Újabb remek éven vagyunk túl, mely a többihez hasonlóan nem telt eseménytelenül - a FiringSquad kiválasztotta az esztendő tíz legnagyobb hírét.
Újabb remek éven vagyunk túl, mely a többihez hasonlóan nem telt eseménytelenül - a FiringSquad kiválasztotta az esztendő tíz legnagyobb hírét.
10. Boltokba került a Windows Vista, megérkezett a DirectX 10 - Január végén boltokba került a Microsoft legújabb operációs rendszere, mely nem csupán új kezelőfelületet kapott, de végre elérhetővé tette a tizedik generációs DirectX-et és az Xbox Live mintájára készült Games for Windows Live-ot. Eleinte azt hittük váltani kéne: az XP-t feltenni a polcra, beruházni egy (akkor még legalább 80-90 ezer forintba fájó) DirectX 10-es videókártyába és előfizetni az újonnan indult szolgáltatásra. De jó, hogy nem tettük! Később kiderült, a Vista alatt lassan futnak a játékok (az első szervízcsomag már készül egyébként), a DirectX 10-es játékok nem szebbek a többinél annyira, hogy éhen haljunk miatta, a Live-ot pedig körülbelül öt játék támogatja, amúgy pedig a kutyát sem érdekli.
9. A Too Human fejlesztői beperelték az Epicet - A Silicion Knights agyonreklámozott, X360-exkluzív játékát, a Too Humant a 2006-os E3-on mutatták be először, akkor azonban a sajtó jelentős része a földig lehordta a címet: erre a nagy a mellverés? A lovagok végül visszavettek a hype-ból, később azonban ismét hallattak magukról (egyesek szerint direkt): beperelték az Epicet, miután az általuk fejlesztett Unreal 3 engine nem úgy működik, ahogy azt nekik bemutatták - ez július közepén történt, az ügy pedig még mindig lezáratlan. Tény, hogy többen jelezték, hogy problémájuk akadt a motorral: több Unreal 3 engine-nel működő PS3-as cím késett emiatt. Mások viszont úgy érveltek az Epic mellett, hogy esetleg jó lenne hozzáértő fejlesztőket alkalmazni a studiókban.
8. Betiltották a Manhunt második részét - A Rockstar nagy botrányokat kavart játékának második része sem kerülhette el sorsát: Amerikában kizárólag felnőtteknek szóló címmé nyilvánították a játékot, a konzolgyártók pedig ezt nem igazán értékelték és nem engedték megjelenni a Manhunt 2-t konzoljaikon. Ez egy konzol-exkluzív játék esetében cinkes dolog, az ESRB egy módosított változat után azonban enyhített, így a játék boltokba kerülhetett. Angliában egyből betiltották a címet, a BBFC még a "light" verziót sem fogadta el. Egy ilyen ügyekkel foglalkozó speciális bizottság hajszálhíján, de megszavazta végül a játék megjelenésének engedélyezését, így 2008-ban megjelenhet a második Manhunt Angliában is - hacsak a BBFC nem lép közbe, ugyanis a legutóbbi hírek szerint még ez is megtörténhet.
7. Meghalt az E3, de lesz helyette más - Már korábban is tudtunk róla, hogy az idei E3 a korábbiaknál lényegesen "kisebb" lesz és inkább a sajtónak szól majd, mintsem a játékosoknak. A kiállítást Santa Monica hoteljeiben rendezték meg, fogadtatása pedig vegyes volt: a kiadók örültek neki nagyrészt, hiszen olcsóbb lett nekik a rendezvény, míg a sajtó egyenesen utálta a szervezőket. Jövőre talán jobb lesz a helyzet, hiszen a show visszaköltözik Los Angelesbe - reméljük a legjobbakat! Addig is itt volt nekünk kárpótlásul egy E for All névre hallgató kiállítás, mely azonban minden várakozást alulmúlt: a jegyek drágák voltak, a kiadókat nem érdekelte a kiállítás és körülbelül 18 ezren nézték meg, hogy mi újság van ott - a szervezők 20-30 ezer érdeklődőre számítottak.
