Újabb részletek az Assassin's Creed: Shadows harcrendszeréről
- Írta: pandaril
- 2024. december 12.
A Ubisoft sikersorozatának következő fejezetén igen nagy a nyomás, kezdve az Assassin's Creed: Shadowst körbe lengő ellenérzésektől, amelyek már a bejelentés pillanatától megnehezítik a játék dolgát, egészen addig, hogy az eddig látottak alapján egy újabb ismerős, a megszokott formulára építő játékot kapunk. Amikor az őszre tervezett megjelenést több hónappal eltolták, rengetegen kezdték el temetni a játékot.
Ugyanakkor a rajongók számára bizakodásra adhat okot, hogy az Assassin's Creed: Shadows minden ismerős és megszokott mechanika és rendszer mellett is tartogat némi újdonságot a számunkra. A két főszereplős rendszer, ami már az Odyssey óta jelen van, ezúttal ténylegesen két merőben eltérő játékmenetet is jelent. Egy friss poszt a karakterek közti különbségekre fókuszálva taglalja nemcsak azok arzenálját, de harcmodorukat, sőt azt is, hogy az ellenfelek hogyan reagálnak ránk.
A lopakodásra fókuszáló Naoe például egy rövidebb katana mellett csupa olyan fegyvert hordhat magánál, amelyekkel vagy az orgyilkosságokat hajthatja végre (rejtett penge, tanto), vagy kontrollálhatja a harcokat (kusarigama), amire szüksége is lesz, mivel a frontális, nyílt harcok során nagyon könnyen felülkerekedhetnek rajta az ellenséges szamurájok. Az orgyilkos lány épp ezért a gyors kitérésre alapoz, és hárítása is inkább agilis, semmint erőteljes.
Yasuke ezzel ellentétben a direkt konfrontációra épít, fegyverzete is egy hosszabb kardból, egy naginatából és trailerekben is látott kanabóból áll, amelyekkel nemcsak a könnyű és nehéz csapásokat oszthatja, de számára adott lesz a fegyvere közti váltás akár kombók közben is. Az oldallépése határozott, hárításától pedig megtántorodik az ellenfele. A megszokott támadásokon felül bekerülnek a testtartásra épülő csapások, amelyek gyors, erőteljes támadások némi felkészüli idővel, ellenben korlátlan ideig tudjuk majd tartani a pózt.
Ami még szintén érdekes lehet, hogy nemcsak a két karakter harcmodora lesz eltérő, de a világ rájuk adott reakciója is, főleg az ellenfelek terén. Lesznek ugyanis olyan katonák, akik Yasukétól tartanak és ez meglátszik a támadásaikon is, míg Naoéval szemben lényegesen agresszívabbak. A fejlesztők azt is elárulták, hogy a 2025. február 14-én érkező játék fő történetének hossza nagyjából a korábbi címekéhez mérhető, bár ez nagyban függ a játékos döntéseitől is. Épp ezért bekerül a játékbe egy úgynevezett kánon mód, ami helyettünk választja majd ki a párbeszédopciókat, így a szerteágazó történet helyett egy adott, a készítők által előre megálmodott útvonalat járhatunk majd be.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.