Ghost Recon: Future Soldier teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2012. június 1.
  • future soldier, ghost recon, teszt, x360
Link másolása
Értékelés 7.9
Kockázatos dolog egy olyan nagy múlttal rendelkező címet éveken keresztül halasztani, mint a Ghost Recon. Főleg ha ehhez még egy tetemes mennyiségű hype is párosul olyan szinten, hogy élőszereplős minifilmet is csináltak neki, mely a közvetlen előzményekről szól.

Igen, a Ghost Recon egy legendásan nagy cím, egyik része se volt melléfogás, mindegyik magas színvonalat képviselt, de az összes közül nálam a GRAW (Advanced Warfighter) vitte a prímet. A nem túl távoli jövőben játszódott, döbbenetes hangulata volt, fantasztikus zenéje és pont olyan szinten volt nehéz, amit még élvezni tudott az ember. Mindenki várta a harmadik epizódot, de az csak nem akart megjelenni, erre felröppentek a hírek, hogy a következő rész címe Future Soldier lesz. Egymás után jöttek a gizdábbnál gizdább élőszereplős bemutatók, az ember egész jól beleélte magát, vajon milyen lehet a még távolabbi jövő hadviselése. Éppen ezért voltam kicsit csalódott. A Future Soldier három dolgon bukik el, az egyik, hogy nem sikerült elhitetni velünk, hogy a GRAW-hoz képest olyan nagyon sokat fejlődött volna a Ghost-csapat technikailag.


Ami még eléggé szomorú tény, hogy igaz, megpróbál egy kicsit hű lenni az elődökhöz, de leginkább csak – a kitaposott siker útján haladva – egy taktikai Call of Duty szeretne lenni. Végül pedig, de nem utolsó sorban az örökké visszasírt nehézséget sem sikerült kellően belőni, ahogy az már a GRAW 2-ben is erőteljesen látszódott. Tudom, hogy a legtöbb játéknál negatívumként szoktuk említeni a túlzott nehézséget, de vannak olyan címek – mint mondjuk a Ghost Recon, a Rainbow Six vagy éppenséggel a Splinter Cell -, ahol az élethű nehézségnek alapvető követelménynek kéne lennie. Az összképet az sem javítja túlságosan, hogy ellenfeleink intelligenciája meglehetősen felemásra sikerült. Ez abban nyilvánul meg, hogy alapvetően okosak, megkerülnek, bekerítenek, mesterlövész mind, de amikor igazi, forró harci helyzetbe kerülnek, akkor megkergült birkaként rohannak felénk, hogy közvetlen közelről próbáljanak minket leszedni. Jó lenne, ha ezen változtatnának, de mindenki tudja, hogy már nem fognak!


Direkt szakítottam a hagyományos papírformával, és előre írtam a rossz dolgokat, mert a mondás szerint minden jó, ha a vége jó, és ezzel a cikkel is ez lett volna az alapvető célom. Hiszen a rosszakat olvasva az ember elgondolkozik, hogy akkor mit is akar venni a pénzéért, de aki mégis a vásárlás mellett dönt, az garantálom, hogy nem fogja megbánni, mert a Future Soldier igazából egy piszok élvezetes játék. Sok jó dolog van, amit a kampányról el lehet mondani, elsősorban az, hogy pont olyan hosszú, amit még az ember szívesen tol végig. Ghost Recon-veteránként rögtön a legnehezebb fokozaton kezdtem neki, és így egy masszív 10-12 óra játékidő biztos volt benne. A másik nagy pozitívum, hogy igény szerint nyitva hagyhatjuk a kampányt a haverjaink számára, akik bármikor be tudnak csatlakozni hozzánk, mondanom sem kell, hogy a négy játékos co-op lövöldözés milyen élvezetes tud lenni, főleg ha egy alaposan összeszokott csapatról van szó. Ellentétben az ellenséges AI-val, ha egyedül toljuk, csapattársaink igazi kommandósként funkcionálnak, minden parancsunkat követik, rendkívül jól céloznak, és nagyon jól használják a fedezékeket, ritkán fordult elő, hogy elestek, és a segítségemre szorultak volna.


