A jó és rossz oldal örök háborúja eldöntöttnek látszik, a villám istene megfáradtan ereszkedik térdre az alvilág ura előtt, sorsa bevégeztetett. Shao Kahn hatalmas pörölye lecsap áldozatára, Raiden egy pillanat múlva tér magához, látomása volt, olyan erősségű, mint soha korábban. Nem szabad engednie, hogy mindez megtörténjen.
Tavaly áprilisban mérföldkőhöz érkezett a Mortal Kombat. A húsz éves múltra visszatekintő sorozat Ed Boon vezetésével újjáéledt, a legendás alkotó pedig nem másra bízta a munkát, mint a volt Midway fejlesztőkből álló NetherRealm Studios csapatára. A siker nem is maradt el, az eredeti trilógiát feldolgozó, alcím nélküli új Mortal Kombat meghódította a világot, olyan élményt kínálva a verekedős játékok rajongóinak, amit az 1995-ös harmadik rész óta soha.
Újra felragyogott az MK csillaga, a dicsőség pedig akkor szép igazán, ha megismétlik. A Warner Bros legalábbis ezt gondolhatta, mikor feladatul adta fejlesztőinek a Playstation Vita változat elkészítését, a Föld és a Pokol seregei a farzsebnyi méretű képernyőn esnek egymásnak idén májusban, az eredmény pedig szóljon megnyugtatásul minden aggódó szem számára, vérfagyasztóan jó lett.
A zsebkonzolos Mortal Kombat a tavalyi játék teljes mása, kiegészítve az eddig megjelent DLC-kkel. Az eredeti csapatból Baraka, Cyrax, Ermac, Jade, Jax, Johnny Cage, Kabal, Kano, Kitana, Kung Lao, Liu Kang, Mileena, Nightwolf, Noob Saibot, Quan Chi, Raiden, Reptile, Scorpion, Sektor, Shang Tsung, Sheeva, Sindel, Smoke, Sonya, Stryker, Sub-Zero és Cyber Sub-Zero képviselteti magát, rajtuk kívül pedig öt karaktert ismerhetünk még meg. A God of War vendégszereplőjeként Kratos tért vissza ismét, a Playstation exkluzív karakteren kívül pedig itt van még minden rémálmunk csíkos pulóveres sorozatgyilkosa, Freddy Krueger is, a sort pedig ki más zárhatná, mint a klasszikus epizódok három nagy mellékhőse, Skarlet, Rain és Kenshi.
A játékmódok között böngészve ezúttal is a Story bizonyul a legérdekesebbnek. A torna kezdetét veszi, a Föld harcosaira pedig nem kisebb feladat hárul, mint az emberiség megmentése, ha sikerrel járnak, akkor a békés jövő biztosított, ha viszont elbuknak, a gonosz seregei örök sötétséget hoznak a világra. A történet során minden karakter bizonyíthat, hőseink saját epizóddal rendelkeznek, a csaták közti eseményeket pedig előre rögzített beszélgetések, akciójelenetek kötik össze, drámai perceket hozva a vérfürdőbe.
A csaták végtelennek tűnő sorozatába a Challenge Tower és a Vita exkluzív Bonus Challenge Tower visz üde színfoltot. Ezt a játékmódot választva gyors kihívásokban tehetjük próbára magunkat, a feladat úgy legyőzni ellenségünket, hogy közben különböző feltételeknek, és szabályoknak teszünk eleget. Érdekesség pedig, hogy az utóbbi tornyot kifejezetten a Vitára szabva készítették el, használnunk kell a konzol mozgásérzékelőjét, és érintőképernyőjét is, rettenetesen jó szórakozás az egész.
A harmadik, s egyben végső játéklehetőség a Fight menüpont alatt rejtőzik. Ezt választva kötetlen stílusú 1v1 vagy 2v2 sorozatokat nyomhatunk le, a ranglétra csúcsán pedig maga Shang Tsung, Gogo és Shao Khan vár ránk, a győzelem kemény izzadságfoltok árán érhető csak el, a dicsőség viszont annál édesebb. De nem csak ez található itt, van még fél tucat minijáték is. A Test Your Balance, Slice, Luck, Might, Sight és Strike pontokra nyomva egyperces kikapcsolódások várnak ránk, az egyiknél a Vita döntögetésével tudunk egyensúlyozni, a másiknál meg az érintőképernyőt kell új kivégzésekhez használni, de van még „itt a piros, hol a piros” játék, és egy brutális Fruit Ninja feldolgozás is, melyben koponya, szív, és mindenféle belsőség, meg testrész repked felénk. A feladat széttrancsírozni mindet.
A játék nem kevésbé brutális, mint bármelyik elődje. Ellenségeinket véresre verhetjük, arcuk feldagad, ruhájuk elszakad, beléjük vághatjuk késünket, eltörhetjük csontjaikat, a tortúra pedig egy látványos Fatality-vel befejezve a legszebb. Jópofa részlet pedig, hogy visszatért a nagykonzolos verzió nagy újításának számító X-Ray kamera is. A csaták során folyamatosan gyűlik a speciális kombó előhívásához szükséges düh energia, ha ez megvan, akkor csak meg kell nyomni pár gombot, s hősünk máris belekezd egy eszméletlen brutális mozdulatsorba, melyet ráadásul lassított röntgenfelvételen láthatunk. Végignézhetjük, ahogy szétreped a koponya, kettétörik a gerinc, a borda pedig átszúrja a szerveket, minden hősnek egyéni mozdulatai vannak, az ember hátán a hideg fut végig, ha belegondol, mekkora pusztítás történik itt.
A látvány a kiskonzol korlátaihoz mérten rendben van. A meccs folyamatos, egy pillanatra se döcög, a fények szépek, a háttér gyönyörű, és a karakterek is megfelelően kidolgozottak. A minőségromlás az átvezető animációkban látszik csak, ezek ugyanis még a nagytestvér Unreal Engine 3.0-ás motorja alatt kerültek rögzítésre, lemegy a videó, és a bunyót egy szürkébb, szögletesebb arc folytatja, nem zavaró a dolog, de nem is a legszebb.
Ezt a kis hibát leszámítva a Mortal Kombat Vita fantasztikus lett. A játék tökéletesen hozza a tavalyi rész színvonalát és hangulatát, az exkluzív mini játékok, kihívások és kosztümök nagyszerűek, az pedig, hogy hordozható konzolon nyomulhatunk kedvenc hőseinkkel, csak tovább emeli a hangulatot. Az anyag minden rajongó számára kötelező vásárlás, nem tudtam, hogy mi hiányzott a Vitás gyűjteményemből, hát megvan. Ez.
Kapcsolódó cikkek
Persze van rá játék, ami rosszabbul néz ki, de ha azt nézzük, mit tudhat a kütyü, nagyon nagy az előny a PSP-hez képest. Nagy potenciál van benne, szeretettel várjuk a hasonló minőségű játékokat, reméljük, meg is jelennek.
A cikkel alapvetően korrekt, egyetértek vele. Bár a 9.0 pontot kicsit sokallom.
Vitahoz képest a grafika a képeken tényleg nem tűnik nagy számnak, de ezen kívül tuti állat játék.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.