A múlt héten befutott Avowed többnyire pozitív fogadtatásra lelt a játékosok és a kritikusok részéről, az RPG rendezője, Carrie Patel a Bloombergnek adott interjújában utalt arra, hogy valószínűleg nem utoljára tapossuk a játék világát.
Arra a kérdésre, hogy az Obsidian következő projektje valami újdonság lesz-e, a rendező azt mondta, hogy sokkal valószínűbb, hogy még több Avowed-tartalmon fognak dolgozni - legyen szó kiegészítőkről vagy folytatásról.
"Most, hogy felépítettük ezt a csodálatos világot, és a csapat erejét a tartalom és a játékmenet köré építettük, szeretném, ha többet tennénk vele." - fogalmazott Patel.
Az Obsidian több mint hat éven át dolgozott az Avowedon, és még többet a Pillars of Eternity univerzumán. A projekt fejlesztése még 2018-ban kezdődött, két évvel azelőtt, hogy a Microsoft felvásárolta a csapatot. Akkoriban még 170-180 alkalmazottjuk volt, ám az üzlet megkötése után ez a szám felkúszott 285 főre az elmúlt 5-6 évben.
Az Avowed eredetileg a Skyrim többjátékos szellemi örökösének készült, hatalmas nyitott világgal, de az Obsidian viszonylag korán dobta a cím online részét. Miután Patel 2021-ben átvette a fejlesztés vezetését, az a döntés született, hogy a játék egyetlen nagy térképét több kisebb nyitott zónára bontják. A sztori végül a tervezettnél is jobban belement a Pillars of Eternity univerzumának történetébe. Tehát két komplett rebooton esett át a szerepjáték, mire a mai formáját elnyerte.
A stúdió szívesen dolgozna egy új Fallout-játékon is - ezt már a stúdió vezetője, Feargus Urquhart vallotta be az IGN podcastjében.
"A Fallout közel áll a szívemhez. '80-as évekbeli gyerek vagyok, X-generációs, szóval az egésznek van értelme. Ha valaha lehetőség adódna, hogy készítsünk egyet, szívesen megtennénk. De sok más dolog is van, amivel foglalkoznánk."
Josh Sawyer, a Pillars of Eternity és a Fallout: New Vegas rendezője pedig egy élő Twitch-közvetítés során hintette el, hogy szívesen elkészítenének egy Pillars of Eternity Tactics-játékot is, jó néhány fejlesztő feldobta neki már az ötletet. Mivel a taktikai műfaj egy viszonylag szűk rétegnek szól, komoly problémát jelentene időt fektetni egy olyan címbe, amely nem biztos, hogy elegendő nyereséget termelne. A spin-off lehetőségét nem zárták ki.
Az meg, h egy oldalt közösen szerkesztenek emberek és eltérő vélemények fogalmazódnak meg mindennemű cenzúra nélkül, az sztem a szólásszabadságból adódik. Az, h Delfin nem ért egyet a tesztelővel, first world problems.
"...mókás hogy milyen durván lehúztátok…"
Kik húzták le? Mire fel a többes szám?
Lehet különböző véleménye az egyes szerkesztőknek, de igenis egy oldalt képviselnek, nem független emberekről van szó, akik egy random blog oldalra hányják ki az ömlengéseiket. Ilyen módon elvárható lehetne, hogy legalább olvassák és tisztában legyenek a mások által írt véleménycikkekkel. Vagy lehet, én tévedek, és akkor elnézést kérek...
Nem! Te húztál párhuzamot a játék kritikája és ennek a cikknek a tartalmával kapcsolatban.
"Nem az a baj ha valakinek nem a kedvence egy játék, nem vagyunk egyformák. Hanem hogy az a teszt rossz. Mivel itt lett megemlítve hogy siker a játék, ide kommenteltem. Ez van. "
Tehát akk a játék tulajdonképpen jó, mivel sikeres, a teszt meg rossz, mert a játék sikeres?
Felfedezés jó és tágas, de nem open world tágas és ez pont jó ehhez a fajta játékhoz. Ami van benne sztori és háttérinformáció, mellékküldetések, meg az egész tálalás összességében jól meg tudja mozgatni a játékos énemet. Lehet találni a szobor darabokat, amik összeszedve komoly állandó statokat és buffokat adnak (de kikapcsolható ha valakinek nem kell). Harc az külön fejezet, kicsit pörgős akció és van azért benne egy kihívás normálon is, már ha valaki nem direkt a legnehezebben akarja tolni. Ezt nekem elég most normálon játszani, tekintve, hogy azért ha nem is marha nehéz, mert minden kaja pia bőven van (főleg, ha craftolsz is), de azért arra is oda kell figyelni, hogy sok ellenfélnek spéci ellenállása van, meg néha azért bedurvul, és ha nem figyel az ember simán kinyírják. De van benne easy mód is, ha valakit fefalnak a gyíkemberek meg a pajzsos csontváz barbárok. De ha valaki megnézi a skillfát hatalmas burítást lehet köztük végezni.
Mindezeket a tulajdonságokat úgy halmozza a játék, hogy sosem lesz túl sokáig húzva benne semmi. Gyors a tempó annyira, hogy ne ülepedjen le. De megértem, ha valakinek nem jön be. Én azt tudom, hogy semmit nem vártam tőle, csak egy jó játékot, mert azért Obsidian és nekem bejönnek a játékaik. Aztán nem is mondták rá, hogy AAAA, meg ilyesmi... de szerintem ami benne van az jól van benne és a Galawain Tusks (negyedik terület) éjszaka szerintem helyenként elég Elden Ring beütéseket mutat, de nagyon jól áll a játéknak. Lehet valaki koppintásnak nevezné, de szerintem valamelyest tiszteletadás is.
Na mindegy, száz szónak is egy a vége: nekem ez a játék bejön rendesen és tisztességesen így ahogy van és már beletoltam 51 órát. És tudod mit fogok csinálni most ehelyett? Megyek és játszok vele. Szerintem jöhetne simán PS-re is, mert tuti ott is bejönne pár embernek. Számomra olyan a játék, mint a hírben van: színes és szórakoztató.
Akk ez a megjegyzés kinek van címezve? A cikk írójának? Az egész szerkesztőségnek? A tesztelőnek?
Számon kérsz egy olyan dolgot a cikk íróján, amihez semmi köze, azon kívül,h Felyx-el kollégák.
“ A múlt héten befutott Avowed többnyire pozitív fogadtatásra lelt a játékosok és a kritikusok részéről”
Ezek tükrében különösen mókás hogy milyen durván lehúztátok…
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.