Nagyjából két hónapja már volt szerencsénk élőben nyomulni a vadonás új FIFA 12-vel, ami akkor nem ért túlságosan jó véget. Ne értsetek félre, a játék már akkor is megmutatta, hogy zseniális lesz, csak éppen többszöri próbálkozásra sem sikerült elvernem az egykori gamekapcsos, ma már a PC Gurunál tevékenykedő Chocho kollégát. De legalább ő sem vert el engem. Az eredmény gól nélküli 0-0 lett, ami nagyjából megfelelően mutatja, mennyivel lett másabb, nehezebb, taktikusabb az idei FIFA. Az előző részek hagyományainak megfelelően idén a sorozat újra egy lépést tett a valóság felé, ami persze azt is jelenti, hogy gólt szerezni nehezebb, mint valaha.
Próbálunk távolról bombázni, nem sikerül. Próbálunk rávezetni, nem sikerül. Milyen újdonságok állnak annak a hátterében, hogy közelebb kerülni a kapuhoz lassan olyan körülményes és lassú, de megfontolt és taktikus folyamat lesz, mint közel kerülni egy új pinához? Nos, a válasz természetesen a FIFA 12 három fő fejlesztésének köszönhető, melyek közül a leglátványosabb az Impact Engine névre hallgató dolog. Ez gyakorlatilag egy teljesen új fizikai motort takar, amely a játékosok közvetlen ütközéseiért, kontaktusaiért felelős, s minden korábbinál valóságosabbá teszi a test-test elleni harcot, ráadásul úgy, hogy az egyes focisták testi adottságait is beleveszi a pakliba.
Egy fürgébb, agilisabb, mozgékonyabb játékos még durva abuzálás után is képes valahogy a talpán maradni, s közben megtartani a labdát, pusztán az ügyességének köszönhetően. Ezzel szemben egy zömökebb, nagyobb darab labdarúgó szimplán a testi erejében leledző fölénye miatt képes lerázni magáról a keményen érkező támadókat. Látjátok, azért Rooney is jó valamire. Az ütközések, a harcok, a lökdösődések látványosak, s a közelharcban akár mindkét fél is a földön végezheti, miközben egy nevető harmadik átugrik a fetrengő társai fölött, s szépen elviszi a labdát. Az egész többnyire remekül működik, s jól visszaadja, hogy a valóságban azért nem kislányok nyomulnak a labdarúgásban. Legalábbis az igaziban semmiképp.
Problémák persze akadnak azért. Egyrészt a bíró sokszor elfelejt lefújni néhány elég durvának tűnő „érintkezést”, amit már a bétában is megfigyeltünk Chocho mesterrel. Másrészt pedig néhány alkalommal eléggé furcsának és gagyinak tűnő animációk tudnak előkerülni, de legalább megvan a humorforrás. Mivel ez az Impact Engine első bemutatkozása, az ilyeneket el lehet nézni, s már előre látom, hogy a FIFA 13-ban majd az egyik kulcsfontosságú tényként fog megjelenni, hogy tovább finomítottak rajta a fejlesztők. Persze az sem kizárt, hogy néhány javítás már év közben, patchek formájában is érkezni fog.
Aztán szintén újdonság a Precision Dribbling. Ezt a bal vállgomb megnyomásával hozhatjuk elő, aminek hatására emberünk átvált nagyon precíz, pontos labdakezelésre, aminek köszönhetően még finomabb labdavezetést, s még pontosabb cseleket hajthatunk végre, valamint ügyesen játszhatunk milliméterekre az oldalvonaltól. A rendszerben rejlő lehetőségeket leginkább a profibb fifások fogják tudni kihasználni, de kétségtelen tény, hogy ez is közelebb vitte a játékot a valósághoz. Finom labdakezelésre egyébként szükség is van, egyrészt az Impact Engine lehetőségei miatt megszaporodott közelharcok, másrészt pedig a Tactical Defense nevű újdonság bevezetése miatt, ami gyakorlatilag a védekezést alakítja át teljesen a korábbi részekhez képest.
