2011-ben, egy eldugott kisvárosban, pár szokatlanul vérszomjas vadállat támadta meg a lakókat. A megharapott áldozatokon vírusos fertőzés nyomait lehetett felfedezni, de a tünetek rövid idő alatt drasztikusan megváltoztak.
A tudósok rájöttek, hogy nem egy vírussal van dolguk, hanem mikroszkóppal alig látható férgekkel, melyek egyenként több ezer petét képesek kispriccelni magukból, ezzel rohamosan megnövelve az esélyét egy esetleges fertőzésnek. De ami még rosszabb, az áldozatok egy idő után borzalmas változásokon mentek keresztül, iszonyatos szörnyetegekké változtak, teljesen elveszítve emberi mivoltukat.
A kormány sajnos túlságosan későn ismerte fel a hatalmas veszélyt, ezért végső megoldásképpen atomot dobtak le a fertőzött területre. A médiának csak annyit mondtak, hogy atombaleset történt, mert tudták, hogy ha kiszivárog az igazság annak beláthatatlan következményei lennének. Sejtették, hogy ezzel még nincsen vége, ezért megalapítottak egy titkos társaságot, aminek a GUIDE (Global United Infestation Detection and Elimination avagy a Földi Egyesült Fertőzést Felmérő és Elpusztító) nevet adták. A világ legjobb harcosait sikerült megnyerni az ügyhöz, akik nem csak hogy profik, de rendkívül diszkrétek is. 2015, Tokyo. A napműholdak ismerős jeleket mutatnak Japán fővárosában, ám a fertőzésveszély a megszokottnál sokkal nagyobbnak tűnik…
Ismételten az Überkonzolos srácok lelkesedésének és támogatásának köszönhetően, csaknem három héttel az EU-s megjelenés előtt hozzájutottunk egy tesztpéldányhoz. Akiknek lehetősége volt a nemrég megjelent ázsiai demóval nyomulni, tudják, hogy a Ninja Blade egy olyan gamma, amit egyszerűen kötelező minden akciójáték rajongónak beszerezni. Úgyhogy sajnálattal közlöm veletek, hogy a gazdasági válság kellős közepén, egy játékokban igencsak gazdag február után, törni fognak a malacperselyek, eladásra kerülnek az értékes csecsebecsék, aki megteheti esetlegesen a haját is el kell hogy adja, mert ezt látnotok kell!
Szörnyet hentelni jó, az ám a jó!
A játék főszereplője Ken Ogawa, a GUIDE csapat mesterének a fia, aki misztikus módon teljesen immúnis az Alpha féregre. Ő amolyan méltó utódja Ryu Hayabushának, sőt szerény véleményem szerint, a modern környezetnek köszönhetően sokkal tökösebbnek tűnik nála. A gravitáció mit sem számít neki, a fél játékidőt repkedve fogja eltölteni, de nekünk, japán feeling rajongóknak ez nagyon nagy örömet okoz ugyebár. Éppen hogy csak megérkezünk az első pályára (természetesen egy repülőből kiugorva), rögtön kellemes mennyiségű szörny támad majd ránk és alighogy megtanuljuk az alap mozgás kombinációkat, rögtön bele is csöppenünk az első boss harcba. Innentől fogva már nem is fog másról szólni a játék, csak rövidke szörny mészárlásból, majd egyik főszörny jön a másik után. Mi meg csak gonoszan eltorzult vigyorral az arcunkon élvezünk minden egyes pillanatot. Hogy lesz-e pihenő? Nem kérem szépen! Pihenni este kell az ágyikóban! Ken barátunknak sosem áll meg az élet, maximum arra a fél másodpercre, amíg a játék másik felét kitöltő részekben (QTE – Quick Time Event avagy ezt had ne kelljen lefordítanom nektek) a megfelelő gombokat időben el nem találja. Ahogyan azt Daks papa demótesztjében olvashattátok, igencsak sok ilyen résszel fogtok találkozni, úgyhogy akik mindig is szerették az ilyen látványos interaktív mozizást (például én), azoknak a gonosz vigyor fanatikusan őrült, kaján grimaszba fog átalakulni. De a jó értelemben véve. Vigyázat! A játék nem gyerekeknek készült! Mint ahogyan ez idáig is egyértelmű volt szerintem…
Az egyszemélyes késreklám
Ahogyan haladunk előre a sztoriban, egyre több fegyverünk lesz, melyeknek egyenként megvan a maga létfontosságú tulajdonsága (csak azt tudnám hogyan lehet egy fegyverrel kitolni az egész játékot, mert ugyebár van egy ilyen acsi a fanatikusoknak) a gyorsaság, a páncéltörés és a távolságok leküzdése érdekében. A felszeletelt ellenfelek élet, illetve vérkristályokat hagynak maguk után, ez előbbivel Ken eleinte végtelennek tűnő életerejét tudjuk növelni egy csöppet, míg az utóbbival fegyvereinket lehet tápolni.
