Vége a Command & Conquernek. A negyedik résszel lezárul a Tiberium sága, búcsúzunk a másfél évtizedes múltra visszatekintő sorozattól. Kane meg fog halni. A játék hamvaiból azonban egy új Command & Conquer nő majd ki, mely egy szebb jövő hírnökeként elhozza számunkra mindazt, ami a stratégiák világából eddig hiányzott. Legalábbis ezt akarja velünk elhitetni az Electronic Arts. De vajon mindez így is lesz? Most kiderül!
Annyi biztos, hogy búcsút mondhatunk a fix bázisoknak, a hosszas nyersanyag kitermelésnek, a harvestereknek és az epikus tankcsatáknak. A Command & Conquer 4 egy új irány felé viszi kedvenc sorozatunkat, olyan lehetőségekkel izgalmasabbá téve a játékot, mint az XP gyűjtés, a class rendszer, vagy a respawn. Most bemutatjuk nektek, hogy min ügyködik éppen az EA Los Angeles Studio, az a csapat, aki egy évtizede még a Spielberg és Dreamworks párosnak készített játékokat Hollywoodban.
A történet szerint 2062-ben járunk, tíz évvel a Kanes Wrath epizód eseményei után. Az emberiség minden korábbinál sötétebb időszak elé néz, a tibérium terjedését ugyanis nem lehet már többé kordában tartani, a mérgező kristály éveken belül ellepi a Földet. A tudósok szerint 2068 végére elfogy a levegő és a víz, ezáltal fajunk is kihalásra ítéltetik.
Kane, a Nod Testvériség vezetője azonban meglepő bejelentést tesz. Állítása szerint sikerült kifejlesztenie egy szerkezetet, amivel megállítható a fertőzés, a megépítéshez viszont szüksége van GDI forrásokra. Törékeny alku köttetik a két fél között, ami viszont a legmeglepőbb az egészben, hogy a dolog működik. Beköszönt a béke, sikerül elébe menni az apokalipszisnek, a megmaradt területek pedig a terraformálásnak köszönhetően kezdik visszanyerni régi képüket. Fák nőnek, a kialakult erdőkbe élet költözik, mialatt modern városok kezdenek épülni, dicsőséget állítva az emberi faj példátlan hatalmasságának.
Az idill viszont csak látszólagos, hiszen bár a két fél közösen mentette meg világunkat a biztos pusztulástól, saját torkukat féltve az egyik szemükkel végig egymást figyelték. Hidegháborús időszak van, ami máris nagyszerű lehetőséged ad megtölteni egy GDI és egy NOD kampányt, megismertetve velünk a nagy Command & Conquer eposz kiteljesedését. Vajon Kane tényleg minden rossz szándék nélkül paktált le az ellenséggel? Vagy ez is egy ördögi összeesküvés része volt? És vajon a GDI hálás a Testvériségnek, vagy csak úgy gondolja, hogy jobb az ellenséget a közelében tudni?
A korábbi CnC részek kampányai között nagy ellentmondások voltak, az adott események mellett gyakorlatilag nem is létezhetett volna a két szál egyszerre. A harmadik részben aztán helyrehoztak mindent az EA-nél, a GDI és a NOD kampány logikusan egészítette ki egymást, viszont mindkét oldalon csak győzelmeket láthattunk. Az új elgondolás szerint a különböző küldetések alatt saját korábbi lépéseink köszönnek majd vissza ránk, ily módon biztosítva ama paradoxont, hogy a játékos önmaga ellensége lesz a kalandok során.
A negyedik részben nem csak a kampány alakul át, de az egész sokkal többet mesél majd az univerzumról is. Megismerhetjük Kane igazi oldalát, hogy ki is ő valójában, miért harcol, mik a céljai, illetve ezzel párhuzamosan felfedezhetjük a Global Defense Initiative múltját, jelenét és jövőjét is. Átalakul továbbá az épület- és egységellátottság is, már nem lesz meg az a lehetőség, hogy a megfelelő fejlesztések után rögtön minden a kezünkbe kerül. A játék jutalmaz, a teljesítményünkért cserébe experience pointokat kapunk majd, ezek gyűjtésével pedig rang szerezhető, ami új lehetőségeket nyit meg a játékban. Az XP-k ráadásul minden játékmódban gyűjthetőek lesznek, igazi generális pedig csak abból lehet, aki a campaign, a skirmish és az online módok mindegyikében sikeres.
Az új rendszernek köszönhetően nem kell majd rögtön a nehézségi szinthez nyúlni akkor sem, ha elakadunk a kampányban. Elég lesz néhány XP gyűjtős skirmish menettel feltornázni a rangunkat, és máris olyan járművekhez vagy fegyverekhez juthatunk, amik túllendíthetnek a mélyponton. XP-t egyébként folyton kapunk majd, az ellenégek lelövésétől kezdve a mellékfeladatok teljesítésén át egészen a küldetések megoldásának stílusáig, mindenért pörög majd a számláló. A pontok és a rangok ráadásul mindig nyomon követhetőek lesznek, egy hatalmas táblázat mutatja majd, hogy milyen szinten miket kapunk meg, és mire számíthatunk még a jövőben.
