Bioshock Infinite bemutató és exkluzív teszt

  • Írta: Daks
  • 2013. február 15.
  • bemutató, bétateszt, bioshock infinite, pc, playstation 3, x360
Link másolása
A víz alatti rémálmot magunk mögött hagyva kitárul Columbia utópisztikus égi városa. Elbűvölő színek, hatalmas terek, és rengeteg izgalom, ezt nyújtja a Bioshock Infinite, melyet két hónappal a megjelenés előtt mi is kipróbáltunk.

Egyenesen a londoni központból jött Erica, a 2K Games gyönyörű képviselője, hogy bemutassa a harmadik Bioshock játék minden újdonságát. Az Ó utcai Kazánban három fejlesztői Xbox várt ránk, a 2K Marine után az első részt is készítő Irrational Games bizonyíthat újra, öt évvel ezelőtt lélegzetelállító dolgot műveltek, játék a Metacriticen 96 pontot ritkán markolhat fel.


A Bioshock Infinite egészen új utakon jár. Míg korábban szűk folyosókon, és sötét termeken át vitt az utunk, addig most egy felhők között úszó, fénypompás világban merülhetünk el, hol mindenki életvidám, s boldog. De csak a felszínen. A társadalom a szakadás szélén áll, Columbia városának jövőjét két frakció két különböző módon képzeli el, az alkotók által irányított Founders, és a népet képviselő Vox Populi egyre véresebb harcába pedig mi is belecsöppenünk. Booker DeWitt bőrébe bújva ki kell mentenünk egy Elizabeth nevű fiatal nőt a városból, tizenkét éve tartják őt fogva, ha megtesszük ezt megbízóinknak, elengedik az adósságunkat, színtiszta üzlet ez, semmi több.


A város bejáratához az éj leple alatt érkezünk meg, az ártatlannak tűnő világítótoronyról senki se gondolná, hogy egy mesebeli, égi világ kapuja. Kísérőink ki se szállnak a csónakból, mennek vissza a szárazföldre, ami pedig ezután vár ránk, azt még leírni se lehet tán, a látvány magával ragad, és elvarázsol. Egy rakéta visz minket Columbiába, a felhőket elhagyva pedig kitárul előttünk a város panorámája, a főtereken márványszobrok magasodnak, az épületeket aranyozott díszítések veszik körbe, a valóság ez tán, vagy álom, hősünk se tudja biztosan.


Alig tettünk azonban néhány lépést a városban, a baj máris ránk talál. A helyi csendőrség nem nézi jó szemmel a betolakodókat, mi pedig nem hagyjuk magunkat letartóztatni, a szóváltásnak tettlegesség a vége, menekülnünk kell, a vért már nem mossuk le kezünkről. Első fegyverünket is itt szerezzük meg, egy kampószerű, különleges eszköz kerül a birtokunkba, melyet nem csak az ellenség feldarabolására, de légiközlekedésre is használhatunk. A Skyhook úgy működik, mint egy csáklya, becélozhatjuk vele az épületek erre kijelölt pontjait, az pedig magához ránt, de a városon körbefutó csőrendszernél is jó hasznát fogjuk venni, pillanatok alatt eljuthatunk vele, ahová csak akarunk.


A Gamechanneles Marco öreg róka már a szakmában, a kedvéért mégis kénytelenek voltunk easy fokozatra váltani. Mikor éppen nem az aprósüteményt tömte a szájába, a restartot nyomogatta folyton, nem könnyű életben maradni Columbiában, hiába a sok fegyver és eszköz, a sikerhez be kell vetnünk különleges képességeinket is. A játék által vigornak nevezett tálentumok természetfeletti erővel ruháznak fel minket, tudunk tárgyakat lebegtetni, tűzgolyót dobálni, hollókat megidézni, sőt kapunk egy olyan képességet is, ami mellénk tud állítani egyes ellenfeleket. A kalandok elején a telepített gépágyúknál jött ez nagyon jól, az eszköz minket célzott automatikusan, utána viszont az ellenséget tizedelte, hősünknek szinte a ravaszt se kellett már meghúznia. A vigor amúgy sóval tölthető újra, mely hasonló anyag, mint a korábbi részekben látott EVE, vagy a szerepjátékokban emlegetett mana, minél kevesebb van itt azonban, a képesség a fejlesztések ellenére egyre kevesebb dolgokra lesz használható.


