Top Gun: Hard Lock teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. március 29.
  • teszt, top gun: hard lock, xbox 360
Link másolása
Értékelés 3.9
1900 km/h végsebesség, több mint 700 km-es operatív hatótávolság, nettó 67 millió dolláros vételár, és a legfejlettebb harcászati technika. Ez csak egy Boeing F/A-18F Super Hornet lehet. Napjaink egyik leghatékonyabb, és legbrutálisabb nehézvadásza.

Maverick visszatért. A Top Gun: Hard Lock a Perzsa-öböl uralmáért folytatott harcokba enged betekintést, Tom Cruise azonban nem fog visszamosolyogni ránk, a film legendás hőse meghúzódik a háttérben, a főszerep ezúttal nekünk jár. Az Amerikai Légierő egyik frissen diplomázott pilótájaként hamar a dolgok sűrűjébe kerülünk, idegen erők próbálják megvetni lábukat az olajfoltos tengeren, az elnök parancsának eleget téve a mi feladatunk nem kisebb lesz, mint megvédeni területeinket, s örökre kiűzni az ellenséget. A hívójelünk Spider, a gépünk egy Super Hornet.


Tizenöt küldetés vár ránk, egyenként 10-30 perc közötti teljesítési idővel, előretolt légi megfigyelés, felderítő feladatok, kíséret, támogatás és csapásmérés, a megbízások változatosak. A film folytatásának szánt játékot nagyon komolyan venni azonban nem lehet, az igénytelen kivitelezésnek, és a hanyag fejlesztői munkának köszönhetően hamar rájövünk, hogy ezt is csak a legendás címmel, meg a szépen megrajzolt borítóval akarják eladni. A Top Gun: Hard Lock még csak a közelébe se ér a HAWX és Ace Combat párosnak, pedig nagyon magasra ők se tették a mércét, lássuk hát, hogy mi a baj pontosan.


Az Egyesült Arab Emírségek, Szaúd-Arábia, Irán, Irak, Bahrein, Katar, Kuvait, én Omán uralta terület az 1991-es öbölháború óta a katonai regények kedvelt helyszíne, ezernyi lehetőséget kínálva a drámára, a játék mégis klisés, és fantáziátlan lett. A pályafutása elején álló, bizonyítani akaró főszereplő karaktere régi bútor már a játékgyártásban, a legjobbak képezték ki, s a terepen is kap egy jóakarót maga mellé, ilyen hátszéllel nem nagydolog győzelemre vezetni a Darazsat, a kérdés viszont, hogy ki ellen harcolunk? A játék erre nem ad választ, az ellenséget csak megszállónak, vagy rezsimnek nevezi, s nem mond országnevet soha, Tom Clancy röhög a markában, a történet hiteltelen és unalmas, megfordul a fejünkben, mi értelme egyáltalán végigvinni az egészet.


A laza stílus, és a pörgős játékmenet nem probléma. Ez biztosítja azt, hogy bármelyikünk élvezettel üljön le a képernyő elé lövöldözni egy kicsikét, ami igazán nagy baja a játéknak, az a kihívás teljes hiánya. Vadászgépek, hadihajók és épületek kerülnek a célkeresztünkbe különböző mennyiségekben, rájuk küldünk egy-egy rakétát, s már mehetünk is haza, még ha be is kapunk pár töltetet az akció során, akkor se kell aggódni, a gépünknek ezek csak apró horzsolások, meg se kottyannak. S akkor azt még nem is említettem, hogy a fizika, és a gravitáció még arcade létére is mennyire hiányzik a játékból. Bárhogy csavarhatjuk a botkormányt, a húsztonnás fenevad teljesíteni fogja minden kérésünket, egy óvodás is lebombázza így a part menti finomítókat, nem kellett volna kiképzés.


A kontroller bal analóg karja irányítja a gépet, a két ravasz a sebesség növelésére, illetve csökkentésére szolgál, a dömper a fegyverválasztás, az Y a célpontváltás, míg az A gomb a gépfegyvert, a B pedig a rakétát kezeli. A repülő felszereltsége kifogyhatatlan, így nyugodtan rajtahagyhatjuk az ujjunkat az utóbbi kettőn, persze csak akkor, ha épp nem jobb kart kezeljük. Oldalirányba tolva ezzel lehet ugyanis a felrántani az orrot, s megforgatni a gépet a tengelye körül, mely igen jól jön akkor, ha épp egy nagyobb manőverre van szükség, továbbá ez kapcsolja be az utánégetőt is, egy pillanat alatt átléphetjük a hangsebességet.