Vérfrissítésen esnek át az egységek is. Összesen három osztály lesz a Command & Conquer 4-ben, a támadó, a védekező, és az ellátó csapatok pedig eltérő feladatot látnak majd el a harcmezőn. Az egyiknek a fegyvere lesz az erős, a másiknak a páncélja, míg lesznek olyan különleges darabok is, melyek mondjuk az égből gyógyítják majd embereinket. A főszerepet viszont azok a hatalmas, Star Wars világba illő lépegető robotok kapják majd, melyek amolyan mobil bázisként egyszerre lesznek felelősek a gyártásért, a fejlesztésért, és a nyersanyag biztosításért.
Multiplayer területen szintén rengeteg újdonságra lehet számítani. Ha elpusztították a nagy lépegetőt, akkor sincs vége mindennek, crawlerünk később ugyanis respawnolhat a csatába, ha tudjuk nélküle tartani a frontot. A meccseket a teljes pusztítás helyett a küldetések megoldása dönti majd el, lesz például egy Dominator mód, melyben csak akkor nyerünk, ha mind az öt kijelölt pontot sikerül elfoglalni. Eltűnik a folyamatos lobbizás is, ha van egy baráti körünk, akkor egy gyors beállítást követően akár egész éjszaka nyomhatjuk velük a multiplayert vagy a co-op módot, nem kell állandóan ki-be ugrálni a szobába.
A sorozat védjegyéül szolgáló élőszereplős átvezetők is átalakulnak. Ezúttal minden olyan lesz, mintha mi magunk élnénk át az eseményeket, a több órás mozik nagy része ugyanis kézi kamerával lett rögzítve, E/1 személyből. A játék egy börtönös bejátszással nyit majd, mi éppen a porszemeket számoljuk a fém asztalkánkon, mikor kitárul az ajtó, és egy sötét öltönyös ember közli a jó hírt: haza mehetünk. Átkísérnek minket egy irodába, visszaadják a papírokat, majd rögtön a tárgyra is térnek. Szabadságunk nincs ingyen, a szívességet viszonozni kell, a feladatunk pedig nem más, mint Kane meggyilkolása!
A történet szerint 2062-ben járunk, tíz évvel a Kanes Wrath epizód eseményei után. Az emberiség minden korábbinál sötétebb időszak elé néz, a tibérium terjedését ugyanis nem lehet már többé kordában tartani, a mérgező kristály éveken belül ellepi a Földet. A tudósok szerint 2068 végére elfogy a levegő és a víz, ezáltal fajunk is kihalásra ítéltetik.
Kane, a Nod Testvériség vezetője azonban meglepő bejelentést tesz. Állítása szerint sikerült kifejlesztenie egy szerkezetet, amivel megállítható a fertőzés, a megépítéshez viszont szüksége van GDI forrásokra. Törékeny alku köttetik a két fél között, ami viszont a legmeglepőbb az egészben, hogy a dolog működik. Beköszönt a béke, sikerül elébe menni az apokalipszisnek, a megmaradt területek pedig a terraformálásnak köszönhetően kezdik visszanyerni régi képüket. Fák nőnek, a kialakult erdőkbe élet költözik, mialatt modern városok kezdenek épülni, dicsőséget állítva az emberi faj példátlan hatalmasságának.
Az idill viszont csak látszólagos, hiszen bár a két fél közösen mentette meg világunkat a biztos pusztulástól, saját torkukat féltve az egyik szemükkel végig egymást figyelték. Hidegháborús időszak van, ami máris nagyszerű lehetőséged ad megtölteni egy GDI és egy NOD kampányt, megismertetve velünk a nagy Command & Conquer eposz kiteljesedését. Vajon Kane tényleg minden rossz szándék nélkül paktált le az ellenséggel? Vagy ez is egy ördögi összeesküvés része volt? És vajon a GDI hálás a Testvériségnek, vagy csak úgy gondolja, hogy jobb az ellenséget a közelében tudni?
A korábbi CnC részek kampányai között nagy ellentmondások voltak, az adott események mellett gyakorlatilag nem is létezhetett volna a két szál egyszerre. A harmadik részben aztán helyrehoztak mindent az EA-nél, a GDI és a NOD kampány logikusan egészítette ki egymást, viszont mindkét oldalon csak győzelmeket láthattunk. Az új elgondolás szerint a különböző küldetések alatt saját korábbi lépéseink köszönnek majd vissza ránk, ily módon biztosítva ama paradoxont, hogy a játékos önmaga ellensége lesz a kalandok során.
