Nem kétséges, hogy az MMO játékok korát éljük, mint ahogy az sem kétséges, hogy a World of Warcraftnak köszönhetően minden eddiginél nehezebb betörni erre a rohamosan növekvő piacra. Mindig lesznek azonban, akik kiábrándulnak az aktuális piacvezetőből, s inkább a „másodosztályban” néznek új szórakozás után.
J.J. Abrams új Star Trek filmjének köszönhetően mindenki tudta, hogy az egykor fényesebb renoméjú sorozat újra virágkorát fogja élni, furcsa módon mégsem árasztottak el minket az ehhez kapcsolódó játékokkal. A Star Trek Online is az eredeti filmsorozat világát veszi alapul, hiszen eredetileg még jó régen kezdte el fejleszteni a Perpetual Entertainemnt, ám a project végül átkerült a Cryptic Studios asztalára, akik nem a World of Warcraft kihívására készülnek, sokkal inkább egy alternatív lehetőséget biztosítanak számunkra. A Star Trek-univerzum rengeteg sorozatepizódot és regényt termelt már, ám a videojátékok világában az utóbbi időben nem tudott maradandót alkotni, legutóbb hosszú évekkel ezelőtt, 2002 tájékán jelentek meg igényes játékok a témában. A Bridge Commander egyszerre fogta meg a szimulátor rajongóit és a Trek univerzum kedvelőit, hasonlóan a három részt is megélt Starfleet Commandhoz. Mégis a legfrankóbb anyag a Raven kezei közül került ki: ez volt a Star Trek Voyager: Elite Force, s ahogy a nevéből sejthető is, az egyik legjobb sorozatot, a Voyagert vette alapul, s helyezte bele az egészet egy igazi, hardcore FPS-be.
A Star Trek Online története szerint 2409-ben járunk, harminc évvel a Nemezis eseményei után: a galaxis nagy része megváltozott, s most mi is kivehetjük részünket a harcokból! A játék kezdetekor az első és legfontosabb feladatunk, egy MMO játéktól elvárható módon a fajunk kiválasztása. Szelektálhatunk az ismertebb és természetesen a kevésbé ismert humanoid lények közül is, ám ha szeretnénk maradandót alkotni, akkor teljesen testre is szabhatjuk főhősünk külsejét. A faj kiválasztása után három karakterosztály közül kell döntenünk: ezek a tactical, az engineer és a science. Mindhárom osztály különböző játékstílust képvisel: az első a gyorsaságának és kivételes fegyverzetének köszönhetően a legnagyobb sebzéseket képes okozni, az engineer leginkább a tank szerepét tölti be, köszönhetően az erős pajzsainak, míg a harmadik a csapat támogatását és életben tartását segíti. Ha kiválasztottuk a számunka legszimpatikusabbat, akkor már csak néhány alaptulajdonságot kell beállítanunk, és azonnal kezdetét veszi az akció!
Amint belépünk a Star Trek világába, egy éles helyzettel találjuk szemben magunkat: a Borg megtámadta a hajót, a mi feladatunk pedig, hogy segítsünk a legénységnek megállítani az ellenséges csapatokat. Ez valójában még a játék tutorial része, ahol megismerkedünk a fegyverekkel és az interakcióval egyaránt. Miután elsajátítottuk a lőfegyverek használatát, szembekerülünk a játék egyik legfontosabb és legnagyobb újításával, az űrcsaták bevezetésével. Bizony, a Star Trek Online-ban nem csak a bolygók felszínén barangolhatunk, hanem a legfontosabb szerepet a hajók kapják. Kiváló munkát végeztek a Cryptic fejlesztői, ugyanis a hajó irányítása könnyű (alapvetően a WASD gombokkal manőverezünk, az egérrel pedig a kamerát forgatjuk), a vele való csata azonban mégis komoly taktikázást igényel.. A komolyabb manőverekre is szükségünk van a játék során, ugyanis nem mindegy, hogy melyik oldalról támadjuk az ellenséget, valamint a saját pajzsainkra is figyelnünk kell, mind a négy oldalon: elöl, hátul, jobbról és balról. Ha a csata véget ér, akkor automatikusan visszatöltődnek a pajzsok, ám ha több ellenséggel állunk szemben, és nem figyelünk a védelemre, akkor az könnyen a vesztünket is okozhatja. Mivel mi a kapitány szerepét töltjük be, ezért egy megfelelő legénységet is toboroznunk kell magunk mellé. A turorial rész alatt kapunk egy parancsnokot a hajóra, akinek a különleges képességét bármikor bevethetjük, aminek milyensége attól függ, hogy melyik karakterosztályt választottuk: egy enginner inkább a védelemre, míg egy tactical a sebzésre fordítja a parancsnok képességeit.