Ugyancsak pozitív dolog, hogy minden egyes pályán találkozni fogunk valami új kütyüvel. Ezek közül a kedvenceim a sensor gránát, amit eldobva elég nagy hatókörön belül - akár falon keresztül is - megmutatja nekünk az ellenfelek mozgását. Igaz, az előző részben ezt a UAV folyamatosan megtette helyettünk, szóval ez igazából kisebbfajta visszaesés technikailag. Itt viszont a UAV kicsit más szerepet kapott; egyrészt mi magunk tudjuk irányítani, folyamatos képet kapva az ellenfelekről, másrészt a bejelölt célpontokkal embereink rögtön végezni is fognak. Illetve képes a földre ereszkedve négykerekű kiskocsiként működni, majd szónikus pulzálással egy pillanatra megzavarni az ellent. Személyes nagy kedvencem azonban a Wardog volt, ami végre valóban olyan érzéssel tölt el minket, hogy a jövőben vagyunk. Robot harcikutyánk nem elég, hogy tömör vasból van és szinte elpusztíthatatlan, de remek fedezékként is funkciónál, illetve a beépített nehéztüzérségi ágyújával illetve az általunk irányítható hő követős rakétájával semmi esélyt nem hagy a másik oldalnak. Sajnos azonban nem tudjuk mindig magunkkal vinni.


Taktikázás terén eléggé sok opció áll majd a rendelkezésünkre. Kezdjük rögtön azzal, hogy már a második pálya után adott lesz a lopakodás kvintesszenciáját képző láthatatlanság lehetősége. Ruhánk automatikusan bekapcsol, ha nem lépünk túl egy adott sebességet, s ha nem lövünk éppen. Tehát, ha folyamatosan guggolva lopakodunk, és csak végső esetben húzzuk meg a ravaszt, akkor ellenfeleink csak akkor fognak észrevenni, ha éppen szemben vagyunk velük. Ha közelharcra kerül a sor, akkor eldönthetjük, hogy egy látványos kézmozdulattal vagy csak egy elegáns fejlövéssel végzünk-e ellenfelünkkel, de érdemes alaposan körülnézni, mielőtt ezt tennénk, mert ha a testét megtalálják, pár másodperc múlva megszólalnak a szirénák. Sajnos embereink nincsenek olyan alaposan kiképezve, mint mondjuk Snake vagy Sam Fisher, mert képtelenek megfogni a hullát és arrébb rakni valami biztonságosabb helyre. A speckó mozdulatok közül a leglátványosabb és legélvezetesebb a szinkronizált célzás. Ehhez nem kell mást tennünk, mint bejelölni négy célpontot a tesóknak, megcélozni a negyediket, és miután szólnak a többiek, hogy mehet, meghúzni a ravaszt. Ha sikerült eltalálni a megfelelő pillanatot, akkor a játék még egy lassított kamerával is megjutalmaz minket, aminek a segítségével akár további 2-3 ellenfelet is le tudunk szedni. Az első pályákon nagy hasznát fogjuk venni ennek a mozdulatnak, de a későbbiek során már jóval nagyobb tömegekkel lesz dolgunk, mint 4-6 fő.


A multizás örömeiről korábban a bétatesztben már írtam nektek. Az ott kipróbálható Conflicton módon kívül az arzenál három további lehetőséggel bővült (Decoy, Saboteur, Siege). Ezek között nem túl nagy a különbség és olyan hatalmas forradalmi újdonságot sem érdemes várni tőlük. Aminek viszont a hardcore Ghost Reconosok örülni fognak, az a Siege mód, itt ugyanis minden embernek csak egy élete van, amire érdemes nagyon, de nagyon vigyázni. A Horda és Firefight szerelmesei se fognak hoppon maradni, hiszen itt lesz nekik az új Gerilla mód, ami a jól megszokott egyre erősebb és nagyobb hullámokban ránk törő ellenfelek mészárlásáról fog szólni, a különbség csupán annyi, hogy a lövöldözés mellett elsődleges célunk egy objektum megvédése lesz, szóval eléggé helyhez kötött csatározásra kell felkészülni. Vigyázat, egyedül nekifutni több, mint öngyilkosság.