6. Véglegesen meghibásodik az Xbox 360 konzolok egyharmada - Különböző fórumokon keresztül már terjedtek a hírek korábban is, miszerint egyesek X360-a véglegesen meghibásodott. A három piros ledes probléma gyakoriságát a Microsoft idén júliusban ismerte el: kárpótlásul három évre meghosszabbították a gépek garanciáját és egy milliárd dollárt áldoztak a javítási munkálatokra. A Halo 3 kapcsán gyártott speciális kiszerelésű X360 már kisebb csíkszélességű processzorral került forgalomba (ez volt a sokat pletykált Falcon) a leadott hő mennyiségének csökkentése végett, azonban problémamentes valószínűleg csak a Jasper kódnévre hallgató gép lesz majd, mely jelenleg is fejlesztés alatt áll.
5. Függetlenedik a Bungie a Microsofttól - Bizonyára sokan tudják, hogy a Halo anno csupán a pénz kedvéért vált Xbox-exkluzív játékká, sőt eredetileg nem is FPS-t fejlesztett a chicagói Bungie, akiket 2000-ben felvásárolt, majd Redmondba költöztetett a Microsoft. Így történt, hogy közel tíz éve a cég csak Halo-játékokat fejlesztett, nem csoda, hogy belefáradtak. A Halo 3 megjelenése után jelentették be, hogy függetlenednek a Microsofttól, s bár továbbra is fognak Halo-játékokat készíteni, továbbra is Xbox 360 lesz az elsődleges célplatformjuk, más területeken is kipróbálják majd magukat.
4. Az EA felvásárolta a Pandemic Studiost és a BioWare-t - Az Electronic Artsra már régóta jellemző, hogy a független studiókat magába olvasztja, október végi bejelentésükre azonban mindenki felkapta a fejét: nyolcszázmillió dolláros áron az EA felvásárolta az egyesült Pandemic Studiost és a BioWare-t. Nem csupán az a hír érdekessége, hogy ilyen értékű akvizíció független fejlesztőkért még nem történt a játékiparban! A bevásárlás ugyanis bőven megéri majd az óriáskiadónak, hiszen így olyan címek kerültek hozzá, mint a Mass Effect, a készülő Dragon Age és az új Star Wars MMO, a Mercenaries 2, a Saboteur és egy új Batman-játék - ezek pedig megérik a pénzüket!
3. Bejelentették a Starcraft II készültét - Kevés játék bejelentését vártuk már ennyire, mint a Starcraft második részéét: ilyen téren talán egyetlen kihívója akad a várva-várt címnek, a házonbelüli Diablo 3. Mindenesetre idén a Blizzard végre bemutatta a Starcraft II-t egy koreai rendezvény keretein belül, mely jövőre teljesen megújult külsővel, ám a régi hangulattal tér vissza. Nagyobb játékkiállítások során már kipróbálható volt a folytatás, s számos - köztük versenyszinten érdekelt - játékos állította, hogy hatalmas durranásra számíthatunk. Csak győzzük kivárni a megjelenést!
2. Az Activision felvásárolta a Vivendi Games-et - Az utóbbi hetek legnagyobb meglepetése az Activision Blizzard megszületése volt. Az Activision 18 milliárd dollárért felvásárolta a Vivendi Games-et: a cég szárnyai alatt munkálkodó Blizzard és Sierra szintén az Activisionhöz vándoroltak, a megállapodás szerint pedig az új cég neve Activision Blizzard lett. A kiadó birtokolja így többek között a Call of Duty, a World of Warcraft, a Diablo, a Starcraft, a Guitar Hero, a F.E.A.R. és a Tony Hawk sorozat, valamint a Spider-man és James Bond filmek licenszeit - számos folytatás fejlesztése már el is kezdődött. Nem mellékesen, az egyesüléssel az Activision Blizzard vált a világ legnagyobb játékkiadójává, megfosztva így az Electronic Artsot sokáig birtokolt trónjától.
