Metal Gear Solid: Peace Walker Demóteszt

  • Írta: Ca$h
  • 2010. január 8.
Link másolása
A tavalyi E3 konferencián Hideo Kojima mester két igencsak meglepő bejelentést is tett. Az egyik, hogy egy PS3-ra, X360-ra és PC-re is megjelenő Metal Gear Solid van készülőben, a Rising, Raiden főszereplésével. A másik pedig, hogy mindenki kedvenc PSP-jére is meg fog jelenni egy MGS, ami a legendásan jól sikerült harmadik résznek lesz a hivatalos folytatása.
Jómagam végtelenül nagy rajongója vagyok ennek a hihetetlen sorozatnak, akárcsak a PSP-nek, de bevallom igencsak szkeptikusan álltam ehhez a projekthez, hiszen mindenki tudja mennyire korlátozottak a képességei ennek a kis kézikonzolnak, legyen szó akár a hardware-ről vagy éppenséggel az irányításról. Nemrég leteszteltem a demót és a döbbenet azóta se tűnt el az arcomról…


Nem tudom miért kételkedtem Hideo mesterben és az ő zsenialitásában, szégyellem is magam miatta rendesen, ugyanis ezúttal képes volt csupán 100 megába
Mel Biehn Snake Van Damme
Solid Snake fizikumát eredetileg Jean Claude Van Damme-ról mintázták, míg az arcát Mel Gibsonról, Michael Biehnről és Kurt Russelről. Na, ez vicces infó nemde?
beletömöríteni egy kompletten kerek, négy teljes küldetésből álló, történettel, átvezetőkkel, boss harccal ellátott, sőt mi több co-op lehetőségekkel fűszerezett játékot. Fogalmam sincsen hogyan csinálta, el sem tudom képzelni milyen módszereket kellett hozzá alkalmaznia, de tény hogy a nagyképű bejelentése, miszerint a PSP eladásai a duplájára fognak növekedni ennek a címnek köszönhetően, koránt sem volt elhamarkodott lépés. A gamma grafikája gyönyörű, igaz egy kicsit szemcsés, de ezt könnyen meg lehet szokni és nagyon jól illeszkedik a hangulathoz. Az irányítás forradalmian egyszerű és nagyon könnyen megtanulható, az élmény meg magáért beszél. Ez bizony egy vérbeli és teljes értékű MGS lesz. Ha nem hiszitek, menjetek fel a hivatalos honlapra és nézzétek meg a legújabb TGS bemutatót…


A történet tíz évvel játszódik a harmadik rész után. 1974-et írunk, a hidegháború a végéhez közeledik. Mindkét fél rájött arra, hogy Közép-Amerika megszerzése stratégiailag a legfontosabb szerep ebben a feszült helyzetben. Costa Rica érintetlen és háborútól mentes békés földjén ismeretlen katonai erők jelennek meg és egy kirobbanó atomháború veszélyével fenyegetik a világot. Eme nehéz időkben, egy országban, ami nem rendelkezik saját hadsereggel, a béke nagy veszélybe kerülhet. Snake új küldetést kap, a tét pedig sokkal nagyobb, mint amit csak el tudna képzelni…


Egy kis bevezető animáció után rögtön felvesszük a hangulatot és már magába is szippant az a döbbenetes atmoszféra, amit csak ezek a játékok tudnak megadni nekünk. David Hayter természetesen újra kölcsönadta hangját minden idők talán legikonikusabb hőséhez, ami elengedhetetlenül fontos a hitelességhez. Rögtön egy rövid tréning következik a legalapvetőbb CQC (Close Quarter Combat, avagy közelharc) trükkökről, ahol rá fogunk jönni az irányítás zseniálisan egyszerű mivoltára és kényelmességére. Igaz, a jobb oldali joy ezúttal is kissé hiányozni fog, de ha az eredeti lopakodós és sunnyogós stratégiát fogjuk követni, akkor könnyen megszokható. Persze akárcsak a többi részben, itt is megtehetjük, hogy esztelenül halomra lövünk mindenkit, ebben nagy segítség nyújt a (számomra borzalmasan idegesítő) automata célzás bekapcsolásának lehetősége, de ne feledkezzünk meg arról, hogy ebben az esetben akár két-háromszor több ellenféllel kell megbirkóznunk.


