretünk régi játékokkal játszani.
A kutatás során rákérdeztek arra is, hogy melyik monetizációs modellt alkalmazták a legutóbbi és a következő játék során, amin dolgoztak. Ezen a téren toronymagasan nyert a digitális kiadás, amely lehetővé teszi az előzetes monetizációt is (előrendeléseken keresztül), ezt követték a fizetős DLC-k, amelyeknek a népszerűsége várhatóan növekedni fog. A fejlesztőknek csupán 21 százaléka alkalmazta a legutóbb kiadott játék esetén, viszont már 30 százalékuk fogja bele építeni a következőbe.
Bár a live service modell népszerűsége megkérdőjelezhető, az ipart jelenleg biztosan meghatározza. Február elején szintén egy felmérés mutatott rá arra, hogy a stúdiók nagy része dolgozik, vagy tervez dolgozni live service játékon, igaz sokan úgy gondolják nincs megfelelő technikai hátterük a megvalósításhoz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.