1. Elképesztően sikeres a Nintendo Wii és a DS - A hír, amire senki sem számított volna évekkel ezelőtt. A PS3 és az X360, illetve a PSP mellett nem gondoltuk volna, hogy a Wii és a DS vezetni fogják az eladási listákat. Mindenki más miatt szeretett bele a gépekbe: valakit az apró méret, valakit az egyszerű, mégis élvezetes irányítás, valakit a kedvenc címek, valakit pedig szimplán az alacsony ár ragadott magával, aminek köszönhetően mind a Wii, mind pedig a DS a legkeresettebb konzolokká váltak. Csak Amerikában például novemberben egy-egy millió darabot értékesítettek mindkét gépből - hasonló eladásokra még nem igazán volt példa! Az igazi siker természetesen a japánoknak köszönhető, de mindkét gép egyre kedveltebb nyugaton és az öreg kontinensen is.
Akik lemaradtak, de mindenképpen érdemes szót ejteni róluk:
10. Boltokba került a Windows Vista, megérkezett a DirectX 10 - Január végén boltokba került a Microsoft legújabb operációs rendszere, mely nem csupán új kezelőfelületet kapott, de végre elérhetővé tette a tizedik generációs DirectX-et és az Xbox Live mintájára készült Games for Windows Live-ot. Eleinte azt hittük váltani kéne: az XP-t feltenni a polcra, beruházni egy (akkor még legalább 80-90 ezer forintba fájó) DirectX 10-es videókártyába és előfizetni az újonnan indult szolgáltatásra. De jó, hogy nem tettük! Később kiderült, a Vista alatt lassan futnak a játékok (az első szervízcsomag már készül egyébként), a DirectX 10-es játékok nem szebbek a többinél annyira, hogy éhen haljunk miatta, a Live-ot pedig körülbelül öt játék támogatja, amúgy pedig a kutyát sem érdekli.
9. A Too Human fejlesztői beperelték az Epicet - A Silicion Knights agyonreklámozott, X360-exkluzív játékát, a Too Humant a 2006-os E3-on mutatták be először, akkor azonban a sajtó jelentős része a földig lehordta a címet: erre a nagy a mellverés? A lovagok végül visszavettek a hype-ból, később azonban ismét hallattak magukról (egyesek szerint direkt): beperelték az Epicet, miután az általuk fejlesztett Unreal 3 engine nem úgy működik, ahogy azt nekik bemutatták - ez július közepén történt, az ügy pedig még mindig lezáratlan. Tény, hogy többen jelezték, hogy problémájuk akadt a motorral: több Unreal 3 engine-nel működő PS3-as cím késett emiatt. Mások viszont úgy érveltek az Epic mellett, hogy esetleg jó lenne hozzáértő fejlesztőket alkalmazni a studiókban.
8. Betiltották a Manhunt második részét - A Rockstar nagy botrányokat kavart játékának második része sem kerülhette el sorsát: Amerikában kizárólag felnőtteknek szóló címmé nyilvánították a játékot, a konzolgyártók pedig ezt nem igazán értékelték és nem engedték megjelenni a Manhunt 2-t konzoljaikon. Ez egy konzol-exkluzív játék esetében cinkes dolog, az ESRB egy módosított változat után azonban enyhített, így a játék boltokba kerülhetett. Angliában egyből betiltották a címet, a BBFC még a "light" verziót sem fogadta el. Egy ilyen ügyekkel foglalkozó speciális bizottság hajszálhíján, de megszavazta végül a játék megjelenésének engedélyezését, így 2008-ban megjelenhet a második Manhunt Angliában is - hacsak a BBFC nem lép közbe, ugyanis a legutóbbi hírek szerint még ez is megtörténhet.
