A Palworld fejlesztőjét sokkolta, amikor a Nintendo beperelte őket

  • Írta: zoenn
  • 1 napja
  • Érdekesség
Link másolása
A Pockepair fejese a héten beszélt a Palworld körüli felhajtásról a Game Developers Conference-n, ahol elárulta, valósággal sokkolta őket a hír, amikor a Nintendo szabadalomsértés miatt beperelte őket.

"Nagyon lehangoló napként" emlékezett vissza a Pockepair közösségi menedzsere, John Buckley, amikor a kiotói konzolgyártó szabadalomsértésre hivatkozva beperelte őket Japánban. A stúdió fejese a GDC-n tartott kerekasztal-beszélgetés során hozta szóba a kényes ügyet.

"Az ügy sok mindent megváltoztatott számunkra. Éppen a PlayStation-verzió kiadására készültünk, és jött a Tokyo Game Show, szóval kicsit vissza kellett vennünk, biztonsági őröket és hasonlókat kellett felvennünk."

A Pockepairt váratlanul érte a Palworld elképesztő sikere 2024 januárjában. 24 óra alatt több, mint kétmillió játékosuk lett, amivel egész évre kiegyeztek volna, de csak 20 percig ünnepeltek és iszogattak, utána gyorsan vissza kellett térniük a hálózati problémákat megoldani. A Nintendo szeptemberi jogi lépése miatt a csapat csaknem padlóra került.

"A Pockepairnél szinte mindenki nagy rajongója a Nintendo-nak, szóval ez egy nagyon lehangoló nap volt, mindenki elhallgatott." - fogalmazott Buckley.

Mint ismert, a Nintendo azt állította, hogy a játék "több szabadalmi jogot" sért, és jelenleg 5 millió jen kártérítést követel rajtunk. A szóban forgó szabadalmak a játék mechanikájára vonatkoznak, mint például egy Pokéball-stílusú tárgy eldobására, szörnyek elfogására és a lényekkel kapcsolatos képességekre. A fejlesztő azóta módosította a kérdéses mechanikákat, így a kiotói vállalat nem nyújtott be további panaszokat. A Pocketpair bejelentette, hogy megtámadja a keresetet, amikor az bíróság elé kerül, mivel számos jogi ellenőrzést végeztek a Palworld kiadása előtt, és minden engedélyezték Japánban.

A Palworldnek már több mint 32 millió játékosa van, de már hat nap alatt 8 milliós eladott példányról számoltak be. "Már az első héten elértük ezt az undorító számot, amitől rosszul éreztem magamat. Miért kaptunk ennyi játékost? Nem tudom, ne kérdezz ilyet! Valóban hihetetlen volt és még ma is kiborít a poszt. Ez volt az utolsó alkalom, hogy nyilvánosan beszéltünk a játékosok számáról. Ennek több oka is van, a rövid verzió az, hogy rossz hangulatba kerültünk, és ezek meggyőztek minket arról, hogy állítsuk le a marketinget, és maradjunk egy kicsit veszteg." - emlékezett vissza a menedzser.

1.
1.
Extol
Japán a japán ellen. Szomorú, hogy még házon belül sincs megegyezés
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...