Természetesen a gyűjtögető szellemű embereknek lesznek fellelhető ruhák, szimbólumok, illetve életerőt és chit növelő gömböcskék is. Ezek megtalálásához csak azt kell tennünk amiben a legjobbak vagyunk… tehát pusztítani mindent amit csak találunk. A bal bumpert megnyomva tudunk beváltani az időt lelassító Ninja nézetbe, ami mellesleg kéken világító színben meg is mutatja nekünk a lehetséges útvonalat, vagy az éppen elrejtett tárgyakat.
Ha a fegyverarzenálunk és a rengeteg hozzátartozó combo nem lenne esetlegesen kielégítő, rendelkezésünkre fog még állni egy speciális Shuriken is, melyet a Ninjutsu segítségével háromféle tulajdonsággal (szél, tűz, elektromosság) tudunk majd felruházni. Ezeket egyenként ugyancsak tápolni lehet majd, természetesen egyre nagyobb hatásfokot elérve velük. Az egyetlen gond csak az, hogy erőteljesen leszippantják a chinket, ami miatt kevesebb fog jutni a Ninja nézetre. Szóval csak okosan használjátok őket és csak akkor, amikor feltétlenül szükség van rájuk.
Mint azt gondolom tudjátok, a Ninja Blade azért született, hogy betöltse a Ninja Gaiden rajongók szívében tátongó űrt. Ennek a szerepnek minden szempontból tökéletesen megfelelt, sőt, véleményem szerint sok mindenben felül is múlja a nagy elődöt. Gyönyörű grafikájával, adrenalint pumpáló, folyamatosan pörgő játékmenetével a stílus kedvelőinek nagy kedvencévé fog avanzsálódni. Le a kalappal a készítők előtt! Nem lehetett könnyű dolguk, de maximálisan sikerrel jártak.
Kapcsolódó cikk
Nem is tudtam róla…..
ha arról van szó hogy egy kukac csótány sejt izé változtatja át őket akk a helikopter furcsa
ráadásul a ninja nem olyan mint a kommandos szal ha 2010 körül van akkor már robotokat is küldhetnének.
Jó a játék, tényleg tetszik, meg izzadsz is pár bossfightnál, de akkora blődség, komolyan:D
Annyian vétik például azt a hibát, hogy nincsenek tisztában a ninja szó jelentésével.
A kínai ninsha szóból ered. Az első szótagja a "nin" rejtőzködést jelent, a "sha" személyt. Ergo a ninja egy "személy, aki elrejti a kilétét". Itt meg rejtőzködés nuku, csak darabolás. Ez volt mondjuk a ninja gaidenben is. Sőt ha azt vesszük, Naruto se valami nagy ninja, mert állandóan ordibál a hülye fejével, nemhogy meghúzná magát és lesből támadna.
De tényleg nem lehúzni szeretném a játékot, csak a szememben egy ninjás játék olyan lenne, hogy sunyulni, titokba lenyomni az emberkéket, néha elrabolni egy-egy fontos dolgot a megbízónknak, és eltűnni. Vagy ha észrevettek, egy faszántos harcrendszerrel megáldott kis bunyóban legyen részünk.
A másik ami kicsit nyomasztott ez a vicces futurisztikus világ. Mutáns helikopter? 2-szer ugyanaz a boss egy játékban, és tök ugyanúgy kell kinyírni? Pókok? Hernyók?
Fordulatos is a sztori meg minden, de azért sablonok is vannak bőven. Amikor néztem a játékintrót, és az a nagypofájú emos ninja gyerek leugrott, éreztem, hogy pár pálya múlva szét kell tépnem. Szigorú vagyok, tudom, de ez szerintem félkész.
Na most már offolhattok:D
Egy szó van rá: Szar. Persze ez elég erősen szubjektívan értendő. Mindig is utáltam az ilyen, nem is tudom milyen játék ez. Talán hack'n' slash.
Szóval aki eddig nem szerette ez a műfajt, az nem most fogja megkedvelni.
jobb lett mint a ninja gaiden 2 szerintem, a gyors reagálást követelő szituk meg csak elsőre nehezek. ha megszoktad, akkor pikk-pakk menni fognak. todomé :)
Kyuubi: a PGR3-at nem én írtam, a PoP-ból meg kifelejtettem, de oda akartam írni! ;) Egyébként meg annyira jó a stuff, hogy fél órát kellett gondolkodnom, vajon milyen negatívumai vannak! =)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.