7. Meghalt az E3, de lesz helyette más - Már korábban is tudtunk róla, hogy az idei E3 a korábbiaknál lényegesen "kisebb" lesz és inkább a sajtónak szól majd, mintsem a játékosoknak. A kiállítást Santa Monica hoteljeiben rendezték meg, fogadtatása pedig vegyes volt: a kiadók örültek neki nagyrészt, hiszen olcsóbb lett nekik a rendezvény, míg a sajtó egyenesen utálta a szervezőket. Jövőre talán jobb lesz a helyzet, hiszen a show visszaköltözik Los Angelesbe - reméljük a legjobbakat! Addig is itt volt nekünk kárpótlásul egy E for All névre hallgató kiállítás, mely azonban minden várakozást alulmúlt: a jegyek drágák voltak, a kiadókat nem érdekelte a kiállítás és körülbelül 18 ezren nézték meg, hogy mi újság van ott - a szervezők 20-30 ezer érdeklődőre számítottak.
6. Véglegesen meghibásodik az Xbox 360 konzolok egyharmada - Különböző fórumokon keresztül már terjedtek a hírek korábban is, miszerint egyesek X360-a véglegesen meghibásodott. A három piros ledes probléma gyakoriságát a Microsoft idén júliusban ismerte el: kárpótlásul három évre meghosszabbították a gépek garanciáját és egy milliárd dollárt áldoztak a javítási munkálatokra. A Halo 3 kapcsán gyártott speciális kiszerelésű X360 már kisebb csíkszélességű processzorral került forgalomba (ez volt a sokat pletykált Falcon) a leadott hő mennyiségének csökkentése végett, azonban problémamentes valószínűleg csak a Jasper kódnévre hallgató gép lesz majd, mely jelenleg is fejlesztés alatt áll.
5. Függetlenedik a Bungie a Microsofttól - Bizonyára sokan tudják, hogy a Halo anno csupán a pénz kedvéért vált Xbox-exkluzív játékká, sőt eredetileg nem is FPS-t fejlesztett a chicagói Bungie, akiket 2000-ben felvásárolt, majd Redmondba költöztetett a Microsoft. Így történt, hogy közel tíz éve a cég csak Halo-játékokat fejlesztett, nem csoda, hogy belefáradtak. A Halo 3 megjelenése után jelentették be, hogy függetlenednek a Microsofttól, s bár továbbra is fognak Halo-játékokat készíteni, továbbra is Xbox 360 lesz az elsődleges célplatformjuk, más területeken is kipróbálják majd magukat.
4. Az EA felvásárolta a Pandemic Studiost és a BioWare-t - Az Electronic Artsra már régóta jellemző, hogy a független studiókat magába olvasztja, október végi bejelentésükre azonban mindenki felkapta a fejét: nyolcszázmillió dolláros áron az EA felvásárolta az egyesült Pandemic Studiost és a BioWare-t. Nem csupán az a hír érdekessége, hogy ilyen értékű akvizíció független fejlesztőkért még nem történt a játékiparban! A bevásárlás ugyanis bőven megéri majd az óriáskiadónak, hiszen így olyan címek kerültek hozzá, mint a Mass Effect, a készülő Dragon Age és az új Star Wars MMO, a Mercenaries 2, a Saboteur és egy új Batman-játék - ezek pedig megérik a pénzüket!
3. Bejelentették a Starcraft II készültét - Kevés játék bejelentését vártuk már ennyire, mint a Starcraft második részéét: ilyen téren talán egyetlen kihívója akad a várva-várt címnek, a házonbelüli Diablo 3. Mindenesetre idén a Blizzard végre bemutatta a Starcraft II-t egy koreai rendezvény keretein belül, mely jövőre teljesen megújult külsővel, ám a régi hangulattal tér vissza. Nagyobb játékkiállítások során már kipróbálható volt a folytatás, s számos - köztük versenyszinten érdekelt - játékos állította, hogy hatalmas durranásra számíthatunk. Csak győzzük kivárni a megjelenést!