Ha végeztünk a bevezető résszel, akkor fogad bennünket a játék valója, azután indulnak el az igazi kalandok. Utazásunk kezdetén ellátogatunk a legnagyobb űrállomásra, amely a fantasy MMO-kban megismert városok szerepét tölti be: összefuthatunk rengeteg kereskedővel, használhatjuk a bankot, valamint elkölthetjük a drágán megkeresett fizetőeszközünket. Az állomáson lehetőségünk van megváltoztatni a hajónk kinézetét is, kezdve a színtől egészen az anyagokig. Ugyanitt vásárolhatunk új fegyvereket a szekérre, valamint a földi egységnek egyaránt, hiszen a bolygófelszíni harcok során az általunk birtokolt mordályok határozzák meg a harci képességeinket.
A karakterfejlődést szintén remekül oldották meg a fejlesztők. Amikor szintet lépünk, nem csak a karakterünk képességeit választhatjuk meg, hanem a hajó is kap speciális pontokat, valamint a parancsnok is, aki a hajón hajtja végre utasításainkat. A játék előrehaladtával megismerkedhetünk az egyre összetettebb küldetésekkel, amelyek gyakran nem csak a világűrben, hanem a különböző bolygók felszínén is folytatódnak. Ha nem szeretnénk komoly missziókba belefogni, akkor járőr feladatokat is elláthatunk, ilyenkor csak el kell látogatnunk egy új rendszerbe, és megtisztítani azt az ellenségtől. Az ilyen lazább feladatokon is érezhető, hogy a Cryptic nem a kemény, hardcore játékosoknak készítette a Star Trek Online-t, hanem inkább azoknak, akik napi 2-3 óránál nem kívánnak többet eltölteni a képernyők előtt.
Sajnos a negatívumok sem maradnak el, ám szerencsére csak viszonylag kevés kellemetlenség ér minket kalandjaink során. Ami a Star Trek Online egyik nagy hibája, az a csapatjáték komoly hiánya: kevés helyzetben van szükség más játékosok segítségére, a legtöbb feladat során magunk is boldogulni tudunk. Talán a megjelenésig még kicsit nehezítenek a fejlesztők, hogy egy-egy izzasztóbb feladat végrehajtásához valóban szükségünk legyen a csapatmunkára, de egyelőre nincsenek erre utaló jelek. A negatívumokhoz sorolhatjuk még a gyorsan monotonná váló küldetéseket, valamint néhány textúrahibát, de ezeken idővel javíthatnak majd, a játékosok visszajelzései alapján.
A Star Trek Online hatalmas meglepetés az MMO-k piacán, hiszen azt gondolná az ember, hogy csak az igazi rajongók fogják élvezni, ám ez nem így van: a játék kikapcsolódást nyújt mindenki számára, azok is el tudnak szórakozni vele, akik nem jártasak a Star Trek világában, de kedvelik a sci-fit. Az STO sohasem a nagy riválisok legyőzésére készült, még a marketingje is viszonylag visszafogott, de mégis olyan hangulatot képes nyújtani, melyet manapság csak nagyon kevés haszonszőrű anyagtól kaphatunk meg. A fejlesztők pedig külön pirospontot érdemelnek, hiszen gőzerővel tolják az újabbnál újabb patcheket, melyek által folyamatosan javítják, csiszolják és kiegészítik portékájukat. Aki szeretne egy vérbeli online sci-fivel játszani, annak bátran ajánlom kipróbálásra!