A negyedik részben nem csak a kampány alakul át, de az egész sokkal többet mesél majd az univerzumról is. Megismerhetjük Kane igazi oldalát, hogy ki is ő valójában, miért harcol, mik a céljai, illetve ezzel párhuzamosan felfedezhetjük a Global Defense Initiative múltját, jelenét és jövőjét is. Átalakul továbbá az épület- és egységellátottság is, már nem lesz meg az a lehetőség, hogy a megfelelő fejlesztések után rögtön minden a kezünkbe kerül. A játék jutalmaz, a teljesítményünkért cserébe experience pointokat kapunk majd, ezek gyűjtésével pedig rang szerezhető, ami új lehetőségeket nyit meg a játékban. Az XP-k ráadásul minden játékmódban gyűjthetőek lesznek, igazi generális pedig csak abból lehet, aki a campaign, a skirmish és az online módok mindegyikében sikeres.
Az új rendszernek köszönhetően nem kell majd rögtön a nehézségi szinthez nyúlni akkor sem, ha elakadunk a kampányban. Elég lesz néhány XP gyűjtős skirmish menettel feltornázni a rangunkat, és máris olyan járművekhez vagy fegyverekhez juthatunk, amik túllendíthetnek a mélyponton. XP-t egyébként folyton kapunk majd, az ellenégek lelövésétől kezdve a mellékfeladatok teljesítésén át egészen a küldetések megoldásának stílusáig, mindenért pörög majd a számláló. A pontok és a rangok ráadásul mindig nyomon követhetőek lesznek, egy hatalmas táblázat mutatja majd, hogy milyen szinten miket kapunk meg, és mire számíthatunk még a jövőben.
Vérfrissítésen esnek át az egységek is. Összesen három osztály lesz a Command & Conquer 4-ben, a támadó, a védekező, és az ellátó csapatok pedig eltérő feladatot látnak majd el a harcmezőn. Az egyiknek a fegyvere lesz az erős, a másiknak a páncélja, míg lesznek olyan különleges darabok is, melyek mondjuk az égből gyógyítják majd embereinket. A főszerepet viszont azok a hatalmas, Star Wars világba illő lépegető robotok kapják majd, melyek amolyan mobil bázisként egyszerre lesznek felelősek a gyártásért, a fejlesztésért, és a nyersanyag biztosításért.
Multiplayer területen szintén rengeteg újdonságra lehet számítani. Ha elpusztították a nagy lépegetőt, akkor sincs vége mindennek, crawlerünk később ugyanis respawnolhat a csatába, ha tudjuk nélküle tartani a frontot. A meccseket a teljes pusztítás helyett a küldetések megoldása dönti majd el, lesz például egy Dominator mód, melyben csak akkor nyerünk, ha mind az öt kijelölt pontot sikerül elfoglalni. Eltűnik a folyamatos lobbizás is, ha van egy baráti körünk, akkor egy gyors beállítást követően akár egész éjszaka nyomhatjuk velük a multiplayert vagy a co-op módot, nem kell állandóan ki-be ugrálni a szobába.
A sorozat védjegyéül szolgáló élőszereplős átvezetők is átalakulnak. Ezúttal minden olyan lesz, mintha mi magunk élnénk át az eseményeket, a több órás mozik nagy része ugyanis kézi kamerával lett rögzítve, E/1 személyből. A játék egy börtönös bejátszással nyit majd, mi éppen a porszemeket számoljuk a fém asztalkánkon, mikor kitárul az ajtó, és egy sötét öltönyös ember közli a jó hírt: haza mehetünk. Átkísérnek minket egy irodába, visszaadják a papírokat, majd rögtön a tárgyra is térnek. Szabadságunk nincs ingyen, a szívességet viszonozni kell, a feladatunk pedig nem más, mint Kane meggyilkolása!
Cikkünk a szeptemberi PC Gamer magazin előzetese nyomán készült
Kapcsolódó cikk
Nem a belgák csinálták... Az Activision fegyvergyártásra adta a fejét?:D
De szerettem ezt a sorozatot... Gyerekkorom meghatározó játéka volt. Újra is játszom mindet :)
15#: nem csak a CoD 4-ben van p90, mért kell rögtön cod4-es p90-ezni?
18#: Nem elsz ezután több rész.....
A Westwood fejlesztette, és azóta is csak egyre rosszabb részek jöttek ki, pedig annak idején imádtam :( KANE jött és szétkapott mindenkit.
Egyébként ez is jó game lesz!
De sztem arra se kell már sokat várni hogy valami STAR WARS-hoz hasonló igazi film készüljön az egészből.
Elvileg a Tiberian Sun főszereplőjét irányítjuk, aki már egyszer megölte Kane-t.
A multi az ígéretek szerint egyensúlyban lesz, megoldják aztmondták, részletek még nincsenek.
1) mi lesz a nyersanyag ha nem lesz tiberium? legjobb tudomásom szerint azt használták üzemangyagnak is
2) mégis melyik idióta találta ki h nekem kampány mellett xp-t kell farmolnom ha elakadok (és persze erre azt mondják h "working as intended")
2,5) xp-hez kötni az egységeket/épületeket/fejlesztéseket az én szememben (és szerintem sok máséban) EPIC FAIL
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.