A látvány fantasztikus. 1912-ben járunk, Columbia utcáin a századforduló építészete, és kiváló érzékű divatja kacsint vissza ránk, a Kazánban a játék novemberi állapotát szemlélhettük meg, Erica szerint pedig PC-n még jobb lesz az élmény, a konzolok elérték határaikat rég. Néhány csúnyább megvalósítást láttunk viszont, a világítótoronyhoz közeledve például elvakított minket a reflektor, az effekt pedig valami rettenetes volt, illetve felérve a tetejére, a ködös tengeri horizont is lehangolt. Columbia viszont minden részletében tökéletes és csodás, érdemes a játékról megnézni néhány videót, más ez, mint az első két rész, Rapture kapui örökre bezáródtak már.


A város szabadon bejárható, tennivalóink következő állomását egy nyíl mutatja csupán, át kell magunkat verekedni a ránk támadó ellenségeken, míg bele nem botlunk küldetésünk célpontjába. Elizabeth társunk lesz a bajban, nem egy félős hölgy ő, ha kell, ki tudja mutatni a foga fehérjét. A bétateszt során nem jutottunk el odáig, de Erica bemutatójában láttuk, hogy mire is lesz képes valójában, Elizabeth kaput tud nyitni térben és időben a világra, sorsa már gyermekkorában eldöntetett. A Founders egy napon őt akarja felhasználni Columbia békéjének helyreállítására, a Vox Populi viszont szívesebben látná holtan, megmenteni jöttünk őt, a távozásban viszont még maga sem biztos, vannak dolgok, melyeket most még csak nem is sejthetünk.


Columbia titkai különféle hangfelvételek, dokumentumfilmek és szórólapok útján teljesednek ki előttünk, mindent megvető rasszizmus, arrogáns és támadó patriotizmus, idegengyűlölet, ez jellemzi az itt élőket, ha azt hitted, hogy egy tökéletesen működő, fejlett társadalom várt rád itt, hát tévedtél. Romlott az egész, s akkor még nem is láttál egy nagyobb ellenséget se. Pokoli lények szállnak le közénk, felgyújtanak maguk körül mindent, hősünket pedig robbanó tűzlabdákkal dobálják meg, felélesztik a holtakat, különleges fülükkel messziről meghallják már jöttünket, s riasztják társaikat, de akad köztük olyan is, kinek teste hollókká változik, ha rátámadunk, szétreppen, s a hátunk mögött áll újra össze, keményen meg fogunk izzadni itt, az már most biztos.


A játék előrendelhető mindhárom platformra, a vásárlási szándék megerősítése után pedig hozzáférést kapunk egy Industrial Revolution nevű böngészős logikai játékhoz is. A feladatok teljesítésével megnyert extrákat a Bioshock Infinite megjelenése után, a játékban lehet majd aktiválni, olyan tartalomhoz jutva ily módon, mely senki másnak nincs, a várakozást enyhítendő pedig következzen egy régebbi gameplay videó, erre számíthatunk hát március 26-án, ideje számolni az éjszakákat.

 

Kapcsolódó cikkek

12.
12.
Azgalol
Jó lenne hozzá egy magyarítás : / .
11.
11.
xxxgamer4ever
Hűűűű de jól néz ki, eddig is kellett, de most még jobban!
10.
10.
crashpipi
Huhú, még jó, hogy ingyen járt a 7870-hez! :)
6.
6.
dBLOOD
Kíváncsi lennék kell-e majd hozzá online kapcsolat hogy játszani tudj...
5.
5.
zsoze
Nos röviden és tömören ennyit tudok mondani közben a várakozásom rózsája már rég kinyílt ,hogy KELLL most azonnal ide nekem. Tetszett a tesz és irigylem is a tesztelőket érte :) .
4.
4.
jszili32
Nemrég játszottam ki az első részét.
És csak az az egy hibája van az első résznek, hogy egyszer véget ér :D
Jó oké! van második rész is...azt is be kell szereznem :)
És ebből sem szeretnék kimaradni!
3.
3.
Daks
#2: Nem tudom, hogy lesz-e felirat, nem kérdeztem meg sajna.
2.
2.
Yetikee
Nem vágom, nemrég egy videóban az volt hogy Columbia eltűnt és lehetetlen rátalálni a felhők fölött, most meg van egy [SPOILER] világítótorony a tengeren amibe csak úgy bemész és már oda is visz ? Remélem megmagyarázzák [SPOILER VÉGE]
+ Nem tudjátok , lesz magyar felírat a játékhoz ?
1.
1.
aordog
Gondom a härom platform: pc, xbox, ps3? Ha igen, akkor remélem hamarosan a Nintendo gépén is tiszteletét teszi!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...