A Tactical Defense lényege, hogy most már emberünk nem fogja egy gombnyomás hatására telibe letámadni a kapunk felé igyekező csatárt, s aztán valami könnyed / durva mozdulattal azonnal elvenni tőle a labdát. De nem ám: ahogy más területeken, a rendszer itt is sokkal kifinomultabbá vált. Egyrészt a védelmi falunk sem zilálódik szét teljesen, hanem próbálják tartani a formációt, miközben egy emberünk rámegy a támadóra, akit megpróbál elzárni a passzolás lehetőségétől, megpróbálja kifelé szorítani, s hibára kényszeríteni. Meg kell várnunk a megfelelő alkalmat arra, hogy egy jó odalépéssel szerelni tudjunk, ami némileg lassabb, megfontoltabb játékot követel meg tőlünk is, s a támadótól is.
A focisták persze szoktak bevetni aljasabb trükköket is, ha úgy gondolják, hogy a bíró nem fogja észrevenni: ennek megfelelően ha a támadó mégis kicselez minket, s elindulna mellettünk, akkor kitehetjük a kezünket, vagy megránthatjuk a mezét. Ezek a dolgok néha-néha bejöhetnek, de ne lepődjünk meg, ha gyakori alkalmazás után sárga- és piroslap lesz a méltó jutalmunk. De, ahogy a Fight Nightban is alkalmazza a lefejelés lehetőségét, úgy a focihoz is hozzátartoznak ezek az utolsó, kétségbeesett megmozdulások.
A karriermód továbbra is robosztus, ahol az alapfelállás szerint eldönthetjük, hogy játékosként, menedzserként, vagy a kettő kombinációjaként kívánjuk-e a végigverekedni csapatunkkal az idényeket. A kezelőfelület szinte teljesen átalakult, sokkal informatívabbá és áltáthatóbbá vált, s az egész igyekszik még jobban visszaadni a valódi csapatok között zajló átigazolásokat, játékosaink folyamatos fáradását, s persze minden statisztikát a rendelkezésünkre bocsát. De talán még ennél is fontosabb az Need for Speed: Hot Pursuit Autolog-rendszeréhez hasonló EA Sport Footbal Club.
Ez az online rendszer, ahol a folyamatosan tapasztalati pontokat gyűjthetünk, és képviselhetjük választott csapatunkat a világ-ranglétrán. A dolog úgy működik, hogy mindenki választhat egy csapatot, s az eredmények alapján a Football Club létrehoz egy listát, ami alapján kiderül, hogy melyik klubbal nyomul a legtöbb ügyes FIFA-játékos. Ezek mellett persze folyamatosan összehasonlíthatjuk saját teljesítményünket a barátainkkal, olyan kategóriákban, mint a legtávolabbról lőtt gól, a legtöbb összegyűjtött tapasztalati pont, a megnyert meccsek száma, és hasonlók.
Szóval, a FIFA 12 még összetettebb, még kifinomultabb, és még közelebb áll a valósághoz, mint elődje. Ami gyanús, mert ugyanezt írtuk tavaly is, s valószínűleg ugyanezt fogjuk írni jövőre is. Nincs mese, 2008 óta az EA Sports nagyon belehúzott, s semmi jelét nem mutatják annak, hogy kifogynának a lendületből. S ameddig ennyire jók, a nagy konkurens Pro Evolution Soccer lassan már nem is lesz konkurens. De ez egy másik cikk témája…
Kapcsolódó cikk
ha vásárolni szeretnétek akkor a legérdemesebb keret szűkítést alkalmazni.
ezt úgy tudod elérni hogy bemész az átigazolások/játékos eladásba és ott eladsz olyan játékosokat akikre úgy gondold hogy nincs szükséged.
ha sikerült eladnod játékosokat és összeszedtél egy kis pénzt akkor már tudod erősíteni a csapatod.
tudom ajánlani a védelembe hummels-t,ő a dortmundba játszik.elég borsos ára van de megéri.ő az eggyik legjobb belső védő a játékban.
jól jártok még dikmeier-el, ő a haburg játékosa.még fiatal és kezdetben csak 72 es de ha folyton játszatod idény végére eléri a 77es besorolást.