A tanácsom az, hogy adjuk meg a módját a harcnak, mégiscsak a lopakodós játékok atyjával van dolgunk. Sunnyogjunk ellenfelünk mögé, vagy lőjük meg kábító lövedékkel esetlegesen adjunk nekik egy kis áramot a kézi sokkolóval, majd ezek után jöhetnek is a Kojimától jól megszokott poénos elemek. Olyanok, mint az elkábult ellenfél felé guggolva, testét megkopogtatva plusz felszerelés szerzése, vagy éppenséggel a teljesen újnak számító és végtelenül ötletes ballonok használata. Ilyenkor Snake egy lufit aggat az elkábult ellenre, akit pillanatok alatt elszippant egy szövetséges helikopter, ezzel meg is szüntetve annak a lehetőségét, hogy valaki észreveszi elhullott tesóját, s ezzel nagy mértékben megoldva a testek eltüntetésének problematikáját.


Ahogyan azt már előre tudhattuk, a Peace Walkerben lehetőségünk lesz co-op módban is játszani, ami nem kötelező, de tény, hogy forradalmi ötletnek számít a
Hayter
David Bryan Hayter 1969. február 6.-án született Kanadában. A legendás Metal Gear Solid sorozat főszereplőjének szinkronhangján kívül több forgatókönyv megírásában is segédkezett, olyanokéban mint az X-Men, Skorpiókirály vagy az X2.
többi részhez képest és aki ismeri a játék történelmét, az tudni fogja a logikus magyarázatát eme opciónak. Ha lehet, nem lőném le előre a poént. Természetesen a felszerelésünk részeként újra ott lesz a legendásan idióta és szinte teljes mértékig használhatatlan lovebox. Ez egy hatalmas kartondoboz, amibe ezúttal akár ketten is beleférünk. Amit egy kicsit hiányoltam az a sarkokról történő kilövés volt. Nem igazán értem miért tudunk mindenhol fedezékbe vonulni, ha se fegyverrel se pedig CQC-val nem tudunk elkapni senkit a fedezék biztonságából. Rengeteg jó kis mozdulattól és lehetőségtől fosztották meg ezzel a játékosokat. A lövések ereje és iránya is eléggé furcsán működik, hiszen sokszor telibe találunk valakit és nem történik vele semmi, illetve többször is előfordult, hogy bár a célkereszt tiszta volt, mégis az előttem lévő falat találtam el.


Ezen apró hibáktól eltekintve, melyeket több mint valószínű ki fognak javítani az elkövetkező közel fél évben, azt kell mondanom, a Peace Walker egy döbbenetesen jó játék lesz. Manapság már fillérekért hozzá lehet jutni egy PSP-hez, úgy gondolom ezért mindenképpen érdemes venni egyet. Nagyon nehéz lesz kivárni a májust, mire végre megjelenik…

Kapcsolódó cikk

60.
60.
hedzsooo
Ja, en is...de nem zavar, h az iphone-jatol el van ajulva, csak rohogok rajta. :)



U.i.: Kivancsian varom amugy a MGS-t PC-re, meg nem volt szerencsem 1 reszehez sem. ;)
59.
59.
boxgamer12
huuu az ien okos tojásokat de pofán vágnám

xD
56.
56.
boxgamer12
jó sztem is maradjunk abba h a psp is meg az IP is jó azt csá
55.
55.
Ca$h
#54: Senki sem mondta, hogy nem szabad beszélgetni... de én inkább befejeztem! SRY midnenkitől!
54.
54.
Daks
Továbbra sem értem miért nem szabad erről beszélgetni.
53.
53.
Ca$h
#52: Na jah... csak a baj az, hogy rajtad kívül senki sem poénból írja ezeket a dolgokat... :/
52.
52.
Raam989
#51: Jajj Cash, éljél már egy kicsit te is. Szerintem két ember létezik ilyen téren. Az aki komolyan veszi az ilyen fórumos civakodást és az, aki poénból csinálja.