Közel három évet kellett rá várni, az ilyen hosszú időnek mindig megvan a böjtje. Túlságosan magasak lettek az elvárásaink, és valahol abban reménykedtünk, hogy egy GRAW-hoz hasonlatos élménnyel fogunk találkozni. A Future Soldier azonban más, mint az elődök, meg akarta újítani a frencsájzt, mindeközben pedig valahol hű is akart lenni a sikerhez vezető korábbi részekhez. A hűség szerintem nem sikerült, az újdonságok viszont jól állnak neki. Változtatni a bevált recepten viszont kockázatos dolog, mert mindig lesznek elégedetlenkedők – jelen esetben például én – akik a legalapvetőbb stílusjegyeket újra és újra viszont akarják látni. Vannak hibái, vannak baklövései, de alapjában véve egy nagyon jó játék lett. Már csak abban reménykedem, hogy a folytatás ennél jobb lesz, nem pedig rosszabb!


Fotók a budapesti launch partyról, Daks a pálesznek megint nem állt ellen: 

 

Kapcsolódó cikkek

72.
72.
Butykos
#71: Ezt se ide akartam írni, kissé szórakozott vagyok :)
71.
71.
Butykos
Már megint CoD vs BF? Jááááj :D. A bankszámlám legnagyobb örömére igen sok várós játék jön év végéig (pl. BO2, Hitman, AC3, MoH WF, Forza Horizon, Far Cry 3). Hosszas tépelődés után a BO2 és a Forza Horizon mellett döntöttem. Van egy olyan érzésem, hogy nem fogok csalódni egyikben sem:).
70.
70.
Giggsy
Most kezdtem játszani a PC-s változattal. Eddig tetszik. Az tény, hogy egyszerűbbre lett véve, mint a korábbiak, de attól még élvezetes. A szememben nagy előnye, hogy taktikus és vérpisti üzemmódban is lehet játszani, egyik hozzáállás sincs ránk kényszerítve az esetek nagy többségében. A történet eddig sablonos, de ez legyen a legnagyobb baj egy TPS-nél.

Ami viszont már gond, hogy a PC-s port elég silányra sikerült :/ A grafikai motor optimalizálatlan, nálam 1280*720-ra kell visszavenni a felbontást az élvezhető sebességhez, holott a Bad Company 2 fut 1920*1080-ban full grafikával és a Ghost Recon azért nincs olyan szép. Az irányítás kalibrálásánál is akadnak gondok, nálam pl a kiegészítő egérgombok az istennek nem akarnak működni, ahogy bedugott gamepad mellett sem működik az irányítás egy része, ráadásul olyankor XBox gombokat ír ki a játék a kiosztott billentyűk helyett. Szóval a PC-s port nem a legjobb munka, de legalább van.
69.
69.
camionix
Nem nagyon értem miért 7.9 lett ..25.-e óta játszom vele és szerintem kiváló lövölde..vannak kisebb problémák mint pl..kidob a játék vagy kisebb bug de ez elenyésző ...és egyre ritkább ...szerintem simán ér 8.9-et..
68.
68.
robogo98
Különben storyban és a multiban is tök kol öazze vannannak rakva a.mappok
de.szerintem neked nincs meg a game
67.
67.
Tocy
#66: Mozgás parancs nincs a játékban, csak célpontokat tudsz adni nekik. Megmondod G. Jakab törzsőrmesternek, hogy "azt a piros-fehér babos kendős úriembert legyen szíves, diszkréten, feltűnés nélkül, análisan szárazon, ha jelt adok", Jakab pedig egy olyan pozícióba mozog, ahonnan el tudja találni a kijelölt célpontot. Mozgáshoz az álcázást használják, szóval nálam 4 pálya alatt még nem bukott le egyik se.
66.
66.
Reverend Fisher
Aki már játszott vele az elárulhatná, hogy ebben is olyan szánalmasan ostoba az AI (és/vagy annyira bénán van összerakva a map) mint a korábbiakban, amikor is azt mutattam, hogy menjenek jobbra, és erre elindultak balra. Lehetőleg úgy, hogy minél inkább az ellenség szeme előtt, mellőzve minden fedezéket?