A Star Trek Online története szerint 2409-ben járunk, harminc évvel a Nemezis eseményei után: a galaxis nagy része megváltozott, s most mi is kivehetjük
Gene Roddenberry
A Star Trek univerzumot az amerikai Gene Roddenberry álmodta meg még az 1960-as években, majd az első sorozat 1966-ban indult útjára, és szép lassan meghódította az egész világot. Roddenberry célja az volt, hogy egy olyan utóképet mutasson a távoli jövőben, ahol az emberek békében élnek más fajokkal, és állandóan új életformákat fedeznek fel, amelyekkel megoszthatják tudásukat. Az univerzumban eddig öt különböző sorozat, egy animációs sorozat, valamint tizenegy film játszódik.
Amint belépünk a Star Trek világába, egy éles helyzettel találjuk szemben magunkat: a Borg megtámadta a hajót, a mi feladatunk pedig, hogy segítsünk a legénységnek megállítani az ellenséges csapatokat. Ez valójában még a játék tutorial része, ahol megismerkedünk a fegyverekkel és az interakcióval egyaránt. Miután elsajátítottuk a lőfegyverek használatát, szembekerülünk a játék egyik legfontosabb és legnagyobb újításával, az űrcsaták bevezetésével. Bizony, a Star Trek Online-ban nem csak a bolygók felszínén barangolhatunk, hanem a legfontosabb szerepet a hajók kapják. Kiváló munkát végeztek a Cryptic fejlesztői, ugyanis a hajó irányítása könnyű (alapvetően a WASD gombokkal manőverezünk, az egérrel pedig a kamerát forgatjuk), a vele való csata azonban mégis komoly taktikázást igényel.. A komolyabb manőverekre is szükségünk van a játék során, ugyanis nem mindegy, hogy melyik oldalról támadjuk az ellenséget, valamint a saját pajzsainkra is figyelnünk kell, mind a négy oldalon: elöl, hátul, jobbról és balról. Ha a csata véget ér, akkor automatikusan visszatöltődnek a pajzsok, ám ha több ellenséggel állunk szemben, és nem figyelünk a védelemre, akkor az könnyen a vesztünket is okozhatja. Mivel mi a kapitány szerepét töltjük be, ezért egy megfelelő legénységet is toboroznunk kell magunk mellé. A turorial rész alatt kapunk egy parancsnokot a hajóra, akinek a különleges képességét bármikor bevethetjük, aminek milyensége attól függ, hogy melyik karakterosztályt választottuk: egy enginner inkább a védelemre, míg egy tactical a sebzésre fordítja a parancsnok képességeit.
Ha végeztünk a bevezető résszel, akkor fogad bennünket a játék valója, azután indulnak el az igazi kalandok. Utazásunk kezdetén ellátogatunk a legnagyobb űrállomásra, amely a fantasy MMO-kban megismert városok szerepét tölti be: összefuthatunk rengeteg kereskedővel, használhatjuk a bankot, valamint elkölthetjük a drágán megkeresett fizetőeszközünket. Az állomáson lehetőségünk van megváltoztatni a hajónk kinézetét is, kezdve a színtől egészen az anyagokig. Ugyanitt vásárolhatunk új fegyvereket a szekérre, valamint a földi egységnek egyaránt, hiszen a bolygófelszíni harcok során az általunk birtokolt mordályok határozzák meg a harci képességeinket.