2. Az Activision felvásárolta a Vivendi Games-et - Az utóbbi hetek legnagyobb meglepetése az Activision Blizzard megszületése volt. Az Activision 18 milliárd dollárért felvásárolta a Vivendi Games-et: a cég szárnyai alatt munkálkodó Blizzard és Sierra szintén az Activisionhöz vándoroltak, a megállapodás szerint pedig az új cég neve Activision Blizzard lett. A kiadó birtokolja így többek között a Call of Duty, a World of Warcraft, a Diablo, a Starcraft, a Guitar Hero, a F.E.A.R. és a Tony Hawk sorozat, valamint a Spider-man és James Bond filmek licenszeit - számos folytatás fejlesztése már el is kezdődött. Nem mellékesen, az egyesüléssel az Activision Blizzard vált a világ legnagyobb játékkiadójává, megfosztva így az Electronic Artsot sokáig birtokolt trónjától.
1. Elképesztően sikeres a Nintendo Wii és a DS - A hír, amire senki sem számított volna évekkel ezelőtt. A PS3 és az X360, illetve a PSP mellett nem gondoltuk volna, hogy a Wii és a DS vezetni fogják az eladási listákat. Mindenki más miatt szeretett bele a gépekbe: valakit az apró méret, valakit az egyszerű, mégis élvezetes irányítás, valakit a kedvenc címek, valakit pedig szimplán az alacsony ár ragadott magával, aminek köszönhetően mind a Wii, mind pedig a DS a legkeresettebb konzolokká váltak. Csak Amerikában például novemberben egy-egy millió darabot értékesítettek mindkét gépből - hasonló eladásokra még nem igazán volt példa! Az igazi siker természetesen a japánoknak köszönhető, de mindkét gép egyre kedveltebb nyugaton és az öreg kontinensen is.
Akik lemaradtak, de mindenképpen érdemes szót ejteni róluk:
- Óriási Halo 3-premier: több milliós eladások napokon belül, hatalmas partik a legtöbb országban.
- Rock Band bejelentés: a Guitar Hero és a Singstar játékmenetének ötvözése dobfelszereléssel kiegészítve - hihetetlen móka!
- A Kane & Lynch-botrány: a GameSpot egy szerkesztőjét kirugták, amiért tesztjében lehúzta a Kane & Lynch-et.
- Rage premier: John Carmack új játéka ugyan semmi forradalmit nem tartogat, a külcsínért azonban az id új motorja felelős.
- Hullámzó PS3-eladások: alig akarták venni, a drasztikus árcsökkentéseknek köszönhetően azonban szinte elkapkodták a boltokból.
- Újra hallat magáról a Duke Nukem Forever: egy-két kép után végre egy vadonat új trailer is megjelent a több mint tíz éve készülő játékról.
ez a virtuális valóság, powered by wiimote :D
Igen
Ha az x360-on a rádiós joy közepén az a zöld X jel villog akkor az az elem lemerülését jelzi? Vagy az mi lenne! kérlek segítsetek üdv!
nembaj hogy japánban 5 miliót adtak csak el wiiböl?
és attól hogy te még nem probáltadki attól még nem lesz szar
amugy tök hülyeség ez a jelző h nextgen grafika
mi benne a nextgen??
azhogy nagy felbontásban játszol
pc-n ez már rég kivan találva
konzol nem más mint 1 lebutitott pc kevesebb lehetőséggel több exkluziv játékkal semmi más
nincs értelme annak a szónak h nextgen
hamajd olyan grafika lesz h kidülednek az objektivek hologramként a tv-böl és ezzel 3d-s hatást keltve játszhatunk,aztmár lehet nextgennek mondani
de erre csaka zért mondják hogy érdekesebbnek hangzon és többen vigyék
bocsi...
Ok, legyen a Nintendon kívül mindennek nextgen grafikája, de akkor a többieknek:
-no rumble
-no analog stick
-no D-pad
-no wireless controller
Hajrá shadow16, játékra fel. Szép a grafika, de hogy fogsz játszani? Ja, hogy ezek Nintendo találmányok?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.