Mindig nehéz a dolgom, ha megkérdezik, mi a kedvenc játékom, hiszen a rögtön eszembe jutó Mass Effecten és Halón kívül nem szabad elfeledkeznem a Ubi-sorozatokról sem, melyek mindig is abszolút favoritok voltak nálam. A Ghost Recon Advanced Warfighter volt az első X360-as játékom, 18.990-ért vettem (igen, régen még ennyibe kerültek a konzolos játékok) ennek a játéknak köszönhetem életem első komolyabb konzolos multiélményét, és az első magyar live-os haverokat is, akik a mai napig fent vannak még a listámon. Egy igazi mestermű volt, ahogyan a második része is. Éppen ezért volt annyira fájdalmas, hogy nem folytatják, nem fejezik be a trilógiára tervezett történetet, és mikor végre megtudtuk, milyen lesz a következő rész, erre is közel három évet kellett várni a folyamatos csúsztatások miatt.
Jó játékhoz idő kell, ezzel bíztatta magát minden rajongó, és most végre itt van nekünk a masszív multiplayer béta, mely azt bizonyítja, hogy talán tartani tudják majd a május végi megjelenést. Kevés olyan cím létezik a múltamban, amivel olyan sokat toltam volna online, mint a GRAW első és második részével, de azóta sok-sok év eltelt már, és az igényeim igencsak megváltoztak. Fanatikus CoD-os lettem, és nagyon átalakult a kép bennem arról, milyen is egy jó multis cím. Biztos voltam benne azonban, hogy a Future Soldierben nem kell majd csalódnom. Lássuk hát, igazam volt-e!
A mexikóiak végre fellélegezhetnek, ugyanis a Future Soldier ezúttal az örök ellenfél oroszok ellen fog zajlani. A történetre most inkább nem térnék ki, az maradjon a végleges tesztre. Mielőtt belemerülnénk az öldöklés gyönyöreibe, nem árt egy kicsit körülnézni, hogy milyen opciók állnak rendelkezésünkre. Számtalan fegyver és kütyü közül választhatunk majd, természetesen ezekhez szintlépésre lesz szükségünk. De már az elején kapni fogunk egy kreditet, amit fegyverfejlesztésre használhatunk. A csúzlik perszonalizálása meglepően alapos, hiszen ezt az opciót választva nagyjából olyan tíz felé fog szétesni fegyverünk, és szinte minden területen (cső, ravasz, markolat, tár, scope stb.) tudjuk majd tuningolni a kedvencünket. Ezen kívül természetesen rengeteg camó és felcsatolható kütyü közül válogathatunk, szóval lesz mivel szöszölni.
A bétában három osztály érhető el, ezek a Scout, az Engineer és persze az örök kedvenc, a Rifleman. Mindegyik osztálynak megvannak a maga erősségei és gyengéi, ahogyan ez elvárható, mert míg a mérnökök a leggyorsabbak a csatamezőn, addig a Scout osztályé lesz a sniper szerep, a Rifleman meg majd golyófogónak fog kelleni az általánosan jó képességei miatt. A Future Soldier egyértelműen a csapatjátékra helyezi a hangsúlyt, éppen ezért vannak azok előnyben, akik már a bétateszt során is szereznek maguknak pár havert és headsettel kommunikálva, együtt mozogva teljesítik az adott küldetéseket.
Most még csak egy típusú játék elérhető, ez a Conflict névre hallgat. Játékmenetét tekintve erőteljesen a Killzone jutott eszembe róla, amikor is folyamatosan kapunk valami küldetést, olyanokat, mint foglald el ezt, védd meg azt, őrizd a VIP-t, vagy tartsd az adott pozíciót bizonyos ideig. Emberünk, ha egy kicsit nyugton marad, rögtön láthatatlanná fog válni, mellyel esélyt adhatunk az elhullott haveroknak a ránk respawnolásra. Egyértelműen látszik, hogy az egész játékmenet a Killzone-t utánozza, némi gearses fedezékbe vonulós kommandózással vegyítve. Mert ugye hiába volt a GRAW lopakodós taktikai játék, a multija egyáltalán nem volt az. Szóval, akik az ilyen típusú játékokat kedvelik, azok egyenesen el lesznek ájulva.
A játék grafikája, ahogyan az már a videókból is kiderült, döbbenetesen gyönyörű. Az irányítása, ellentétben a korábbi részekkel át lett alakítva, teljesen a mai igények szerinti Halo-CoD páros mintájára. Ami újdonságnak számít, az a fedezékből fedezékbe vonulás, ugyanis, ha kinézünk egy védett helyről, akkor elég csak ránéznünk a következő fedezékre, majd folyamatosan nyomni az „A” gombot, és emberünk villám gyorsan oda is fog futni. Ha út közben esetlegesen ránk lőne valaki, akkor elég csak a „B” gombot folyamatosan nyomni, és emberünk azonnal hasra is fogja vágni magát.
Sajnálatos módon a béta valóban béta állapotban van, hiszen nem egyszer előfordult, hogy a szerver úgy, ahogy volt, egy meccs kellős közepén megszűnt. Illetve sajnos több olyan játékba is beosztott, ahol amolyan paranormális események vettek körül, bármerre néztem. Vagy keresztre feszített, jézuspózban lebegő emberek vettek körül, vagy olyan elképesztő laggal kellett szembesülnöm, amivel semmit nem tudtam kezdeni, szóval bug az van még bőven, én már csak abban bízom, hogy lesz elég idő mindezt kijavítani. Ahogyan a dolgok jelenleg állnak, szinte biztos vagyok benne, hogy megint csúszni fog a megjelenés.
Remek irányítás, élvezetes multi a stílus kedvelőinek, vérbeli csapatjáték, számtalan fejlesztési lehetőség, döbbenetes grafika és atmoszféra, rengeteg buggal megfűszerezve. Jelenleg ilyen állapotban van a várva várt Future Soldier. Én személy szerint leginkább csak a kampányt várom, de azt már nagyon, nem hinném, hogy dobni fogom emiatt a CoD mutiját, de pár órát biztosan el fogok vele tölteni, mielőtt agyvérzést kapnék a számomra megemészthetetlen multis játékmenet miatt.
Kapcsolódó cikkek
A GRN meg tegnap este óta nem működik nekem. Nem tudom, hogy mi a szar van vele, de nem enged be.
ki kell lépni és nem húzza fel magát az ember
a lobby talán jobb lesz
de ha azt veszem sok multiban nincs ilyen rang szerinti összehozás
Ha jó a csapat ahol vagy akkor nincs gond, de ha szar akkor hiába minden. Kijönni se lehet a kezdőről.
és pont ezért vagyok inkább engineer
aki jól lő az menjen assaultnak, aki meg gyengén az legyen engineer és segítse a többieket
én is ezt csinálom: gyorsan hekkelek, felderítek (uav-vel össze szedhetsz úgy 9ezer xp-t,hogy egy embert se öltél, csak legyen jó csapatod akik megölik a kijelölt ellenfelet)
de megszokva mar rohadt jo!! A graf mar nem erdekel de eddig total nem ilyen volt hanem sokkal szebb. Es az konzolos gameplayek voltak.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.