A karakterfejlődést szintén remekül oldották meg a fejlesztők. Amikor szintet lépünk, nem csak a karakterünk képességeit választhatjuk meg, hanem a hajó is kap speciális pontokat, valamint a parancsnok is, aki a hajón hajtja végre utasításainkat. A játék előrehaladtával megismerkedhetünk az egyre összetettebb küldetésekkel, amelyek gyakran nem csak a világűrben, hanem a különböző bolygók felszínén is folytatódnak. Ha nem szeretnénk komoly missziókba belefogni, akkor járőr feladatokat is elláthatunk, ilyenkor csak el kell látogatnunk egy új rendszerbe, és megtisztítani azt az ellenségtől. Az ilyen lazább feladatokon is érezhető, hogy a Cryptic nem a kemény, hardcore játékosoknak készítette a Star Trek Online-t, hanem inkább azoknak, akik napi 2-3 óránál nem kívánnak többet eltölteni a képernyők előtt.
Sajnos a negatívumok sem maradnak el, ám szerencsére csak viszonylag kevés kellemetlenség ér minket kalandjaink során. Ami a Star Trek Online egyik nagy hibája, az a csapatjáték komoly hiánya: kevés helyzetben van szükség más játékosok segítségére, a legtöbb feladat során magunk is boldogulni tudunk. Talán a megjelenésig még kicsit nehezítenek a fejlesztők, hogy egy-egy izzasztóbb feladat végrehajtásához valóban szükségünk legyen a csapatmunkára, de egyelőre nincsenek erre utaló jelek. A negatívumokhoz sorolhatjuk még a gyorsan monotonná váló küldetéseket, valamint néhány textúrahibát, de ezeken idővel javíthatnak majd, a játékosok visszajelzései alapján.
Star Trek a mozivásznon
Tavaly májusban jelent meg a legújabb, mozifilm a méltán népszerű univerzumban, amely csak nemes egyszerűséggel a Star Trek nevet kapta, a rendezői munkát pedig a többek közt az Alias, a Lost és A Rejtély című sorozat atyja, J.J. Abrams vállalta magára. Az összes közül ez volt a leglátványosabb mozifilm, a története az Enterprise és az eredeti sorozat között játszódik.
A Star Trek Online hatalmas meglepetés az MMO-k piacán, hiszen azt gondolná az ember, hogy csak az igazi rajongók fogják élvezni, ám ez nem így van: a játék kikapcsolódást nyújt mindenki számára, azok is el tudnak szórakozni vele, akik nem jártasak a Star Trek világában, de kedvelik a sci-fit. Az STO sohasem a nagy riválisok legyőzésére készült, még a marketingje is viszonylag visszafogott, de mégis olyan hangulatot képes nyújtani, melyet manapság csak nagyon kevés haszonszőrű anyagtól kaphatunk meg. A fejlesztők pedig külön pirospontot érdemelnek, hiszen gőzerővel tolják az újabbnál újabb patcheket, melyek által folyamatosan javítják, csiszolják és kiegészítik portékájukat. Aki szeretne egy vérbeli online sci-fivel játszani, annak bátran ajánlom kipróbálásra!
Magyar Star Trek Online Közösség és Hivatalos Magyar STO Flotta !
Daks pedig sajnos egy műveletlen alkoholista :)
Azoknak készítette akik 2-3 óránál nem tudnak többet eltölteni? Elgondolkozok ezen akkor....az Old Republic is csábító, de csak az egyik fér bele az időmbe (és a büdzsémbe)
A játék nekem túl komplikált. A hajóirányítás elmegy, de a harc... Pedig a Trek világa nem idegen, de sok dolgot kell megszoknom benne, amiket pl. a SWG-ben alapból értettem.
és van 7 napos trial:P
Persze ez nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy később lesz. Jó lenne egy kis ízelítő.
(meg a GameKapocs. Az is minőség(i) online.)
meg bp wow :D:D:D:D
itt ilyen nincs, totál hent az egész.
a játék alapjai a pirates of the burning seas-re épülnek (szokták is pirates of the burning spaces-nek hívni :)), ami persze nem baj, de már bőven idejét múlt.
jó lenne, ha a zónázást, instázást elfelejtenék és egy seamless world lenne már az alap.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.