A hard lock módot az X aktiválja. A játék címadó ficsőrjét úgy érhetjük el, ha ráragadunk az ellenségre, s egy pár másodpercig stabilan követjük őt, a kapott jelzés után be lehet kapcsolni az automata pilótát, s már indulhat is az akció. A két gép vadul cikázik egymás mögött, a mi feladatunk pedig, hogy a célzást kezeljük, ha sikerül kilőnünk a rakétákat, akkor már búcsút is inthetünk a barátunknak, ha viszont elbénázzuk, akkor egy gyors QTE rész veszi kezdetét. A két analóg karral végre kell hajtanunk a képernyőre felvillanó utasításokat, az eredménytől függően pedig vagy folytathatjuk az üldözést, vagy helyet cserél a két repülő, s a vadászból üldözött válik. Rettenetes az egész, ha jót akarsz, egyszer se kezdesz bele.


A Headstrong és a 505 Games mérnökei úgy tűnik, hogy nem csak a szívünket, de az érzékszerveinket se akarják kényeztetni, túlzás nélkül állítható, hogy a látvány pocsék lett. A speciális effektek gyengék, a gépek kidolgozottsága hanyag, a szárazföld szánalmas, a kép maszatos, a felbontás alacsony, a játék narancssárga színvilága pedig egyszerűen ronda. Nincs semmi, amit szeretni tudnánk a látottakban, s a hangok is csak középszerűek, a film néha felcsendülő betétdalán kívül nincs is, ami említésre méltó lenne itt.


A küldetések során összesen 14 vadászgéppel fogunk találkozni, vannak kisebb és nagyobb példányok, illetve lopakodók, aki pedig szereti a többjátékos módot, az most belevetheti magát az online dogfightokba is. Van 4 játékos co-op, és 16 résztvevős egymás elleni mód a felhozatalban, a játék első tulajdonosa mindezt ingyen élvezheti, ha viszont eladja, a következő játékosnak már fizetnie kell érte. A dobozban található ugyanis egy token kód, ami a multiplayert aktiválja, csak egyszer lehet felhasználni, nélküle 10 dollár az online hozzáférés díja, a legtöbb kiadó ezzel harcol a kalózok és a használtjáték-kereskedők ellen. A rendszer bevált már sok játéknál, itt viszont egy vicc az egész. Őszintén. Ki lesz az, aki a zsebébe nyúl ezért? Üresek lesznek a szerverek.


Nem vártam sokat, nem is csalódtam. A Top Gun: Hard Lock olyan lett, amilyennek az első pillanattól kezdve elképzeltem, egy középszerűséget alulról súroló, olcsó játék, ami egy filmklasszikus hátán próbál meg felkapaszkodni, erőtlenül, reménytelenül. Ne vedd meg, a HAWX első részét már gombokért utánad dobják, a stíluson belül annál jobbat máig nem találsz.

19.
19.
p3ti
Amikor egy ilyen játékot "alkotnak" akkor vajon elégedetten hátra dőlnek és szinkronba bólogatnak hogy "ez az , meg csináltuk!" ? Nem tudom el hinni hogy ilyennel még próbálkoznak kiadók . Bár mindenre van vevő.
18.
18.
Daks
#17: A Hunger Gamesből kéne egy jó játék. Meg a BSG-ből végre, nem ilyen böngészős.
17.
17.
kharami
#1: Még a Rambóból egy jó játékot is ki lehetne hozni!:)
16.
16.
Daks
15.
15.
Mortician
14.
14.
Moldren
Ezt megveszem :D ...vagy nem
13.
13.
LtGlove
#12: A filmnek is legalább annyi köze van a háborúhoz, mint ennek a játéknak.
12.
12.
spoiler
új magyar film
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H4A3QLPEXEQ
11.
11.
Falcon
Ennek a játéknak konkrétan csak a neve jó!
10.
10.
markoci555
na akkor ezt sem próbálom ki, vannak jobb repülős játékok
9.
9.
tabu3x
Ezek itten most ingame screenshotok, vagy korai koncepciórajzok???
8.
8.
Yanez
Na az ILYEN teszteknek nincs helyük a GK-n!
7.
7.
Nagyi06
Szerintem kicsit túl értékeltétek.
6.
6.
dareal
#4: retaliator. etalon :)
annak idején amiatt vettem vga monitort és vga karit! :D
ami poén, nézd meg ezt a videót és a gépválasztót.
http://www.youtube.com/watch?v=1gR_L1zQmwk

azóta picit máshogy néz ki az f22 :D
5.
5.
dareal
jujj, a rakéták működése is érdekes :) nem sok közük van a fejlesztőknek a repüléshez, harcászathoz.
4.
4.
Leges-legkedvencebb ilyen szintű élményem az volt amikor az F29-RETALIATOR-ban (amit nagyon szerettem !!!) sikerült begyakorolnom a kifutópályára való KERESZTBEN leszállást ! :D Hozzá teszem a gém úgy működött, hogy ha lementél a betonról, azonnal felrobbantál !!!
3.
3.
ReNegAdE
#1: Ez fog jönni:http://blogs.amctv.com/future-of-classic/action-hero-vs-1.jpg
2.
2.
DON GONDOCS
Egy ilyen játéknál csak két dolgot lehet elrontani a szimulációt vagy a grafikát, úgy látom itt megvan mind 2.
1.
1.
Gaboo77
Ezután jön a Rambo játék. :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...