Szóval játszható egyedül is, vagy ez is csak olyan játék, amit eleve úgy dobtak ki, hogy majd a multiplayer elviszi?
65.
65.
robogo98
A medvedisznoembert ismertem
64.
64.
robogo98
62.
62.
robogo98
Három szor félig ? Azt hogy?
55.
55.
Lachgas
Ha minden jol megy akkor ma jön meg. Graw 2 multi után csak a legjobbakat remélem és megint német bajnokok leszünk ps3-on.
51.
51.
DON GONDOCS
#40: Hát, bisztos nem volt eléggé megfizetve a "szaGsajtó", így minden vélt vagy valós hibát felnagyítanak, ezért kell a játékokat kipróbálni. (nem csak instaltól a menütől az uninsallig) legalább 1-2 órát adni kell neki hogy eldöntse az ember hogy ez most kell e neki.
45.
45.
Quent1n
ezt a kis shido hülyegyereket hagyjatok! nem kell neki kommentelni valaszolni stb. mintha itt se lenne. ne etessük a trollokat! :)
42.
42.
KeXxX
ma tovább vittem a sztorit. isteni lett :D alig bírtam le rakni, de hát wc-re is kell menni. xD és egyáltalán nem szar játék. a grafikája se csúnya. nem kell minden játéknak max payne 3-as vagy bf3-as grafika. még mindig szebb mint akármelyik cod. és legalább örülhetnek azok akiknek gyengébb gépük van, és tudnak vele játszani.
40.
40.
Butykos
Egyszerűen nem értem, hogy egy ilyen piszokul élvezetes, több játékmeneti újdonságot felmutató játék hogy kaphatott a szaksajtótól ilyen érdemtelenül alacsony pontszámot. Valaki írta korábban, hogy ez az első játék, ahol a társak nem akadályoznak a lopakodásban, hanem segítenek is. Nos, egyetértek. A cucc rengeteg pozitív tulajdonsága közül ezt emelném ki leginkább. És a cikkben is emlegetett GRAW pont ezen a ponton vérzett el, de nagyon. Itt végre azt érzem, hogy a társaim valóban képzett kommandósok, nem pedig Pistike, Jancsika és Móricka az első béből. Sosem akadályoztak, jól megállják a helyüket és kiválóan teljesítik a parancsokat (nem azt, hogy guggolj a bokor mellé, fordulj balra 30 fokkal aztán húzd meg a ravaszt, hanem azt, hogy ott a fickó, intézd el csendben amikor szólok, a többit oldd meg - valljuk be az utóbbi kicsit jobban tükrözi a valóságot). Ha már AI, az ellen sem sikerült rosszra, nagyobb tömegben igencsak megizzasztanak, szerencsére nem jelentkezik a "mindenki beáll a neki legszimpatikusabb kuka mögé és onnan kihajolgatva lövöldöz" effektus, hanem körbekerítenek, kifüstölnek, egyszóval figyelni és mozogni kell, ha nem akarunk fűbe harapni. Akik kedvelik a lopakodós játékmenetet, azok nem egyszer fogják végigtolni, nekik igazi hiánypótló az anyag, és látják, hogy "trendisége" ellenére mennyire egyedülálló a felhozatalban. Azoknak, akik inkább a lövöldözésre és a gránáthajigálásra esküsznek, nem több egy átlagos akciójátéknál. Szerencsére ez a játék nem nekik készült.
35.
35.
simon 555
amúgy meg a grafika kritizálásával egyetértek,legalábbis részben.
az átvezetőkben tényleg nagyon randák az arcok,de minden más szerintem jó.a gameplay látványával meg semmi baj sincsen.
34.
34.
