Nem fejleszt többé eredeti IP-t a Sumo Digital

  • Írta: zoenn
  • 2025. február 5.
  • Gyászhír
Link másolása
Sajnos a jövőben nem készít több saját kútfőből kipattant videojátékot a brit stúdió, mivel az iparág jelenlegi helyzete ezt nem teszi lehetővé. A Sumo Digital-t amúgy is tisztességes iparosokként ismertük, akik besegítenek egy-egy népszerű frencsájzba.

A Sumo Digital a jövőben kizárólag fejlesztőpartnerekkel közreműködve, illetve bérstúdióként dolgozik tovább, azaz saját IP-ket nem fog készíteni. A stúdió anyavállalata, a Sumo Group keddi közleményben ismertette a döntést, amely szerint "egyensúlyt szeretnének teremteni ambícióik és a kereskedelmi realitás között", így biztosítva üzletük hosszú távú stabilitását és sikerét.

"Gondos megfontolás után hoztuk meg azt a stratégiai döntést, hogy a Sumo Digital-t kizárólag a partnereinknek nyújtott fejlesztői szolgáltatásokra összpontosítjuk - ez a legfontosabb erősségünk és a sikerünk alapja." - közölte a stúdió. "Az átállás elkerülhetetlenül hatással lesz a stúdiónkra és embereinkre. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a lehető legkisebbre csökkentsük ezt a hatást és a tehetségek megtartásának minden lehetőségét, és átláthatósággal, gondoskodással és együttérzéssel támogassuk az érintetteket."

Magyarán elbocsátásokat is kilátásba helyeztek, ám további konkrétumok még nem ismertek. Szerintük ez nehéz pillanat, de a változás nem lesz hatással a stúdió meglévő és a jövőbeni kötelezettségeire.

4.
4.
gegory
#3: Az elmúlt 5 évet mondtam. Azért is ilyen időtartamot néztem mert a technikai jellegű fejlesztők nagy része akik a felsorolt címeken dolgoztak körül belül ennyi idő töltenek egy cégeknél (külföldön).
Ad kettő. A címek felét amit felsoroltál csak besegítettek. Olyan mint amikor felvesznek egy malteres srácot, hogy hordja a bekevert anyagot az emeletre a mesterembernek, hogy felépítse a házadat.
3.
3.
Lényegtelen
#1: Tényleg szinte semmit sem tettek le az asztalra:
Virtua Tennis, TOCA, OutRun, Go! Sudoku, Race Driver, F1, Sonic, Little Big Planet/Sackboy, Colin McRae, Forza Hoziron, Payday, Broken Sword, Driver, Dead Space, Hitman, Hogwarts Legacy, Suicide Squad, stb...

Egyáltalán érdemes a stúdió arra, hogy a Wiki-n utána nézzen bárki is a munkásságuknak?!
2.
2.
TrishtanAG
#1: Régen azért baromi jó sonicos versenyjátékokat készítettek, meg egy Broken Sword 4-et is.

Hm meg a zseniáis OutRun 2-t is. Megvehetné őket a Sega, vagy valami.
1.
1.
gegory
Őszintén kapásból nem tudtam mondani egy játékot amit az elmúlt 5 éveben kiadtak és ismerek.
Így utána néztem a Wikin és olyan sikeres címeknél voltak társfejlesztők mint a Suicide Squad: Kill the Justice League vagy a Stampede: Racing Royale de ott van a mindenki által ismert DeathSprint 66 is.

De amiben sikeresek voltak, (már mint szerintem) az a bedolgozás mert a legtöbb sikercímbe bedolgoztak. (Forza, COD, Hogwarts Legacy)

De utolsó teljes cím ami értékelhető tőlük a Sackboy: A Big Adventure volt.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...