középpályások közül tymostyuk remek védekező középpályás.a bayern játékosa és olcsón hozzájutsz mert már idős
szélsőknek ilisevic-et(ő is hamburgi) és reus-t ajánlom (borussia munchengladbah)
támadó középpályásokból többet ajánlok.
holtby a schalke játékosa.remekül passzol és védekezésben is jó,viszonylag gólerős(mármint ami elvárható egy középpályástól)
stejnberd is hamburgi. sok gólt lő habár ő nem valami jó védekezésben(csak akkor vedd meg ha jó a védelmed)
kroos a bayern-é.ő bárhol megállja a helyét és a felsoroltak közül ő a legjobb
csatár poszta lewandovsi (dortmund) és yakonan (hannover)-t ajánlom
remek csatárok és nagyon gólerős
kettőjük közül az eggyik idény végére tuti gólkirály lesz ha megfelelő feladatot szánsz nekik.
mielőtt megveszed a játékost mindig kattints a játékos adatai nevű fülre.
itt utánna nézhetsz mindennek ami számodra fontos:
fizikum gyorsaság képesség specialitás stb.
ha a felsorolt játékosok közül vásárolsz és kiegészíted saját gondolataiddal akkor egy remek bundes liga csapatot kapsz!
sok sikert és jó szórakozást.
Üdv !
A PES 2012 sem tokeletes, sot, rengeteg hibaja van (kommentar, animaciok, licencek hianya...szoval csak a szokasos), most probalom megszokni, de eddig elvezetesebb, jobb elmenyt nyujt mint a Fifa. Jo jatek a Fifa, de en nem tudtam megszeretni. Lehet, hogy adok neki meg egy eselyt PC-n, bar ha az meg egy kiherelt verzio...
Ahogy lentebb is irta valaki, ez is csak egy velemeny. Udv!
Én arra gondoltam, hogy a valóságban a játékosok képesek pontosan kapuralőni, erőteljesen, 16 méteren kívülről is. Ezt játékban is elvárnám egy *****-os játékostól..
Megtudtuk, hogy nehezebb lett néhány szempontból, illetve, hogy letisztult a menü. Ja és a legfontosabb, hogy a régi cimbit nem tudta a kedves teszt-író legyőzni a kocsmában. Ez elégtelen.
Azt hittem, hogy lejárt már a pc vs. konzol téma, de úgy látszik a kommentelők színvonala ír a tesztíró ilyen szennyet. Akinek van pénze évente egy konzol árát jobb hardware-re költeni, az költse nyugodtan. Szoc problem. Aki pedig PES-el játszik az játszon nyugodtan azzal.
A tesztből csak a veleje hiányzik. Hol van ebből az élmény, a rajongás, az utálat, a kerettörténet? A kommentekből pedig szimplán az értelem hiányzik. Arról kellene kommentálni, hogy ki hogy boldogul, milyen élményeket szerzett, milyen nagyszerű 33 méterről gólt lőni. Vagy éppen arról, hogy milyen finombeállításokat alkalmaz valaki adott játékstílus mellett.
Színvonaltalan, gagyi, kiklórozott írás és vélemények. Szép napot!
Ezek a szájkaratés codbuzik meg minek jönnek ide forumot spammelni ha nem is szeretik a fifát ki a tökömet érdekel egy ilyen nyomorult véleménye aki nem is játszik a focival csak idejön és leírja hogy semmi újdonság nincs benne hú de szar stb stb. A codban mi változott, ha már itt tartunk? Mész a csőben jönnek a katonák lelövöd őket ennyi, bal klikk a lövés jobb a célzás r a tölt space az ugrik, ugyan ezt kellett csinálni 20éve a wolfensteinben is!
2:Olyan hülyeségeket beszélsz hogy majdnem a székröl leestem,amihez nem értessz abba ne szolj bele.
3:Mi köze van te a Fifa nak a BF hez meg a Cod hoz te nyomorék?
4:Nyomd fel a valagadba a Black Ops odat meg az MW3 -adat is a konzoloddal eggyütt és akkor legalább azzal el leszel foglalva és nem jössz ide össze vissza mindenféle baromságokat irni te majom.!!!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.