simon 555
#16: jó,de attól még lehet lopakodós a játék,hogy te rohantál és daráltál.épp ez a szép,hogy te döntheted el,hogy akarsz játszani.ha akarsz végiglopakodhatod a játékot a nagyobb élményért vagy végig is rohanhatsz rajta.egyértelműen az előbbi a nagyobb élmény.
főleg a Sync shot a legjobb az egészben.nagyon állat ahogy UAV-vel repkedsz körbe és várod a megfelelő pillanatot,hogy elszakadjanak páran a többiektől,hogy ne vegyék észre a hullákat.
29.
29.
Ótvar
Én negatívumként a grafikát hoztam volna fel (xboxon toltam vele), Konkrétan nem is a játék grafikája az ami nem tetszett, hanem inkább az átvezető videókban (igaz ugyan, hogy a játék motorjával készültek azok is) az embereknek az arca. Olyan semmitmondó kockafejek voltak. Ha a "Ghost Lead" nem fekete, "Pepper" nem kopasz, "30K"-ól meg nem rohad le a baseball sapka, akkor nem tudtam volna megkülönböztetni őket. A szinkronhangokkal se igazodtam el rajtuk, csak a csapatvezető "nigga" hangja volt az ami kiemelkedett.
A kampány nem kötött le annyira hogy nem tudtam volna lerakni, más játékokkal úgy vagyok (amik érdekelnek is persze), hogy órákat ülök a TV előtt, és csak azon kapom a fejemet, hogy vége a játéknak. De itt, ha már 2x meghaltam kb ugyan ott, akkor már kapcsoltam is ki a fenébe.
A multival felemás az érzelmem, mert eddig csak a Conflict módot próbáltam, ahol a killcam rendkívüli módon fel tud idegesíteni. Nem tudom miért, nagy lenne a lag a játékban vagy valami, de ha lövöm az ellent soh nem akarja eltalálni, de meghalok mielőtt meglátna az ellenfél. Minden esetre a pontozásotokkal úgy vagyok, hogy oké, nagy cím, 7 pont lealázó lenne, és mivel ezidőtájt eléggé lapos a felhozatal (Diablo 3 kivétel persze), ezért a pontok eléggé korrektek ...
27.
27.
The Lone Drow
#17: Totálisan igazad van. Egyébként Ca$h kb ugyan ennyit adott a GRAW 2-re is, ha jól emlékszem, de az előbb említett, vagy ezt a cikket elolvasod, az alapján nem ezt a pontszámot várnád oda. Megjegyzem, hogy nekem már régóta fáj a fogam egy olyan taktikai shooterre, amiben a társaim nem akadályoznak abban, hogy lopakodhassak (itt most csak azt a helyzetet vázolom, ha egyedül viszi végig a single player kampányt), viszont ebben nemhogy nem akadályoznak, de még segítenek is ezt kivitelezni.
25.
25.
KeXxX
én még nem vittem végig. de viszont kurva jó játék! 9 pont nálam.
24.
24.
robogo98
23.
23.
robogo98
mi az a harci kutya
az a warhound?
22.
22.
simon 555
#19: pedig nagy élménytől fosztod meg magad ha kihagyod ebben a kampányt.
20.
20.
Tocy
#17: +1
Olyan szinten a számból vetted ki egyébként a szót, hogy arra nincsen szó. Se több szóból álló kifejezés. Csak épp ezt nem akartam így leírni, mikor kommenteltem, mert ebből olyan flame war lesz, hogy csak lesünk. Egyébként pont az általad említett dolgok miatt én már rég nem nézem a pontszámokat a játéktesztek végén.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...