Szerinted én hová tartozom? ;)

Ha mások csinálják, én ott is jókat szoktam kacagni némely hozzászóláson, szerintem neked sem ártana, ha egy kicsit más szemszögből figyelnéd a kommenteket. ;)
51.
51.
Ca$h
#50: Legalább te befejezhetnéd tesó az ovodásokkal való vitatkozást... Na jó! ELÉG! LOG OFF



.................
50.
50.
Raam989
#35: Nem, a masszív tartalom, az masszív tartalom. Ha egy játékban végig kell ugrálni egy akadály pályán és egy rekordot megdönteni az minden csak nem masszív tartalom. Történet + játékélmény + játékidő. Minél több, annál jobb, annál masszívabb a tartalom. Én így gondolom.
49.
49.
Raam989
#40: Hallod kincsem... én legalább írni és olvasni tudok...



Mellesleg volt a kezemen iphone, haveromtól mindig elkérem, akikor együtt pankolunk, és rendszeresen próbálgatom az új játékokat és progikat...
47.
47.
Ca$h
Az iPhone egy rettenetesen erős harware-el rendelkező TELEFON! Be vannak korlátozva a lehetőségei az érintőképernyő miatt! A PSP egy multimediacenter amit a legtöbben ki sem használnak, mert nincsen pénzük regisztrálni a PS Networkre és esetlegesen filmeket venni rá és amúgy ugyancsak korlátozva vannak a képességei a második joy hiánya miatt. A legjobb példa erre az MGS touch ami sajnos egy rakás szar... ÉN TUROM, mert megvettem leteszteltem. Az MGS Peace Walkerről nem lehet véleményt alkotni egy hányés inőségű linkelt videó alapján, én voltam a fasz, hogy nem szoltam Daksnak, hogy a TGs bemutató linkleje be, de ha valaki letesztelte akkor pontosan tudni fogja mennyire MESTERMŰ!!! Erre még itt is megy a fika?!?!?!?!?!?! NA NEEEEEEEEE!
46.
46.
Daks
Szerintem akkor menj fussál 2 kört
43.
43.
Daks
Már semmiről se lehet beszélgetni? :)
43.
43.
Ca$h
#42: Kimondhatatlanul elegem van papa... RETTENETESEN! Az lenne a legjobb, ha szarnék a kommentekre oszt kész! Ahelyett, hogy mindenki örülne neki, hogy van egy PS3-ja, X360-a, egy ütős PC-je, PSP-je vagy esetleg apu vett neki egy iPhone-t, folyamatosan megy a fikázás... ÖREG VAGYOK MÁR EHHEZ A BASZAKODÁSHOZ!!!!!!!!!!!!!!!!!
43.
43.
Ca$h
#43: Ez neked beszélgetés? Ez kurvanyázás nem beszélgetés!
42.
42.
tjames
Apubepipul? :)

Relax Ca$h... relax...

mellesleg tök igazad van...
41.
41.
Ca$h
Jesszusom gyerekek! Most már mindig ez lesz? Minden cikkemnél baszakodás és szarakodás? Nekem van PSP-m és iPhone-om is, mindkettő baszottul jó gép, de mi a retkes gecinek kell őket összehasonlítani, ovodások vagytok OVODÁSOK!!!
40.
40.
boxgamer12
am raam tuti h nem fogtál még iphonet am mien trééphone te nagyon gyökér vagy azt se tod mien csak olvastál rola enyyi....
39.
39.
boxgamer12
am tom h nem ide tartozik de a witcher boxra kijött má vagy mi??:D
38.
38.
boxgamer12
lol mit robantottam ki :D jó nekem mondom volt psp-m nem egy játékom volt rá .. lehet h bennem van a hiba de egy nap alatt meguntam és ott hagytam mert elég volt belőle IP-n nem
37.
37.
Daks
És of course, ez most nem leugatás volt, nem azért válaszoltunk egyszerre fojesszel :)))
36.
36.
Daks
#33: Szó sincs arról, hogy a PSP ellenfele lenne, sokkal gyengébb a hardver, csak mint játékplatformot védtem meg, mert ez igenis egy platform, akármennyire is nem tetszik sokaknak. A DS-st sem a graf adja el, hanem az élmény, itt is a touchscreen meg a mozgásérzékelő az érdekesség, amit nagyon jól kihasznál egy-két játék.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...